Εργασιακό στρες: Ο εντεκάλογος του ατάραχου επαγγελματία
Το στρες στο χώρο της εργασίας αποτελεί για τους Βρετανούς το δεύτερο συνηθέστερο εργασιακό πρόβλημα υγείας μετά την οσφυαλγία. Ωστόσο, όπως επισημαίνει το BBC, οι εργαζόμενοι διστάζουν να ζητήσουν βοήθεια, διότι φοβούνται πως θα χαρακτηριστούν ανίκανοι να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά τους. Εκτιμάται ότι η κατάσταση είναι παρεμφερής σε όλη την Ευρώπη και εν μέσω διεθνούς οικονομικής ύφεσης παρατηρείται ότι τα περισσότερα θύματα του άγχους στο χώρο εργασίας είναι άνδρες. Γιατί άραγε και πώς μπορεί το "ισχυρό φύλο" να ανακτήσει την ψυχραιμία του;
Το στρες στο χώρο της εργασίας αποτελεί για τους Βρετανούς το δεύτερο συνηθέστερο εργασιακό πρόβλημα υγείας μετά την οσφυαλγία. Ωστόσο, όπως επισημαίνει το BBC, οι εργαζόμενοι διστάζουν να ζητήσουν βοήθεια, διότι φοβούνται πως θα χαρακτηριστούν ανίκανοι να αντεπεξέλθουν στα καθήκοντά τους. Εκτιμάται ότι η κατάσταση είναι παρεμφερής σε όλη την Ευρώπη και εν μέσω διεθνούς οικονομικής ύφεσης παρατηρείται ότι τα περισσότερα θύματα του άγχους στο χώρο εργασίας είναι άνδρες. Γιατί άραγε και πώς μπορεί το «ισχυρό φύλο» να ανακτήσει την ψυχραιμία του;
Το πρόβλημα του άνδρα
Η θέση του Κρις Τσάρλα, ως εκδότη περιοδικού, είναι εξαιρετικά απαιτητική, καθώς βρίσκεται συχνά αντιμέτωπος με κοντινές προθεσμίες για να ολοκληρώσει το έργο του και συσκέψεις προκειμένου να προσφέρει ποιοτικές υπηρεσίες τόσο απέναντι στους προϊσταμένους του όσο και απέναντι στο αναγνωστικό κοινό. Ο Κρις εξομολογήθηκε στο WebMd ότι είχε αναπτύξει μια σειρά αυτοκαταστροφικών αμυντικών μηχανισμών για να αντεπεξέλθει στις ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις που του προκαλούσαν ανυπόφορο άγχος.
Λέει χαρακτηριστικά: «Χτυπούσα με δύναμη το πληκτρολόγιό μου ή κατέβαζα με ένταση το ακουστικό μου, ώσπου κάποια στιγμή αντιλήφθηκα ότι είχα πρόβλημα. Δεν έχω καταφέρει να μην εξοργίζομαι, αλλά τουλάχιστον σήμερα γνωρίζω ότι το καλύτερο που έχω να κάνω είναι να βγω για ένα μικρό περίπατο στους δρόμους, αντί να ξεσπάσω στο πρώτο αντικείμενο που θα βρω στο γραφείο μου».
Ο 28χρονος εκδότης νιώθει ότι δεν μπορεί να μιλήσει σε κανέναν από τους συνεργάτες του. Μάλιστα, εάν απευθυνθεί στο διευθυντή του, εκείνος θα θεωρήσει μάλλον ότι Κρις δεν κάνει σωστά τη δουλειά του και δεν αξιοποιεί επαρκώς το χρόνο του.
Ο Κρις ζει και εργάζεται στο Σαν Φραντσίτσο της Καλιφόρνια, η συμπεριφορά του όμως είναι συνηθισμένη μεταξύ των ανθρώπων που εργάζονται σε έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον. Δεν είναι άλλωστε τυχαίο ότι στην Ιαπωνία το ποσοστό των αυτοκτονιών έχει διπλασιαστεί σε διάστημα 15 ετών. Εξάλλου, σύμφωνα με τη στατιστική υπηρεσία της χώρας, το υψηλότερο ποσοστό των αυτοχείρων είναι άνδρες ηλικίας 35-44 ετών (στο μέγιστο δηλαδή της παραγωγικότητάς τους). Η διεθνής οικονομική ύφεση και τα επακόλουθά της στη χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου οδήγησαν το Μάρτιο του 1998 τρία στελέχη αυτοκινητοβιομηχανιών στην αυτοκτονία την ίδια νύχτα.
«Οι παραδοσιακοί ανδρικοί ρόλοι και το μοντέλο του αρσενικού ως «στυλοβάτη» της οικογένειας σε πολλές περιπτώσεις συνδέονται αποκλειστικά με τον εργασιακό χώρο» εξηγεί ο Γκλεν Γκουντ, διδάκτωρ Ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μισούρι. Ο ίδιος επισημαίνει ότι σε πολλές χώρες οι άνδρες θεωρούν απαγορευμένη την έκφραση των συναισθημάτων τους.
Το τέλος του «σούπερμαν»
Οι ειδικοί συμφωνούν ότι οι άνδρες χρειάζεται να μάθουν να επικοινωνούν, προκειμένου να ελέγξουν τα επίπεδα του άγχους τους. Ορισμένες φορές στο πλαίσιο αυτής τη διαδικασίας ο άνδρας πρέπει να επαναπροσδιορίσει το ρόλο του και να αποδεχτεί ότι είναι ευάλωτος και ανασφαλής.
Αλλες αποτελεσματικές μέθοδοι ελέγχου του στρες είναι η άσκηση και οι τεχνικές χαλάρωσης, όπως ο διαλογισμός και η γιόγκα. Ωστόσο, το πιο σημαντικό που μπορεί να μάθει ένας άνδρας είναι να μην έχει υπερβολικές απαιτήσεις από τον εαυτό του. Το «ισχυρό φύλο» στην πλειονότητά του διακατέχεται από έντονο στρες για τις εργασιακές του επιδόσεις και νιώθει πως ό,τι και να κάνει δεν είναι αρκετό.
Αιτίες άγχους στον εργασιακό χώρο
Μεταξύ των αγχογόνων παραγόντων στον εργασιακό χώρο είναι:
Σχέσεις με τους συνεργάτες.
Προϊστάμενοι που δεν δείχνουν κατανόηση.
Έλλειψη επικοινωνίας και συμβουλών.
Υπερβολική παρεμβολή των εργασιακών σας υποχρεώσεων με την ιδιωτική, κοινωνική ή οικογενειακή σας ζωή .
Πάρα πολλά ή ελάχιστα καθήκοντα.
Υπέρμετρη πίεση και μη ρεαλιστικές προθεσμίες για την εκτέλεση έργων.
Η εργασία είναι εξαιρετικά δύσκολη ή αντίθετα όχι αρκετά απαιτητική.
Έλλειψη ελέγχου πάνω στην εργασία σας.
Κακές εργασιακές συνθήκες.
Επάγγελμα που δεν σας ταιριάζει.
Αίσθηση ανασφάλειας για το μέλλον σας στην επιχείρηση και το ενδεχόμενον μείνετε άνεργοι.
Τα χαρακτηριστικά του εργασιακού στρες
1. Δεν μπορείτε να συγκεντρωθείτε στην εργασία σας.
2. Απουσιάζετε συχνά.
3. Φτάνετε αργοπορημένος.
4. Φεύγετε νωρίτερα.
5. Αποφεύγετε να απαντήσετε στις τηλεφωνικές κλήσεις.
6. Εκδηλώνετε υπέρταση.
7. Πίνετε αλκοόλ συχνότερα ή περισσότερο από παλιά.
Ωστόσο, σύμφωνα με το BBC, πολλοί εργαζόμενοι που βρίσκονται υπό συνθήκες άγχους τείνουν να δουλεύουν ακόμη πιο εντατικά, επειδή επιθυμούν να καλύψουν το κενό ανάμεσα σε όσα επιτυγχάνουν και σε εκείνα που οι ίδιοι πιστεύουν ότι θα έπρεπε να επιτυγχάνουν.
Έντεκα βήματα για τον έλεγχο του στρες
1. Αξιολογήστε αντικειμενικά πώς συμβάλλετε στην πρόοδο της επιχείρησης όπου εργάζεστε. Μπορείτε να προσφέρετε περισσότερα ή έχετε εξαντληθεί επειδή αναλάβατε υπερβολικές υποχρεώσεις;
2. Μιλήστε με κάποιον που εμπιστεύεστε, είτε στον εργασιακό χώρο είτε έξω από αυτόν, για τα ζητήματα που σας προξενούν άγχος.
3. Αξιοποιήστε όλες τις πηγές στήριξης και συμβουλευτικής που είναι διαθέσιμες.
4. Εργαστείτε σε τακτικό ωράριο και αξιοποιήστε όλες τις νόμιμες αργίες και διακοπές που δικαιούστε. Εάν η κατάστασή σας επιδεινώνεται, απουσιάστε μία ημέρα από το γραφείο.
5. Φροντίστε το σώμα σας ακολουθώντας υγιεινή διατροφή και αφιερώστε λίγο από τον (πολύτιμο) χρόνο σας για να αθληθείτε.
6. Περιορίστε την κατανάλωση αλκοόλ και προϊόντων καπνού.
7. Μάθετε να χαλαρώνετε.
Στον εργασιακό χώρο
8. Κάντε το χώρο που εργάζεστε πιο άνετο και λειτουργικό.
9. Μάθετε να εκφράζετε αποφασιστικά την άποψή σας, ώστε να αντιμετωπίσετε τυχόν υπερβολικές απαιτήσεις.
10. Συζητήστε το πρόβλημα με τον προϊστάμενο ή το διευθυντή σας. Εάν δεν βρεθεί λύση, μιλήστε με κάποιο ανώτερο στέλεχος.
11. Συμπεριφερθείτε στους συναδέλφούς σας με το σεβασμό και την ευαισθησία που θα θέλατε να σας συμπεριφέρονται.
Επιστροφή στην Κεντρική Σελίδα
health.in.gr
- Γιώργος Λαζάνης: Ο δίκαιος και ο άδικος λόγος
- Παγωνιά και… πλαστικό: Αυτά θα συναντήσει ο Ολυμπιακός στο Καζακστάν κόντρα στην Καϊράτ
- «Ψυχοσεξουαλικό ποπ θρίλερ» – Η Αν Χάθαγουεϊ και η Μικαέλα Κόελ αναμετρώνται στο πρώτο τρέιλερ της επικής ταινίας Mother Mary
- «Μια νύχτα μόνο» στο MEGA: Τι θα δούμε στα επόμενα συγκλονιστικά επεισόδια
- Αυστρία: Ορειβάτης άφησε την σύντροφό του «να παγώσει μέχρι θανάτου» σε κορυφή βουνού
- Brain drain στην Apple – Δεκάδες στελέχη αυτομολούν στους ανταγωνιστές
- ΠΑΟΚ και Ολυμπιακός «μάχονται» για τον τίτλο του League Cup
- Δήμος Νίκαιας-Αγ.Ι.Ρέντη: Ο μεγάλος όγκος των υδάτων υπερέβη προσωρινά τις δυνατότητες των υποδομών
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Παρασκευή 05.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/pexels-kammeran-gonzalez-keola-3137381-9559884-315x220.jpg)

















































































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442