Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΦ προειδοποιούν…:Νέοι κανόνες στη διαφήμιση των φαρμάκων

Το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΦ προειδοποιούν…:Νέοι κανόνες στη διαφήμιση των φαρμάκων

Αθήνα: Στο συμπέρασμα ότι η άμεση διαφήμιση φαρμάκων -και κυρίως η τηλεοπτική- συμβάλλει στην ενημέρωση των πολιτών, σε ό,τι αφορά τόσο την ίδια τη φαρμακευτική ουσία όσο και την ασθένεια που καταπολεμά, κατέληξε πρόσφατη έρευνα Αμερικανών επιστημόνων. Το σημαντικότερο σημείο της έρευνας δείχνει πως το κοινό δεν συγκρατεί απαραιτήτως ουσιώδεις πληροφορίες, όπως οι παρενέργειες των σκευασμάτων. Στο ίδιο πλαίσιο, το υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με τον ΕΟΦ, εξέδωσε υπουργική απόφαση, η οποία θέτει σε νέο κλοιό τη διαφήμιση των φαρμάκων στη χώρα μας

Αθήνα: Στο συμπέρασμα ότι η άμεση διαφήμιση φαρμάκων -και κυρίως η τηλεοπτική- συμβάλλει στην ενημέρωση των πολιτών, σε ό,τι αφορά τόσο την ίδια τη φαρμακευτική ουσία όσο και την ασθένεια που καταπολεμά, κατέληξε πρόσφατη έρευνα Αμερικανών επιστημόνων. Το σημαντικότερο σημείο της έρευνας δείχνει πως το κοινό δεν συγκρατεί απαραιτήτως ουσιώδεις πληροφορίες, όπως οι παρενέργειες των σκευασμάτων. Στο ίδιο πλαίσιο, το υπουργείο Υγείας, σε συνεργασία με τον ΕΟΦ, εξέδωσε υπουργική απόφαση, η οποία θέτει σε νέο κλοιό τη διαφήμιση των φαρμάκων στη χώρα μας.

«Το υπουργείο Υγείας και ο ΕΟΦ προειδοποιούν: δεν υπάρχει φάρμακο χωρίς παρενέργειες. Συμβουλευτείτε το γιατρό ή το φαρμακοποιό σας».


Αυτή είναι η ένδειξη που θα υπάρχει από εδώ και στο εξής σε όλες τις διαφημίσεις που αφορούν σε φάρμακα μετά την έκδοση του ΦΕΚ 1297/8.10.2001.


Μάλιστα, το ΦΕΚ αναφέρεται για πρώτη φορά στο Internet ως μέσο, το οποίο τίθεται υπό τους περιοριστικούς κανονισμούς, ενώ, όσον αφορά στο ραδιόφωνο, το μήνυμα θα εκφωνείται μετά το διαφημιστικό σποτ.

Η Μολιάν Μπροντί, του Ιδρύματος Κάιζερ για ζητήματα Οικογένειας, που διενήργησε έρευνα σε δείγμα 1.900 ενηλίκων, οι οποίοι κλήθηκαν να απαντήσουν σε ερωτήσεις έπειτα από την προβολή διαφημιστικών μηνυμάτων που αφορούσαν σε φάρμακα. δήλωσε: «Οι διαφημίσεις ήταν επιτυχείς στην παροχή βασικών πληροφοριών».

Όπως προέκυψε από την έκβαση της έρευνας, η μεγάλη πλειοψηφία (71%) των αποδεκτών των διαφημίσεων κατόρθωσε να απαντήσει σωστά σε ερωτήσεις που είχαν σχέση με τα φάρμακα που προβλήθηκαν, σε αντίθεση με όσους δεν είχαν παρακολουθήσει κάποια διαφήμιση και οι οποίοι έδωσαν σωστές απαντήσεις σε ποσοστό μόλις 36%.


Επιπλέον, η μελέτη κατέδειξε ότι το 30% των ατόμων που ενημερώθηκαν για κάποιο φάρμακο μέσω τηλεόρασης, ραδιοφώνου ή Διαδικτύου, αντέδρασε θετικά απευθυνόμενο στο γιατρό του, ενώ σε ποσοστό της τάξεως του 44% χορηγήθηκε τελικά ιατρική συνταγή.


«Ένας στους οκτώ Αμερικανούς έλαβε εντέλει συνταγή για το διαφημιζόμενο φάρμακο» τονίζει στο Reuters Health η Μπροντί, επισημαίνοντας ωστόσο ότι οι διαφημίσεις παρουσιάζουν αρκετά περιορισμένη επιτυχία σε ό,τι αφορά την ενημέρωση των καταναλωτών για τις παρενέργειες των σκευασμάτων ή για το πού θα πρέπει να απευθυνθούν για περαιτέρω ενημέρωση.


Ο αριθμός των διαφημίσεων φαρμάκων στις ΗΠΑ τριπλασιάστηκε από το 1997, οπότε ο Οργανισμός Φαρμάκων και Τροφίμων (FDA) έδωσε στις φαρμακευτικές εταιρείες το πράσινο φως για την παρουσίαση των σκευασμάτων τους σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, με την προϋπόθεση ότι δεν θα παραλείπουν να προειδοποιούν για σοβαρές παρενέργειες από την άσκοπη χρήση, ενώ παράλληλα θα διαθέτουν τηλέφωνα δίχως χρέωση για λεπτομερέστερη ενημέρωση.


Η διαφημιστική δαπάνη φαρμάκων στις ΗΠΑ για το 2000 ανήλθε σε 2,5 δισ. δολάρια.

health.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Δευτέρα 08 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο