Η τηλεόραση επηρεάζει αρνητικά τις ακαδημαϊκές επιδόσεις των παιδιών
Λονδίνο: Όσο περισσότερο χρόνο περνούν μπροστά την τηλεόραση τα παιδιά τόσο χαμηλότερες είναι οι ακαδημαϊκές του επιδόσεις, σύμφωνα με τρεις ξεχωριστές μελέτες που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatric and Adolescent Medicine.
Λονδίνο: Όσο περισσότερο χρόνο περνούν μπροστά την τηλεόραση τα παιδιά τόσο χαμηλότερες είναι οι ακαδημαϊκές του επιδόσεις, σύμφωνα με τρεις ξεχωριστές μελέτες που δημοσιεύθηκαν στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatric and Adolescent Medicine.
Η υπερβολική τηλεθέαση έχει ενοχοποιηθεί για την αυξημένη συχνότητα της παιδικής παχυσαρκίας, την επιθετική συμπεριφορά και για την πτωχή σχολική επίδοση.
Ο Δρ Ρόμπερτ Χάνκοξ του Πανεπιστημίου του Οτάγκο της Νέας Ζηλανδίας έθεσε υπό ιατρική παρακολούθηση σχεδόν 1.000 παιδιά που είχαν γεννηθεί στο Ντουνεντίν το 1972 και το 1973. Οι συνεργάτες του συγκέντρωσαν πληροφορίες τόσο από τους γονείς όσο και από τα ίδια τα παιδιά για τις ώρες τηλεθέασης στην ηλικία των 5, 7, 9, 11, 13 και 15 ετών.
Οι ερευνητές επανεξέτασαν τα παιδιά όταν ήταν 26 ετών.
Τα παιδιά που παρακολουθούσαν ελάχιστα τηλεόραση, ειδικά μεταξύ πέντε και 11 ετών, είχαν τις μεγαλύτερες πιθανότητες να είναι απόφοιτοι πανεπιστημίου σε ηλικία 26 ετών, ανεξαρτήτως του δείκτη νοημοσύνης ή της κοινωνικοοικονομικής τους κατάστασης.
Εκείνα που παρακολουθούσαν πολλές ώρες τηλεόραση (περισσότερες από τρεις την ημέρα) είχαν τις περισσότερες πιθανότητες να έχουν εγκαταλείψει το σχολείο χωρίς να έχουν βασικές γνώσεις.
Περαιτέρω, οι επιπτώσεις φάνηκαν να είναι μεγαλύτερες για τα παιδιά με μεσαίο δείκτη νοημοσύνης, πιθανόν διότι τα αποτελέσματα για τα παιδιά με πολύ υψηλό ή πολύ χαμηλό δείκτη νοημοσύνης δεν επηρεάζονται από την τηλεθέαση.
Παρόμοιο ήταν και το αποτέλεσμα της μελέτης την Δρ Ντίνα Μπορζεκόφσκι της Σχολής Δημόσιας Υγείας Μπλούμπεργκ του Πανεπιστημίου Τζονς Χόπκινς, όπου διαπιστώθηκε ότι τα παιδιά ηλικίας οκτώ ετών με τηλεόραση στο δωμάτιό τους παρακολουθούσαν περισσότερες ώρες τηλεόραση και είχαν χειρότερες επιδόσεις στα σχολικά τεστ, συγκριτικά με συμμαθητές τους χωρίς τηλεόραση στο υπνοδωμάτιο.
Στην τρίτη μελέτη ο Δρ Φρέντερικ Ζίμμερμαν και ο Δρ Δημήτρης Χριστάκης του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, ανακάλυψαν ότι όσο περισσότερη τηλεόραση παρακολουθούσαν τα παιδιά πριν την ηλικία των τριών ετών, τόσο χειρότερη επίδοση είχαν στα μαθηματικά τεστ και την ανάγνωση όταν ήταν έξι και επτά ετών.
Ωστόσο διαπιστώθηκε και μικρό όφελος από την παρακολούθηση τηλεοπτικών προγραμμάτων στην ηλικιακή ομάδα των 3-5 ετών, πιθανόν λόγω του σεβαστού αριθμού των εκπαιδευτικών προγραμμάτων που παρακολουθούσαν τα παιδιά.
Σε συνοδευτικό άρθρο, η Δρ Αριελ Τσέρνιν και η Δρ Ντέμπορα Λίνεμπαργκερ του Πανεπιστημίου της Πενσυλβάνια σημειώνουν ότι και οι τρεις μελέτες δεν διαχωρίζουν τα ψυχαγωγικά από τα εκπαιδευτικά τηλεοπτικά προγράμματα και εξηγούν ότι ένας πιθανός μηχανισμός που η τηλεόραση βλάπτει τις ακαδημαϊκές επιδόσεις είναι η μείωση του χρόνου για διάβασμα, παιχνίδι και σχολικές εργασίες.