Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μια παρέα καλλιτεχνών δίνουν ραντεβού στο Ρομάντσο φέρνοντας μαζί τους τα πράγματά τους, φυσικά αντικείμενα όπως τραπέζια, καρέκλες, ηχεία, πιάτα και σουβέρ. Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μια παρέα καλλιτεχνών δίνουν ραντεβού στο Ρομάντσο φέρνοντας μαζί τους τα πράγματά τους, φυσικά αντικείμενα όπως τραπέζια, καρέκλες, ηχεία, πιάτα και σουβέρ. Αυτό που τα […]
Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μια παρέα καλλιτεχνών δίνουν ραντεβού στο Ρομάντσο φέρνοντας μαζί τους τα πράγματά τους, φυσικά αντικείμενα όπως τραπέζια, καρέκλες, ηχεία, πιάτα και σουβέρ.
Την Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου μια παρέα καλλιτεχνών δίνουν ραντεβού στο Ρομάντσο φέρνοντας μαζί τους τα πράγματά τους, φυσικά αντικείμενα όπως τραπέζια, καρέκλες, ηχεία, πιάτα και σουβέρ. Αυτό που τα διαφοροποιεί από ένα πιο κλασικό –σε σχέση με τη λειτουργία του- έργο τέχνης, είναι η επιθυμία των δημιουργών αυτά τα αντικείμενα να χρησιμοποιούνται σε καθημερινή βάση γιατί έχουν σχεδιαστεί για να καλύπτουν φυσικές ανάγκες.
Οι συνδαιτυμόνες επιθυμούν να δημιουργήσουν μέσα στο Ρομάντζο μια συνθήκη οικειότητας και οικειοποίησης.
Use it not abuse it μας επισημαίνουν και στήνουν τα αντικείμενα σε σχηματισμούς που αφορούν στην οργάνωση ενός πραγματικού σπιτιού.
Στη διάρκεια της έκθεσης θα συμβαίνουν αυθόρμητα, αυτοσχέδια καλέσματα ή και οργανωμένα, όπως ακριβώς μάθαμε τελευταία να κάνουμε και μεταξύ μας στα σπίτια μας.
Η Μαρία Σαρρή, οικοδέσποινα του Labshop 75, συναντιέται με αντικείμενα του αστικού τοπίου, τα επεξεργάζεται, τα αναστηλώνει και τα επιστρέφει στην κυκλοφορία.
«Ως εικαστικός, μπορώ να δω μια φόρμα και να τη φανταστώ σε άλλη συνθήκη απο αυτή που βρίσκεται. Και αφού την φανταστώ, έχω την ευχέρια και τη διάθεση να την επεξεργαστώ» λέει.
Τα σκουπίδια είναι το μέρος που αντλεί την πρώτη ύλη. «Αυτές τις ημέρες που το να ζεις με αξιοπρέπεια δεν είναι δεδομένο, μοιάζει τίποτα να μην είναι για πέταμα. Ο δρόμος διαθέτει την πρώτη ύλη πλουσιοπάροχα, είναι ένα luxury, τις ημέρες που δεν κουδουνίζει τίποτα στην τσέπη όπως περπατάς, να απαντηθείς με το δώρο που η πόλη άφησε για σένα εκεί για να το βρεις. Αυτη η συναντηση με συναρπαζει και με συγκινει. Παράλληλα τρέφω μεγάλο ενδιαφέρον για τις ιστορίες των άλλων. Ένας φίλος που του το έλεγα, μου είπε: «Συναντίομαστε με ανθρώπους για να μας συγκινήσουν οι ιστορίες τους»..αυτο που συμβαίνει με τα κομμάτια που βρίσκω στο δρόμο είναι αυτή η συνάντηση με τις ιστορίες ανθρώπων και αυτό που θα συμβεί τελικά με αυτά, είναι να τα οικειοποιηθώ και να δώσω συνέχεια στην ιστορία τους».
Τα αντικείμενα που δημιουργούνται, μεταλλάσσονται σε μοναδικά αντικείμενα χρηστικής τέχνης. Τα έπιπλά της φέρουν την επιθυμία της να φροντίσει για τις υποθέσεις του σπιτιού: του σπιτιού ως φυσικού χώρου αλλά και ως πνευματικού τόπου, μια προτεινόμενη κοινωνική και οικονομική δομή.
Οι A Future Perfect θα παρουσιάσουν τη σειρά τσιμεντένιων χαρτογραφήσεων από πόλεις του κόσμου The Concrete Cities, και μια νέα σειρά αντικειμένων όπου πειραματίζονται με τεχνικές επεξεργασίας της τσόχας και του δέρματος για να αποδώσουν ανάγλυφους ή διάτρητους χάρτες πάνω σε space dividers, χαλιά και άλλα- που πλάθουν και ορίζουν τον χώρο.
Οι Studiolav από την άλλην, βάζουν τα υλικά που συγκροτούν τον οργανωμένο χώρο που μας περιβάλλει και τις ιστορίες του κάτω απ’ το μικροσκόπιο. Παρατηρούν υφές, απομονώνουν δομές και τις ανάγουν σε γραμμικά μοτίβα που αναπαράγουν πάνω στα πιάτα (WEAVE, ARCHEOLOGY/DIET) που έφεραν για τα τραπέζια της σειράς OMBRO.
Ο Φάνης Ρουμανιάς δημιουργεί μονάδες ηχείων ντυμένα με προσοχή και τα αναπτύσσει σε ενδιαφέροντα τρισδιάστατα αντικείμενα-έπιπλα που στέκονται αυτόνομα στο χώρο φροντίζοντας παράλληλα να ενισχύσει την ένταση και την ποιότητα του ήχου. Τα ηχεία του Φάνη έχουν προεξέχουσα θέση στη γεωγραφία του σπιτιού, είναι νοητά παράθυρα, καλοί αγωγοί που μεταφέρουν ήχους από έξω, μέσα.
Ο Miguel, καλλιτέχνης της κώμης και ποιητής, θα καλέσει παρευρισκόμενους να καθίσουν στην καρέκλα μπροστά του και να δημιουργήσει ένα γλυπτικό κούρεμα στα μαλλιά τους.
O Πάνος Γεωργίου θα στήσει τους επισκέπτες και θα τους φωτογραφίσει μέσα σε σετ που ο σκηνογράφος Γιάννης Παπαδόπουλος θα σκηνοθετήσει με έργα των συμμετεχόντων.
Η Αλεξάνδρα Στράτου θα μαγειρέψει από το βιβλίο της Cooking to Share και θα στρώσει ένα σπιτικό δείπνο στα τραπέζια μέσα στην έκθεση.
Τις ημέρες τις έκθεσης, θα περνά από το Ρομάντσο η Miss Tupperville με τα ταπεράκια της για όποιον έχει προλάβει να παραγγείλλει από το εβδομαδιαίο της μενού.
Στο πέραν της έκθεσης, ο Καλφακάκος, η Νατ και άλλοι αγαπημένοι guest θα καθίσουν πίσω από την κονσόλα του Ρομάντσο και θα αποχαιρετίσουμε την έκθεση “use it, not abuse it”.
Το Ρομάντσο, το πρώην κτίριο γραφείων – τυπογραφείων του ομώνυμου εντύπου, βρίσκεται στο ιστορικό εμπορικό κέντρο της Αθήνας και αποτελείται ταυτόχρονα από μια θερμοκοιτίδα – χώρους γραφείων δραστηριοποίησης νέων επιχειρήσεων του δημιουργικού χώρου και ένα πολιτιστικό κέντρο, ανοιχτό στο κοινό, με καθημερινό πρόγραμμα εκδηλώσεων. Το πολιτιστικό κέντρο του Ρομάντσο διοργανώνει και φιλοξένει μουσικές εκδηλώσεις, εικαστικές εκθέσεις, θεατρικές παραστάσεις, σεμινάρια, workshops και παρουσιάσεις, ανοιχτές στο ευρύτερο κοινό. Σκοπός του είναι η επανεργοποίηση ενός ξεχασμένου σημείου του ιστορικού εμπορικού κέντρου της πόλης, που κάποια χρόνια πριν αποτελούσε σημαντικό κομμάτι του δημιουργικό πυρήνα της αστικής ζωής.
Επιμέλεια και συντονισμός έκθεσης: Ντόρα Οικονόμου Εγκαίνια έκθεσης: Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου 2014, 20.00 Διάρκεια έκθεσης: Πέμπτη 4 Δεκεμβρίου – Τρίτη 9 Δεκεμβρίου 2014 Ώρες λειτουργίας: 17.00 -23.00 // Rομάντσο – Αναξαγόρα 3-5 // Είσοδος ελεύθερη