Ο αυξημένος ανταγωνισμός και η μειωμένη ζήτηση της αγοράς έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια τη Mitsubishi Motors Corp. (MMC) σε ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική κατάσταση. Σήμερα, 21 Μαΐου 2004, η τέταρτη μεγαλύτερη σε μέγεθος ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε τα σχέδια αναδιοργάνωσης του δικτύου και των γραμμών παραγωγής της εταιρείας.
Ο αυξημένος ανταγωνισμός και η μειωμένη ζήτηση της αγοράς έχουν οδηγήσει τα τελευταία χρόνια τη Mitsubishi Motors Corp. (MMC) σε ιδιαίτερα κρίσιμη οικονομική κατάσταση. Σήμερα, 21 Μαΐου 2004, η τέταρτη μεγαλύτερη σε μέγεθος ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία ανακοίνωσε τα σχέδια αναδιοργάνωσης του δικτύου και των γραμμών παραγωγής της εταιρείας.
Στο πλαίσιο αναδόμησης o πρόεδρος της MMC, Yoichiro Okazaki, δήλωσε τα εξής: Αυτό το σχέδιο είναι η τελευταία μας ελπίδα για την επιβίωση της αυτοκινητοβιομηχανίας. Όλοι στον όμιλο της Mitsubishi είναι αποφασισμένοι να αγωνιστούν και να επαναφέρουν την εταιρεία σε υγιή κατάσταση.
Για τη σωτηρία της MMC θα διατεθούν 450 δισεκατομμύρια γεν εκ των οποίων τα 270 δισεκατομμύρια θα προέρχονται από τα συνολικά έσοδα του ομίλου Mitsubishi Group., τα δέκα δισεκατομμύρια από τη θυγατρική CMC (China Motor Corporation), τα 170 δισεκατομμύρια από τα έσοδα των πωλήσεων της εταιρείας ενώ για τα υπόλοιπα εγγυούνται η Mitsubishi Heavy Industries και η τράπεζα Tokyo-Mitsubishi.
O Y.Okazaki επισήμανε ότι η εταιρεία θα πρέπει να διανύσει όσο το δυνατόν πιο ανώδυνα το οικονομικό έτος 2005 και τo επόμενo -το 2006- να σημειώσει κέρδη σχετικά με το ισοζύγιο εισροών/εκροών. Μέχρι το 2006, στα σχέδια της μείωσης των εξόδων της εταιρείας -που θα εξοικονομήσει 85 δισεκατομμύρια γεν- περιλαμβάνονται η μείωση της συνολικής παραγωγής κατά 17% και η αύξηση της απόδοσης κατά 97%, η μείωση του δευτερεύοντος εργατικού δυναμικού κατά 30% και η μείωση της εξέλιξης και της παραγωγής δαπέδων αυτοκινήτων – από τα 15 στα 6 συνολικά.
Η MMC ανακοίνωσε ότι για να γίνει η μείωση της παραγωγής κατά 17% θα διακοπεί η λειτουργία του εργοστασίου Okazaki, της μιας από τις τρεις μονάδες παραγωγής στην Ιαπωνία, ενώ μέχρι το 2005 θα μειωθούν οι ρυθμοί στο εργοστάσιο παραγωγής κινητήρων στην Αυστραλία. Ακόμα 154 δισεκατομμύρια γεν θα εξοικονομηθούν από τη μείωση διαφόρων λειτουργικών εξόδων της εταιρείας, όπως η μείωση του προσωπικού στα κεντρικά γραφεία της εταιρείας στην Ιαπωνία σε ποσοστό 30%, και η αύξηση των παγκόσμιων πωλήσεων στις 1,7 εκατομμύρα μονάδες έως το 2006.
Η DaimlerChrysler, η οποία κατέχει το 37% του μερίσματος της Mitsubishi Motors, θα συνεχίσει να αποτελεί σημαντικό συνεργάτη της MMC. Στο πλαίσιο συνεργασίας των δύο εταιρειών περιλαμβάνονται η εξέλιξη και η κατασκευή δαπέδων που θα χρησιμοποιηθούν σε μοντέλα των segment B, C και D, στην παραγωγή μοντέλων pick-up, καθώς και στην παραγωγή παγκόσμιων κινητήρων.
Ωστόσο, ο αμερικανογερμανικός όμιλος εμμένει στη θέση του και δεν προτίθεται να αυξήσει το μερίδιό του στη Mitsubishi Motors Corp. Αν υπάρξει αύξηση του μερίσματος άνω του 37%, τότε αυτή θα πραγματοποιηθεί όταν η σχέση εισροών/εκροών της ιαπωνικής εταιρείας φτάσει σε ικανοποιητικά επίπεδα, σύμφωνα με σχετικές δηλώσεις στελεχών του ομίλου στο παρελθόν.
Αξίζει να σημειωθεί ότι παρά τη σταδιακή αύξηση στις ταξινομήσεις της παγκόσμιας αγοράς αυτοκινήτου τα έσοδα πωλήσεων της ιαπωνικής αυτοκινητοβιομηχανίας για το οικονομικό έτος 2003 μειώθηκαν στα 2,519 τρισεκατομμύρια γεν έναντι των 2,736 τρισεκατομμύρια γεν για το έτος 2002. Για το έτος 2004 σημειώθηκαν έσοδα 2,25 τρισεκατομμύρια γεν.
Το 2001 ήταν μια καταστροφική οικονομικά χρονιά για τη Mitsubishi Motors εξαιτίας της τεράστιας ανάκλησης των φορτηγών Fuso, που κλόνισε το μέλλον της εταιρείας. Μέρος των μειωμένων εσόδων της MMC οφείλεται κυρίως στη μειωμένη ζήτηση στην αμερικανική αγορά σε αντίθεση με ό,τι συμβαίνει στην ευρωπαϊκή και στην ασιατική, όπου οι πωλήσεις κυμαίνονται σε καλύτερα επίπεδα σε σχέση με τα προηγούμενα έτη.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.