Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το πρόγραμμα του Grand Prix Βελγίου

Το πρόγραμμα του Grand Prix Βελγίου

Στην πίστα Spa-Francorchamps του Βελγίου θα πραγματοποιηθεί ο 14ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος F1 20001, το Σαββατοκύριακο 1-2 Σεπτεμβρίου, ενώ οι τίτλοι των Οδηγών και των Κατασκευαστών έχουν ήδη περιέλθει στον Michael Schumacher και τη Ferrari, αντίστοιχα.

Ιστορική νίκη του M.Schumacher στο δραματικό GP Βελγίου



H βαθμολογία Οδηγών και Κατασκευαστών μετά το GP Βελγίου



Η σειρά του τερματισμού και οι εγκαταλείψεις του GP Βελγίου



Αιφνιδιασμός J.P.Montoya με pole position στο GP Βελγίου



Η σειρά της εκκίνησης του GP Βελγίου



Ταχύτερος ο M.Schumacher στα ελεύθερα δοκιμαστικά του GP Βελγίου



Ένας γύρος στο Spa-Francorchamps με τον G.Fisichella



Στην πίστα Spa-Francorchamps του Βελγίου θα πραγματοποιηθεί ο 14ος γύρος του Παγκόσμιου Πρωταθλήματος F1 20001, το Σαββατοκύριακο 1-2 Σεπτεμβρίου, ενώ οι τίτλοι των Οδηγών και των Κατασκευαστών έχουν ήδη περιέλθει στον Michael Schumacher και τη Ferrari, αντίστοιχα.



Η βελγική πίστα, κρυμμένη ανάμεσα στα δένδρα του δάσους των Αρδενών, είναι η μεγαλύτερη σε μήκος πίστα του θεσμού, στην οποία ο αγώνας διαρκεί 44 γύρους. Το πρώτο Grand Prix πραγματοποιήθηκε εκεί το 1924, όταν το αρχικό μήκος της πίστας ήταν 14,1χλμ. Κατόπιν, αυτό μειώθηκε σταδιακά στα 6,968χλμ., ενώ προστέθηκαν chicane, ώστε να μειωθεί η ταχύτητα των μονοθεσίων. Εντούτοις, θεωρείται η τρίτη ταχύτερη πίστα του πρωταθλήματος, καθώς οι οδηγοί φτάνουν τα 300χλμ./ώρα στις ευθείες, ενώ, στο αργότερο τμήμα της, η ταχύτητα δεν είναι μικρότερη των 60χλμ./ώρα.



Όπως και στην πίστα του Monaco, στη βελγική πίστα δεν έχουν πραγματοποιηθεί σημαντικές βελτιώσεις, και το Spa-Francorchamps θεωρείται ακόμη από τους οδηγούς επικίνδυνο, ιδιαίτερα σε περίπτωση βροχόπτωσης, η οποία αναμένεται την ημέρα του αγώνα, ενώ η θερμοκρασία θα βρίσκεται σε χαμηλά επίπεδα. Σε αυτή την περίπτωση, η πίστα δεν βρέχεται σε όλο το μήκος της και η υγρασία στο οδόστρωμα αυξάνεται με αργό ρυθμό, κάτω από τα δένδρα του δάσους. Η ενδιάμεση κατάσταση μεταξύ στεγνής και βρεγμένης πίστας εγκυμονεί κινδύνους για τους οδηγούς, αφού τα ελαστικά, είτε στεγνά είτε βροχής, δεν έχουν επαρκή πρόσφυση. Τα intermediate ελαστικά (κατάλληλα για τη λιγοστή υγρασία) αποτελούν τη μέση λύση, δεν επαρκούν, όμως, σε περίπτωση που η βροχόπτωση πυκνώσει. Στον περσινό αγώνα, στον οποίο έβρεχε καταρρακτωδώς, η εκκίνηση πραγματοποιήθηκε πίσω από το αυτοκίνητο ασφαλείας του αλυτάρχη, ενώ το 1998 13 οδηγοί συγκρούστηκαν μεταξύ τους στην πρώτη στροφή.



Η απόδοση των ελαστικών δεν εξαρτάται από την πρόσφυσή τους, αλλά από την αντοχή τους στην παραμόρφωση που υφίστανται στις μεγάλες τιμές των πλευρικών επιταχύνσεων. Οι οδηγοί προτιμούν τα medium ή soft ελαστικά με σχετικά αυξημένη πίεση. Το οδόστρωμα δεν φθείρει ιδιαίτερα τα ελαστικά, γι΄ αυτό πολλοί οδηγοί θα προτιμήσουν τα soft. Σε περίπτωση βροχής, θα έχουν να επιλέξουν μεταξύ medium και soft ελαστικών βροχής, ενώ δεν αποκλείεται κάποιοι να χρησιμοποιήσουν και hard. Στην υγρασία τα intermediate ελαστικά αποτελούν τη μέση λύση, αλλά, αν η βροχή επεκταθεί ή αν η πίστα στεγνώσει, θα είναι πλέον ακατάλληλα. Η Bridgestone και η Michelin έχουν εξελίξει νέο τύπο ελαστικών για το Spa, η πλευρική παραμόρφωση των οποίων, στις στροφές που διαγράφονται με υψηλή ταχύτητα, είναι μειωμένη, ακόμη και με μικρότερη πίεση, ώστε να αποφεύγεται η ανάπτυξη υπερβολικής θερμοκρασίας.



Αξίζει να αναφερθεί ότι η ιαπωνική εταιρεία έχει εκφράσει τα παράπονά της προς τη Michelin, η οποία έχει χρησιμοποιήσει τις ελεύθερες δοκιμές της Toyota στο Spa για συλλογή πολύτιμων πληροφοριών με έμμεσο τρόπο.



Η θέση στη σειρά της εκκίνησης δεν έχει βαρύνουσα σημασία, καθώς υπάρχουν πολλές ευκαιρίες για προσπεράσεις, οι οποίες κρίνονται από την ισχύ του κινητήρα στα ανηφορικά τμήματα, καθώς και από το φρενάρισμα πριν από τις στροφές, το οποίο είναι ιδιαίτερα ασταθές λόγω της μειωμένης αεροδυναμικής πίεσης. Χαρακτηριστική είναι η προσπέραση που έκανε ο Mika Hakkinen στον Michael Schumacher στον περσινό αγώνα, τέσσερις γύρους πριν από το τέλος, ελιγμός που έδωσε τη νίκη στο Φινλανδό οδηγό της McLaren. Παράλληλα, η αρνητική αεροδυναμική άνωση από τις πτέρυγες των μονοθεσίων είναι όσο το δυνατόν μειωμένη, προς όφελος της ταχύτητας στα γρήγορα τμήματα της πίστας, ενώ η στρατηγική των δύο ανεφοδιασμών είναι συνηθισμένη, ώστε να μεταφέρουν οι οδηγοί όσο το δυνατόν λιγότερο φορτίο καυσίμου στα ανηφορικά τμήματα της πίστας.



Η σύντομη ευθεία μετά την εκκίνηση δεν επαρκεί, ώστε τα μονοθέσια να προλάβουν να ξεχωρίσουν μεταξύ τους, μπαίνοντας σε μία σειρά. Για το σκοπό αυτό, η πρώτη δεξιά φουρκέτα της πίστας έχει αποκτήσει μεγάλο πλάτος, προκειμένου οι οδηγοί να επιλέξουν διαφορετική τροχιά εισόδου μεταξύ τους. Ωστόσο, οι οδηγοί προτιμούν να πατούν στο εσωτερικό, για να έχουν επαρκή χώρο προς το εξωτερικό της στροφής σε περίπτωση υποστροφής, αφού η πρόσφυση των μπροστινών τροχών στο αργότερο τμήμα της πίστας είναι μειωμένη στο ελάχιστο, χωρίς επαρκή αεροδυναμική πίεση.



Η γεωμετρία της ανάρτησης έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς τα υποστροφικά φαινόμενα είναι συχνά λόγω της μειωμένης αεροδυναμικής πίεσης, ενώ οι ρυθμίσεις των αναρτήσεων είναι σκληρότερες, ώστε να μη βυθίζονται στις τεράστιες πλευρικές επιταχύνσεις που αναπτύσσονται στις ταχύτερες στροφές, με μειονέκτημα τη νευρικότητα των μονοθεσίων στις αργότερες. Τα σημεία-κλειδιά της πίστας είναι οι στροφές Εau Rouge και Stavelot. Αν ο οδηγός επιτύχει μεγάλη ταχύτητα εξόδου από αυτές τις στροφές, τότε θα μπορέσει να επιτύχει αντίστοιχα μεγάλη ταχύτητα στα γρήγορα τμήματα της πίστας που ακολουθούν.





Η Ferrari, έχοντας εξασφαλίσει το φετινό τίτλο των Κατασκευαστών από τον προηγούμενο αγώνα, έχει επικεντρώσει την προσοχή της στην εξέλιξη νέων συστημάτων, τα οποία θα χρησιμοποιήσει στην επόμενη αγωνιστική περίοδο, έχοντας ως δοκιμαστή το φετινό Παγκόσμιο Πρωταθλητή, Michael Schumacher, ο οποίος είχε πρόσφατα ένα ανώδυνο ατύχημα στη στροφή San Donato στο Mugello. Η ιταλική ομάδα έχει δώσει ιδιαίτερη έμφαση στην αεροδυναμική και στον τύπο των ελαστικών που θα χρησιμοποιήσει στο Grand Prix Βελγίου και Ιταλίας, ενώ η ομάδα της McLaren πραγματοποίησε δοκιμές αεροδυναμικής στο Silverstone, τηρώντας άκρα μυστικότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι η βρετανική ομάδα έχει σημειώσει τις περισσότερες νίκες στο Spa, με πρώτη τη νίκη του Bruce McLaren το 1968, ενώ την τελευταία διετία οι David Coulthard και Mika Hakkinen ανέβηκαν στο πρώτο σκαλί του βάθρου.



Στην ομάδα της Williams επικρατεί αισιοδοξία, καθώς στη βελγική πίστα ο ισχυρός κινητήρας της BMW διαθέτει σχετικό πλεονέκτημα στο ανηφορικό τμήμα μετά την Eau Rouge, αν και ο Ralf Schumacher, ο οποίος τερμάτισε τρίτος στον περσινό αγώνα και θα οδηγήσει την Κυριακή το νέο -υπ΄ αριθμόν 7- πλαίσιο με σκληρότερες αναρτήσεις, θεωρεί επικίνδυνο το Spa. Ο οδηγός της F3000, Ricardo Sperafico, πραγματοποίησε δοκιμές της αεροδυναμικής στην πίστα του αεροδρομίου του Lurcy-Levis στην κεντρική Γαλλία, ενώ δόθηκε ιδιαίτερο βάρος στη συμπεριφορά των υγρών ελαστικών της Michelin σε τεχνητά βρεγμένη πίστα.



Η Jordan, με την οποία ο Michael Schumacher πραγματοποίησε την πρώτη του εμφάνιση σε Grand Prix F1 στο Spa το 1991, έχει δώσει με τη σειρά της μεγάλη έμφαση στην αεροδυναμική, αλλά και στον τρόπο εκκίνησης. Για το σκοπό αυτό, ο Jean Alesi, ο οποίος θεωρεί τη βελγική πίστα την καλύτερη του θεσμού, πραγματοποίησε αλλεπάλληλες εκκινήσεις, παράλληλα με τον Andrew Gilbert-Scott, ο οποίος δοκίμασε… 22 φορές στο Silverstone το νέο λογισμικό του launch control system.



Νέο αεροδυναμικό πακέτο δοκίμασε και η -απόγονος της Tyrrell– ομάδα της BAR, ενώ χρησιμοποιήθηκε για πρώτη φορά ο δοκιμαστής της, Anthony Davidson, ο οποίος εντυπωσίασε τους τεχνικούς της ομάδας με την ικανότητα προσαρμογής του σε μονοθέσιο της F1 και τις επιδόσεις που σημείωσε.



Δοκιμές υπό βροχή στο Mugello πραγματοποίησαν οι οδηγοί της Sauber, Nick Heidfeld και Kimi Raikkonen, ενώ προβληματισμένοι είναι άπαντες στην Jaguar, αφού η -πολλά υποσχόμενη- αεροδυναμική εξέλιξη των βρετανικών μονοθεσίων, ιδιαίτερα σε πίστες όπου απαιτείται μειωμένη αεροδυναμική πίεση, έχει πάρει λάθος δρόμο. Ο Eddie Irvine έχει ήδη εκφράσει την αντιπάθειά του για τη βελγική πίστα, ενώ τη βοήθειά του πρόσφερε στις δοκιμές και ο οδηγός της ομάδας F3 των ιαγουάρων, Andre Lotterer.



Η νέα αεροδυναμική των μονοθεσίων της Benetton στο Grand Prix Ουγγαρίας φαίνεται ότι ευχαρίστησε τους τεχνικούς της ομάδας. Ο Jenson Button και o οδηγός δοκιμών, Mark Webber, ένωσαν τις δυνάμεις τους για την αεροδυναμική εξέλιξη και τη βελτίωση της γεωμετρίας της ανάρτησης και του launch control, ενώ ο δεύτερος δοκίμασε νέο τύπο ανάρτησης και ηλεκτρονικού συστήματος, που θα χρησιμοποιήσει η ομάδα από τη νέα αγωνιστική περίοδο.



Παρόμοιες δοκιμές πραγματοποίησε και η ομάδα της Arrows, ενώ η Prost παρέμεινε στις εγκαταστάσεις της, κατασκευάζοντας νέο τύπο ανάρτησης των πίσω τροχών, για το βελγικό Grand Prix. Παράλληλα, ο Heinz-Harald Frentzen ασχολήθηκε με την ανταλλαγή απόψεων με τους μηχανικούς της γαλλικής ομάδας και τη χύτευση καθίσματος που θα εφαρμόζει επακριβώς στο σώμα του.



Η ομάδα της Minardi πραγματοποίησε δοκιμές εξέλιξης του νέου κιβωτίου ταχυτήτων -με το οποίο ήταν εφοδιασμένο το μονοθέσιο του Tarso Marques στον προηγούμενο αγώνα-, χρησιμοποιώντας τους Andrea Piccini και Alex Yoong. Η ένταξη του Μαλαισιανού στο οδηγικό δυναμικό της ιταλικής ομάδας για τους τρεις τελευταίους αγώνες της φετινής αγωνιστικής περιόδου εκθρόνισε το Βραζιλιάνο οδηγό, ο οποίος ανέλαβε το ρόλο του δοκιμαστή της Minardi.



Δημήτρης Πρωτονοτάριος



Ο τηλεοπτικός σταθμός ALPHA θα μεταδώσει σε ζωντανή σύνδεση τις χρονομετρημένες δοκιμές το Σάββατο 1 Σεπτεμβρίου στις 13:30 και τον αγώνα την Κυριακή 2 Σεπτεμβρίου στις 14:30.



Το πρόγραμμα του Grand Prix Βελγίου (ώρα Ελλάδας):


Grand Prix Βελγίου
Spa-Francorchamps
2
Σεπτεμβρίου-14ος γύρος F1
Hμ/νία
Διαδικασία
Ώρα
31
Αυγούστου
Ελεύθερες
δοκιμές
(1ο-2ο Σκέλος)
12:00-13:00
14:00-15:00
1
Σεπτεμβρίου
Ελεύθερες
δοκιμές
(3ο-4ο Σκέλος)
Χρονομετρημένες δοκιμές
10:00-10:45
11:15-12:00
14:00-15:00
2
Σεπτεμβρίου
Προθέρμανση
(warm-up)
Αγώνας (44 γύροι)
10:30-11:00
15:00

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο