Τις διαδικασίες για την περικοπή περίπου 3.000 θέσεων εργασίας στην Ιταλία -κυρίως στον αυτοκινητιστικό τομέα- ξεκίνησε, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η Fiat S.p.A., προκειμένου να μειωθούν το λειτουργικό κόστος και τα αυξημένα χρέη της, γεγονός που ώθησε τις ενώσεις εργαζομένων στην απόφαση για δίωρη στάση εργασίας.
Τις διαδικασίες για την περικοπή περίπου 3.000 θέσεων εργασίας στην Ιταλία -κυρίως στον αυτοκινητιστικό τομέα- ξεκίνησε, σύμφωνα με ανακοίνωσή της, η Fiat S.p.A., προκειμένου να μειωθούν το λειτουργικό κόστος και τα αυξημένα χρέη της, γεγονός που ώθησε τις ενώσεις εργαζομένων στην απόφαση για δίωρη στάση εργασίας.
Συγκεκριμένα, 2.887 εργαζόμενοι θα χάσουν τη δουλειά τους, οι 2.442 από τους οποίους απασχολούνται στον προβληματικό τομέα της αυτοκινητοβιομηχανίας. Επιπλέον, η Fiat ενδέχεται να προχωρήσει σε περαιτέρω προσωρινές απολύσεις, γεγονός που θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση των μοντέλων της, σύμφωνα με ανακοίνωση της εταιρείας μετά τη συνάντηση που είχαν στελέχη της με εκπροσώπους των σωματείων εργαζομένων.
Δεδομένου ότι η νομοθεσία της Ιταλίας είναι ιδιαίτερα περίπλοκη σε περιπτώσεις μαζικών απολύσεων, η Fiat αποφάσισε να θέσει τους υπαλλήλους της σε μια ιδιόμορφη διαθεσιμότητα, στη διάρκεια της οποίας δεν θα εργάζονται, αλλά θα εισπράττουν τμήμα των αποδοχών τους μέχρι τη συνταξιοδότησή τους.
Η Fiat ξεκίνησε τις διαδικασίες για να θέσει σε διαθεσιμότητα 2.442 άτομα που απασχολούνται στον αυτοκινητιστικό τομέα, ενώ προτίθεται να συζητήσει το συγκεκριμένο πρόβλημα με τις ενώσεις εργαζομένων, όπως άλλωστε έχει κάνει και στο παρελθόν υπογραμμίζεται σε ανακοίνωση της εταιρείας. Τα συνδικάτα εργαζομένων από την πλευρά τους ανέφεραν ότι τις επόμενες ημέρες θα αποφασίσουν για το πότε και πώς θα ξεκινήσουν τις δίωρες στάσεις εργασίας σε όλες τις εταιρείες που υπάγονται στον όμιλο Fiat, οι οποίες κατασκευάζουν, εκτός από επιβατικά αυτοκίνητα, φορτηγά, τρακτέρ και εξαρτήματα κινητήρων αεροπλάνων.
Εξηγγείλαμε δίωρες στάσεις εργασίας… Δεν είμαστε ευχαριστημένοι από την έκβαση της σημερινής συνεδρίασης δήλωσαν χαρακτηριστικά οι εκπρόσωποι των τριών κορυφαίων σωματείων της Ιταλίας, CGIL, CISL και UIL. Επιπλέον, υποστήριξαν ότι δεν μπορεί ο όμιλος Fiat να ανακοινώνει περικοπές θέσεων εργασίας προτού εξηγήσει πώς σχεδιάζει να αντιμετωπίσει την κρίση στην αγορά αυτοκινήτου, ζητώντας παράλληλα από τη Fiat να παρουσιάσει ένα βιομηχανικό σχέδιο.
Αξίζει να σημειωθεί ότι σε ιδιαίτερα δυσχερή θέση, καθώς κινδυνεύουν να μείνουν χωρίς δουλειά βρίσκονται 1.655 εργάτες από το Τορίνο, μητρική πόλη της Fiat, αφού το κόστος για την τοπική κοινωνία θεωρείται ανυπολόγιστο. Χθες, Τετάρτη 15 Μαΐου, οι ιθύνοντες της ιταλικής εταιρείας ανέφεραν ότι τον Ιούνιο η παραγωγή αυτοκινήτων θα μειωθεί κατά 14.700 μονάδες, καθώς περίπου 20.000 εργαζόμενοι δεν θα εργαστούν για διάστημα τριών εβδομάδων, αυξάνοντας έτσι τη συνολική μείωση της ετήσιας παραγωγής κατά 39.700 αυτοκίνητα.