Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Συζήτηση για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά στο ΕΒΕΑ

Συζήτηση για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά στο ΕΒΕΑ

Την Δευτέρα 29 Ιουνίου, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισκέπτονται την Αθήνα για να συμμετέχουν σε δημόσια εκδήλωση σχετικά με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά.

Την Δευτέρα 29 Ιουνίου, εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής επισκέπτονται την Αθήνα για να συμμετέχουν σε δημόσια εκδήλωση σχετικά με την Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά.

  • Ευρωπαϊκή Στρατηγική για την Ψηφιακή Ενιαία Αγορά
  • Η εκδήλωση της αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Ελλάδα θα διεξαχθεί στο Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο Αθηνών, αίθουσα Ερμής (9:00-17:00, Ακαδημίας 7, Αθήνα).
  • Παρακολουθήστε τις εξελίξεις μέσω Twitter #Digital4EU

Οι διοργανωτές φιλοδοξούν να αποτελέσει η εκδήλωση αυτή μια εξαιρετική ευκαιρία ανταλλαγής ιδεών και απόψεων με εκπροσώπους δημόσιων οργανισμών, επιχειρήσεων, επαγγελματικών και καταναλωτικών φορέων και ΜΚΟ της Ελλάδας, οι οποίοι εμπλέκονται στη διαμόρφωση του ψηφιακού τοπίου της χώρας. Εκπρόσωποι των διαφόρων φορέων θα έχουν την ευκαιρία να εκφράσουν τις προσδοκίες και τις παρατηρήσεις τους για την εν λόγω στρατηγική. Από την πλευρά τους, οι εκπρόσωποι της Ευρωπαϊκής Επιτροπής θα ακούσουν από πρώτο χέρι τις ψηφιακές εμπειρίες των τοπικών παραγόντων και θα συζητήσουν τις ευκαιρίες που γεννά η νέα Στρατηγική για την Ελλάδα και πώς θα βοηθήσει την ενίσχυση της οικονομικής ανάπτυξης και της αγοράς εργασίας στη χώρα.

Πόσο ψηφιακή είναι η Ελλάδα σήμερα;

Αναφορικά με τη συνδεσιμότητα, η Ελλάδα παρουσιάζει πρόοδο σε σχέση με πέρυσι, αν και υπάρχουν ακόμη περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση.

  • Για παράδειγμα, παρά το γεγονός ότι το 100% των ελληνικών νοικοκυριών έχει πρόσβαση σε σταθερές ευρυζωνικές υπηρεσίες, μόνο το 37% έχει συνδρομή σε αυτές, ενώ μόλις το 27% των κατοικιών έχει πρόσβαση σε υψηλής ταχύτητας Διαδίκτυο (τουλάχιστον 30 Mbps), πολύ κάτω από τον μέσο όρο της ΕΕ που είναι 62%.
  • Την ίδια στιγμή, είναι θετικό ότι το ποσοστό των επιχειρήσεων που χρησιμοποιούν ψηφιακές τεχνολογίες, όπως ηλεκτρονική ανταλλαγή πληροφοριών (ERP – 40%) και μέσα κοινωνικής δικτύωσης (17%) είναι υψηλότερο από τον μέσο όρο της ΕΕ (31% και 14% αντίστοιχα).
  • Ωστόσο, δεν υπάρχουν πολλές ελληνικές επιχειρήσεις που χρησιμοποιούν RFID (2,6%), ηλεκτρονικά τιμολόγια (4,8% το 2014), ή υπηρεσίες υπολογιστικού νέφους (4,7%).
  • Πολύ λίγες μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜΜΕ) πραγματοποιούν πωλήσεις μέσω διαδικτύου στην Ελλάδα (9,1%) και ακόμη λιγότερες διαδικτυακές πωλήσεις σε άλλα κράτη μέλη της ΕΕ (4,3%).

Σε μια περίοδο όπου η ανάπτυξη είναι καίριας σημασίας για την χώρα, οι ελληνικές επιχειρήσεις πρέπει να ενθαρρυνθούν για να αξιοποιήσουν στο μέγιστο βαθμό τις ευκαιρίες που προσφέρει η ψηφιακή οικονομία.

Οι ψηφιακές τεχνολογίες αλλάζουν την οικονομία και την καθημερινότητά μας. Μια ψηφιακή ενιαία αγορά θα δημιουργήσει πολλές νέες ευκαιρίες για ανάπτυξη και νέες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και στην Ευρώπη, υποστηρίζει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

Εκτός εθνικών συνόρων, στην ενιαία ευρωπαϊκή αγορά

Σε μια πραγματικά ενιαία ψηφιακή αγορά, οι ελληνικές επιχειρήσεις και ιδίως οι ΜΜΕ, η ραχοκοκαλιά της εθνικής οικονομίας, θα μπορούσαν να βελτιώσουν σημαντικά τη διαδικτυακή τους παρουσία και να πωλούν προϊόντα και υπηρεσίες στην ευρωπαϊκή αγορά των 550 εκατομμυρίων πολιτών. Πώς μπορούν να τα καταφέρουν; Πώς θα μπορούσαν να μειώσουν το κόστος τους στην προσπάθειά τους να επεκταθούν εκτός συνόρων; Τι είδους κίνητρα θα χρειάζονταν για να επενδύσουν σε δίκτυα ταχείας ευρυζωνικής σύνδεσης; Τι θα σημάνει η άρση του αδικαιολόγητου γεωγραφικού αποκλεισμού (geo-blocking) για επιχειρήσεις και καταναλωτές;

Η στρατηγική για την ψηφιακή ενιαία αγορά είναι σημαντική και για την τοπική αυτοδιοίκηση. Ποιες είναι οι πιο πολλά υποσχόμενες ψηφιακές υποδομές στις οποίες θα πρέπει να επενδύσουν οι ελληνικές πόλεις και ποιες οι πιο ελπιδοφόρες υπηρεσίες για δημότες και εταιρείες; Ποιο είναι το σωστό αναπτυξιακό μοντέλο που θα πρέπει να ακολουθήσουν και πώς θα μπορούσε αυτό το μοντέλο να συμβάλει στην επιχειρηματική ανάπτυξη;

Αυτές είναι ορισμένες από τις ερωτήσεις που θα συζητηθούν στην ημερίδα της 29ης Ιουνίου.

In.gr Τεχνολογία

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Τρίτη 09 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο