Από την Πέμπτη 16 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 22 Μαρτίου διαρκεί η φετινή διοργάνωση του φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων της Αθήνας με τον τίτλο «Athens Animfest». Στη φετινή διοργάνωση που πραγματοποιείται στον κινηματογράφο Τριανόν - με παράλληλες εκδηλώσεις και σε άλλους χώρους - υποβλήθηκε μεγάλος αριθμός προτάσεων από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.
Από την Πέμπτη 16 Μαρτίου έως και την Τετάρτη 22 Μαρτίου διαρκεί η φετινή διοργάνωση του φεστιβάλ κινουμένων σχεδίων της Αθήνας με τον τίτλο «Athens Animfest». Στη φετινή διοργάνωση που πραγματοποιείται στον κινηματογράφο Τριανόν – με παράλληλες εκδηλώσεις και σε άλλους χώρους – υποβλήθηκε μεγάλος αριθμός προτάσεων από όλα τα μήκη και τα πλάτη της γης.
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει διαγωνιστικά τμήματα για πειραματικές, σπουδαστικές και μικρού μήκους ταινίες animation, που συνδυάζουν ποικίλες αισθητικές αναζητήσεις και διευρύνουν τα όρια των τεχνικών επιτευγμάτων στον τομέα της κινούμενης εικόνας.
Παράλληλες πολυμεσικές δράσεις υπό τον γενικό τίτλο Multimation θα πραγματοποιηθούν στο Τριανόν, την Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων (18-19 Μαρτίου), το Ρομάντσο, το Βρυσάκι και τη Zeon.
Αφιερώματα
Νέα Ταλέντα 2016
Το αφιέρωμα «Νέα Ταλέντα 2016» εστιάζει σε εξαιρετικά ταλαντούχους και υποσχόμενους νέους δημιουργούς από την Κεντρική και την Ανατολική Ευρώπη. Το πρόγραμμα περιλαμβάνει 11 από τα καλύτερα κινούμενα σχέδια, που δημιουργήθηκαν από σπουδαστές και πρωτοεμφανιζόμενους καλλιτέχνες το 2016.
O!PLA 2016
Η παρουσία της Πολωνίας στη φετινή διοργάνωση εμπλουτίζεται με την ανθολογία πρόσφατων κινούμενων σχεδίων του φεστιβάλ «O!PLA ACROSS THE BORDERS 2016» και περιλαμβάνει: ταινίες που δημιουργήθηκαν σε επαγγελματικά στούντιο, ανεξάρτητα animation, σπουδαστικές ταινίες, μουσικά βίντεο κινουμένων σχεδίων, «επιγράμματα κινουμένων σχεδίων» (πολύ μικρού μήκους ταινίες) και «formanima» (πειραματικά και αφηρημένα έργα).
Μιχάλης Αρφαράς
Ο Μιχάλης Αρφαράς δημιούργησε ένα μεγάλο κινηματογραφικό έργο, που έχει άμεση σχέση με τις εικαστικές του αναζητήσεις στο χώρο της στατικής εικόνας. Τα έργα είναι πειραματικά μοντάζ μιας πλειάδας τεχνικών και αισθητικών εκφράσεων της animation, στα οποία ξετυλίγεται ένας χείμαρρος εικόνων και ήχων, συμπυκνωμένες εικόνες της αγωνίας των ανθρώπων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις. Ο Μιχάλης Αρφαράς έχει βραβευτεί επανειλημμένα, τόσο για το εικαστικό όσο και για το κινηματογραφικό του έργο. Στο αφιέρωμα θα προβληθούν οι ταινίες: «Επίκαιρα» (1982), «City life grafitis» (1986), «Animation has no borders» (1986), «Σύντομο φιλμ για μακροσκελείς κεκέδες» (1988), «Μια ανθρώπινη ιστορία» (1989), «Tricktychon Νο 4» (2004), «Kouklotopos» (2005), «Ιkarus novus» (2006).
Οι ταινίες του που θα προβληθούν στο 12ο Athens Animfest 01. EINE GESCHICHTE UEBER MENSCHEN (ΜΙΑ ΑΝΘΡΩΠΙΝΗ ΙΣΤΟΡΙΑ) Διάρκεια: 3’ 30», Format: Φιλµ 16 χιλιοστών, οπτικός ήχος Σενάριο, Σκηνοθεσία, Παραγωγή: Μιχάλης Αρφαράς Ήχος: Malte Preuβ, Andreas Hoppe, Μιχάλης Αρφαράς Χρόνος παραγωγής: 1989
Το έργο είναι μία συμβολική αναπαράσταση κανιβαλισμού, όπου αλληλοτρώγονται μικρά και μεγάλα, παχιά και αδύνατα ψάρια. Η σύντομη αυτή παραβολή της σκληρότητας που χαρακτηρίζει τις ανθρώπινες κοινωνικές σχέσεις, είναι ένα φιλμ κινουμένων σχεδίων με αισθητική θεάτρου σκιών.
02. KURZER FILM FUER LANGE STOTTERER (ΣΥΝΤΟΜΟ ΦΙΛΜ ΓΙΑ ΜAKΡΟΣΤΕΝΟΥΣ ΚΕΚΕΔΕΣ) Διάρκεια: 2’ 13», Format: Φιλµ 16 χιλιοστών, οπτικός ήχος Σενάριο, Σκηνοθεσία, Παραγωγή: Μιχάλης Αρφαράς Ήχος: Frank Mazke, Μιχάλης Αρφαράς Χρόνος παραγωγής: 1988
Πρόκειται για ένα πειραματικό έργο κινουμένων σχεδίων αφιερωμένο στον ντανταϊστή καλλιτέχνη και ποιητή Kurt Schwitters. Ο ρυθμός του φιλμ ακολουθεί την απαγγελία του ποιήματός του «Kurzer Film fuer lange Stotterer» (Μικρό ποίημα για μεγάλους κεκέδες).
03. CITY LIFE GRAFITIS Διάρκεια: 8’ 66», Format: Φιλµ 16 χιλιοστών, οπτικός ήχος Σενάριο, Σκηνοθεσία, Παραγωγή: Μιχάλης Αρφαράς Ήχος: Saint Anne, Μιχάλης Αρφαράς Χρόνος παραγωγής: 1986
Ένα πυροτέχνημα εικόνων και ήχων, αντικατοπτρισμών της αστικής ζωής στα τέλη του 20ου αιώνα. Το έργο είναι πειραματικό μοντάζ μίας πλειάδας τεχνικών και αισθητικών εκφράσεων της animation.
04. ANIMATION HAS NO BORDERS Διάρκεια: 4’ 12», Format: Φιλµ 16 χιλιοστών, οπτικός ήχος Σενάριο, Σκηνοθεσία: Peter Sweenen Παραγωγή: Cilia van Dijk Ήχος: De Volharding Χρόνος παραγωγής: 1986
Τριάντα έξη animators από 36 διαφορετικές χώρες συνεργάστηκαν, ώστε να εικονογραφήσουν τη μουσική της «INTERNATIONALE» με εικόνες σχεδιασμένες απευθείας στην σελιλόζη του φιλμ. Αυτό το κινηματογραφικό έργο αποτελεί ένα δείγμα διεθνούς καλλιτεχνικής συνεργασίας σε μία εποχή όπου πολλά σύνορα ήταν ακόμη απροσπέλαστα.
Αρχαϊκοί ήχοι από χριστιανικά και βουδιστικά μοναστήρια δημιουργούν την ρυθμική βάση της χορογραφίας του έργου. Το φιλμ είναι ένα αφιέρωμα στους τελετουργικούς χορούς του Bauhaus. 06. KOUKLOTOPOS Διάρκεια: 11′ 61», Format: Digital Video Σενάριο, Σκηνοθεσία, Παραγωγή: Μιχάλης Αρφαράς Ήχος: Θόδωρος Βασιλειάδης, Μιχάλης Αρφαράς Χρόνος παραγωγής: 2005 Ένας χείμαρρος εικόνων, ήχων και χρωμάτων ξεχειλίζει από το φιλμ. Ανάμεσά τους ξετυλίγεται ένα θέατρο εφιαλτικών σκιών, ο απόηχος της αγωνίας των ανθρώπων στις σύγχρονες μεγαλουπόλεις.
07. ΙKARUS NOVUS Διάρκεια: 10′ 02», Format: Digital Video Σενάριο, Σκηνοθεσία, Παραγωγή: Μιχάλης Αρφαράς Ήχος: Θόδωρος Βασιλειάδης, Μιχάλης Αρφαράς Χρόνος παραγωγής: 2006
Ο Ίκαρος, μετά από μία σειρά αποτυχημένων πτήσεων και οδυνηρών πτώσεων, έχει χάσει πλέον τη μυθική του υπόσταση. Με τη βοήθεια περίεργων μηχανών, σχεδόν τρελός πλέον, προσπαθεί ένα τελευταίο πέταγμα. Το αποτέλεσμα είναι η αναμενόμενη νέα πτώση.
Πολυμεσικές δράσεις MULTIMATION
Animation και Περιβάλλον – Οι δράσεις είναι δωρεάν για το κοινό.
Οι προβολές στο πλαίσιο της δράσης «Animation και Περιβάλλον» θα πραγματοποιηθούν το Σάββατο 18 και την Κυριακή 19 Μαρτίου στην αίθουσα «Ν. Εγγονόπουλος», Πάρκο Μ. Θεοδωράκης (πρώην ΤΥΠΕΤ), Οδός Π. Μπακογιάννη 38-42, Βριλήσσια. Το Σάββατο έχει προγραμματιστεί επιπλέον, ημερίδα για εκπαιδευτικούς και εργαστήριο animation. Η δράση υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος του ΕΣΠΑ «Ανάπτυξη Ανθρώπινου Δυναμικού, Εκπαίδευση και Διά Βίου Μάθηση» και συγχρηματοδοτείται από την Ευρωπαϊκή Ένωση (Ευρωπαϊκό Κοινωνικό Ταμείο) και από εθνικούς πόρους, σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό και Αθλητικό Οργανισμό Δήμου Βριλησσίων και την Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων «Δράση».
1. TREEDOM, 4’ 32’’ Ιαπωνία 1999 Σκηνοθεσία: Dino Sato Σενάριο: Βασισμένο στη ζωγραφική του U. G. Sato Animation: Dino Sato Τεχνική: 2D CG, 3D CG animation Μουσική: Makoto Miyata Παραγωγή: Dino Sato Διάλογοι: Όχι
Το 1993, ο Ιάπωνας εικονογράφος U.G. Sato δημοσίευσε μια σειρά από αφίσες υπό το γενικό τίτλο «Treedom». Οι συνθέσεις του απεικονίζουν δελφίνια που πηδούν από φοινικόδεντρα, πάνθηρες κρεμασμένοι από κλαδιά δέντρων, ο πλανήτης Γη κατασκευασμένος από φύλλα που, σιγά-σιγά, κιτρινίζουν και πεθαίνουν: αυτές είναι μερικές από τις πιο δυνατές εικόνες αυτού του οικολογικού ποιήματος.
2. H ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ ΕΝΟΣ ΑΠΟΓΕΥΜΑΤΟΣ / The Adventure of an Afternoon, 7’ 45’’ Ταϊβάν 2016 Σκηνοθεσία: Vance Yang, Stella Huang Σενάριο: Jimmy Liao, Vance Yang Animation: Zhi-Wei Lin, Guang-Rong Zhou, Gui-Mei Zhang, Lou-Lou Lin, Hong-Yu Zhuang, Ming-Zheng Guo, Shu-Mei Su, Li-Jun Liu, Jia-Qi Lai Τεχνική: 2D Ψηφιακό animation Μουσική: Chien Chi Chen Διάλογοι: Όχι
Κάποιο όμορφο απόγευμα, ένα μικρό αγόρι συναντά έναν απρόσμενο φίλο, με τον οποίο ξεκινά ένα περιπετειώδες ταξίδι.
3. ΑΛΛΑΓΗ / Change, 5’ 15’’ Σιγκαπούρη 2016 Σκηνοθεσία: Isaac Kerlow Σενάριο: Isaac Kerlow Animation: Jegannath Ramanujam, Cai Jiajun, Jeneieve Ho Τεχνική: 2D animation, After EffectsΜουσική: Sergio Moure Παραγωγή: Isaac Kerlow Διάλογοι: Ναι
Οι συνεχείς αλλαγές είναι ένα φυσιολογικό κομμάτι της γήινης ζωής και τα διασυνδεδεμένα με αυτή συστήματα μπορούν εύκολα να προσαρμοστούν, ώστε να επιβραδύνουν τις αλλαγές. Διότι εάν διαταραχτεί η φυσική ισορροπία, οι γρήγορες αλλαγές που συνδέονται με την αλόγιστη ανάπτυξη και την ευημερία μπορεί να αποβούν αιώνιες και μη αναστρέψιμες για τον Πλανήτη Γη. 4. ΠΡΑΣΙΝΟ ΦΩΣ / Green Light, 15’ 33’’ Κορέα 2016 Σκηνοθεσία: Seongmin Kim Σενάριo: Seongmin Kim, Woojin Chang Animation: Junsung Kim, Daehyun Lee, Gwangwon Son, Hongsuk Hur, Seungki Lee Τεχνική: 3D animation ηλεκτρονικών υπολογιστών Μουσική: Jeongup Lim Παραγωγή: Haejung Suk Διάλογοι: Όχι
Με το οικοσύστημα να έχει καταστραφεί μετά από έναν πυρηνικό πόλεμο, η Μαρί, μια επιζήσασα, κάνει ό,τι μπορεί για την ανοικοδόμησή του. Όταν σκοντάφτει επάνω σε έναν στρατιώτη-ρομπότ σε μια εγκαταλελειμμένη πόλη, τα πάντα αλλάζουν.
5. MISHIMASAIKO, 14’ Γαλλία 2015 Σκηνοθεσία: Aude Danset Σενάριο: Aude Danset, Shino Shimizu Animation: Loïc Tari Τεχνική: 3D, Computer Graphics animation Μουσική: Frédéric Boulard Παραγωγή: Christian Pfohl Διάλογοι: Όχι
O Mishima ζει στη σκιά και στην υπόγεια κατοικία του που περιβάλλεται από σκουλήκια. Ένα πρωί, ανακαλύπτει την όμορφη Saiko που ξυπνά μέσα σε ένα τριαντάφυλλο. Η Saiko είναι διψασμένη. Η Saiko είναι πεινασμένη. Η Saiko κρυώνει. Αλλά ο Mishima, όπως τα σκουλήκια, δεν θα έπρεπε να βγει στο φως του ήλιου.
Project Μεταμόρφωσις#1
Tὰ πάντα ῥεῖ καὶ οὐδὲν μένει. Ἡράκλειτος
Στο φετινό φεστιβάλ εγκαινιάζεται το project «Μεταμόρφωσις#1» σε επιμέλεια του Βέλγου Geert Vermeire και αφορά σε live διαδράσεις πολυμεσικών μορφών τέχνης, οι οποίες επεκτείνουν και εμπλουτίζουν την ανθρώπινη έκφραση και αναδεικνύουν τη δημιουργικότητα της νέας γενιάς. Η έμφαση στην αλληλεπίδραση μεταξύ των διαδράσεων, των ψηφιακών τεχνών και των νέων μέσων επί σκηνής, είναι ένα από τα βασικά κριτήρια στην επιλογή των έργων. Τα έργα θα παρουσιαστούν στο Τριανόν και στους άλλους χώρους διεξαγωγής του φεστιβάλ, ενώ πρόκειται να ενσωματωθούν στη ροή της ANIMART 2017, που θα γίνει 15-23 Ιουλίου στους Δελφούς (www.animartgreece.eu).
Παρουσίαση της δουλειάς μαθητών, καθηγητών και αποφοίτων του Αμερικανικού Κολλεγίου Ελλάδος- Deree
Μαθητές, καθηγητές και απόφοιτοι στο πλαίσιο του μαθήματος Performance Workshop του Tμήματος Μουσικών Σπουδών της Σχολής Παραστατικών και Καλών Τεχνών FrancesRich παρουσιάζουν δείγματα της δουλειάς τους. Το Σάββατο 18 Μαρτίου 2017 και ώρα 20:45-24:00 στο Τριανόν.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.