Νέα Υόρκη: Ο συνδυασμός του ήχου και των συλλαβών μιας λέξης με τα συστατικά των επιμέρους λέξεων μιας φράσης βοηθά τα άτομα με προβλήματα δυσλεξίας να ξεπεράσουν τις μαθησιακές δυσκολίες, σύμφωνα με μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρίας για την Πρόοδο της Επιστήμης.
Νέα Υόρκη: Ο συνδυασμός του ήχου και των συλλαβών μιας λέξης με τα συστατικά των επιμέρους λέξεων μιας φράσης βοηθά τα άτομα με προβλήματα δυσλεξίας να ξεπεράσουν τις μαθησιακές δυσκολίες, σύμφωνα με μελέτη που παρουσιάστηκε στο συνέδριο της Αμερικανικής Εταιρίας για την Πρόοδο της Επιστήμης.
Ερευνητική ομάδα του Πανεπιστημίου της Ουάσιγκτον, επεσήμανε ότι παιδιά που αντιμετώπιζαν προβλήματα δυσλεξίας και συμμετείχαν σε ένα ειδικό πρόγραμμα θεραπείας, στο πλαίσιο του οποίου διδάχθηκαν πώς να ταιριάζουν το συλλαβισμό μιας λέξης με τον ήχο της, παρουσίασαν εντελώς διαφορετική εγκεφαλική δραστηριότητα σε σχέση με μια άλλη ομάδα παιδιών που επιχείρησαν απλώς να διαχωρίσουν τις λέξεις με βάση το νόημά τους.
Στη μελέτη συμμετείχαν δέκα παιδιά, τα οποία χωρίστηκαν τυχαία σε δύο ομάδες και ακολούθησαν καθεμία από τις παραπάνω μεθόδους θεραπείας. Όσα επιχείρησαν να ταιριάξουν το συλλαβισμό μιας λέξης με τον ήχο της αντί να τη «σπάσουν» σε νοηματικές έννοιες (προθέματα και προσφύματα) παρουσίασαν εντελώς διαφορετική δραστηριότητα και βελτίωσαν σαφώς τις ικανότητες μάθησής τους.
«Με βάση μια θεωρία, οι μαθησιακές δυσχέρειες των δυσλεκτικών παιδιών οφείλονται στη λανθασμένη ιδιότητα του εγκεφάλου να κωδικοποιεί καθεμιά λέξη με τρεις διαφορετικούς τρόπους, αναλόγως με τον ήχο της, το συλλαβισμό της και τα νοηματικά μέρη της.
Έτσι ενώ ο εγκέφαλος ενός φυσιολογικού παιδιού μπορεί να διακρίνει καθεμιά από τις παραπάνω κωδικοποιήσεις, δεν συμβαίνει το ίδιο με κάποιο παιδί που είναι δυσλεκτικό. Θεωρούμε πως αν καταφέρουμε με τον παραπάνω συνδυασμό να διαχωρίσουμε αυτές τις εγκεφαλικές διαδικασίες, θα προσφέρουμε πολύτιμη βοήθεια σε μεγάλο αριθμό παιδιών», αναφέρει η επικεφαλής της ερευνητικής ομάδας Δρ Βιρτζίνια Μπέρνιγκερ.