Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Εκκίνηση στο Ζάππειο, προβάδισμα πήρε ο Latvala

Εκκίνηση στο Ζάππειο, προβάδισμα πήρε ο Latvala

Στο Ζάππειο δόθηκε το απόγευμα της Πέμπτης η φετινή εκκίνηση του Ράλι Ακρόπολις, που αποτελεί ιστορικό θεσμό και έναν από τους σημαντικότερους αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος, με την εκκίνηση 56 συνολικά πληρωμάτων. Ο Jari-Matti Latvala οδηγώντας εργοστασιακό Ford Fiesta RS WRC, πέτυχε τον καλύτερο χρόνο στην Κινέτα, πρώτη ειδική του Ράλι Ακρόπολις 2012.

Στο Ζάππειο δόθηκε το απόγευμα της Πέμπτης η φετινή εκκίνηση του Ράλι Ακρόπολις, που αποτελεί ιστορικό θεσμό και έναν από τους σημαντικότερους αγώνες του παγκόσμιου πρωταθλήματος, με την εκκίνηση 56 συνολικά πληρωμάτων. Την τελετή έναρξης στο Ζάππειο παρακολούθησαν εκατοντάδες άτομα και πλέον οι οδηγοί άρχισαν την πορεία γι΄ αυτό το δύσκολο και απαιτητικό αγώνα ράλι. Το Ράλι Ακρόπολις αποτελεί για φέτος τον έκτο κατά σειρά γύρο του φετινού πρωταθλήματος WRC και φέρνει την Ελλάδα στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος των απανταχού φίλων του μηχανοκίνητου αθλητισμού. Το κέντρο του αγώνα, όπως και πέρυσι, βρίσκεται στο Λουτράκι και το Σάββατο ο αγώνας πηγαίνει στην Πελοπόννησο, όπως συνηθίζει τα τελευταία χρόνια.

Οι ειδικές διαδρομές Κλένια-Μυκήνες, Γυμνό και Κεφαλάρι είναι οι σημαντικότερες, ενώ οι διοργανωτές πρόσθεσαν και μια νέα, την μήκους 21,36 χιλιομέτρων Ζήρεια, την οποία χαρακτηρίζουν ως «ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα». Την τρίτη και τελευταία μέρα, ο αγώνας επιστρέφει σε περιοχές κοντά στο Λουτράκι, όπου θα γίνει και ο τερματισμός. Τα πληρώματα θα περάσουν δύο φορές από τις ειδικές διαδρομές των Αγίων Θεοδώρων και της Νέας Πισιάς για να ολοκληρώσουν τον αγώνα με την τελική ειδική, ονόματι Power Stage, των 3,97 χιλιομέτρων.

Προηγείται ο Latvala

Ο Jari-Matti Latvala οδηγώντας εργοστασιακό Ford Fiesta RS WRC, πέτυχε τον καλύτερο χρόνο στην Κινέτα, πρώτη ειδική του Ράλι Ακρόπολις 2012. Δεύτερο καλύτερο χρόνο σημείωσε ο παγκόσμιος πρωταθλητής Sebastien Loeb, που οδηγεί εργοστασιακό Citroen DS3 WRC. Η διαφορά τους είναι μόλις 2,8 δλ. Τρίτος, ο Mikko Hirvonen, δεύτερος οδηγός της εργοστασιακής ομάδας της Citroen ενώ ο Petter Solberg, δεύτερος οδηγός της εργοστασιακής ομάδας της Ford βρέθηκε 14,6 δλ. πίσω από τον Latvala, λόγω κακής επιλογής ελαστικών. Η πρώτη ειδική διαδρομή του αγώνα ήταν στεγνή και υπήρχαν πολλοί θεατές.

Ο αγώνας ουσιαστικά ξεκινά αύριο. Το σκέλος της Παρασκευής κινείται βόρεια γύρω από τον Κορινθιακό σε διαδρομές κοντά στην Ιτέα που δεν έχουν χρησιμοποιηθεί από το 2009. Είναι το μεγαλύτερο σκέλος με περίπου 170 αγωνιστικά χιλιόμετρα και service στην Ιτέα. Οι αγωνιζόμενοι συνολικά θα τρέξουν σε 22 ειδικές διαδρομές διανύοντας 409,47 χλμ., 60 χλμ. παραπάνω από πέρσι σε μία συνολική απόσταση 1661,39 χλμ.

Πραγματικός μαραθώνιος στα ελληνικά βουνά. Το αυριανό πρόγραμμα ξεκινά στις 6.53’ με την ειδική Αγία Μαρίνα.

Οι εξωτερικές θερμοκρασίες στις ειδικές διαδρομές γύρω από τον Κορινθιακό Κόλπο θα είναι υψηλές, ενώ στα cockpit αναμένονται πολύ υψηλότερες. Η καλή φυσική κατάσταση είναι καθοριστική και η τακτική λήψη υγρών απαραίτητη για την πρόληψη της αφυδάτωσης και τη διασφάλιση της καλύτερες επίδοσης. Από πλευράς μηχανικών μερών, η επιτυχία στον ελληνικό αγώνα απαιτεί ένα μίγμα αντοχής, αξιοπιστίας και ταχύτητας. Οι κακοτράχαλες ειδικές του Ράλι Ακρόπολις κόβουν την ανάσα και τα αυτοκίνητα κινδυνεύουν από τις πολλές επιφανειακές πέτρες καθώς και από το βραχώδες υπόστρωμα που βρίσκεται κάτω από το χώμα. Τα αγωνιστικά αυτοκίνητα φέρουν πρόσθετη προστασία κάτω μέρους αμαξώματος (ποδιές).

Η ζέστη καταπονεί υπέρμετρα κινητήρες και κιβώτια, καθώς η ψύξη από τη ροή εξωτερικού αέρα στις σχετικά αργές και γεμάτες στροφές ειδικές διαδρομές είναι μέτρια. Ο συνδυασμός υψηλών θερμοκρασιών και σκληρών χωμάτινων ειδικών απαιτεί επίσης υψηλή αντοχή από τα ελαστικά.

Σύμφωνα με τους κανονισμούς του 2012, οι οδηγοί θα έχουν στη διάθεσή τους 10 μαλακά ελαστικά για την περίπτωση βροχής ή λάσπης. Όμως οι ομάδες δικαιούνται να χρησιμοποιήσουν συνολικά 48 ελαστικά.

Δηλώσεις:

1 LOEB Sebastien – ELENA Daniel

«Καλός χρόνος. Πρέπει να περιμένουμε να δούμε και τους χρόνους των υπολοίπων. Σε ορισμένα σημεία δεν είχα πρόσφυση. Δύσκολο να καταλάβεις πού πρέπει να πιέσεις και πού όχι.»

2 HIRVONEN Mikko – LEHTINEN Jarmo

«Κανένα πρόβλημα. Ήταν γλιστερή ειδική και δεν είμαι σίγουρος αν είχα το σωστό set-up. Πρέπει να περιμένουμε να δούμε αν καθαρίζουμε το δρόμο για τους πίσω.»

3 LATVALA Jari-Matti – ANTTILA Miikka

«Καλή ειδική. Στο τέλος κατάφερα να καλύψω κάποιο χρόνο. Σε μερικά σημεία ήταν πολύ γρήγορη ειδική.»

4 SOLBERG Petter – PATTERSON Chris

«Ήταν απόφασή μου να χρησιμοποιήσω μαλακή γόμα. Ήταν λάθος. Νόμιζα πως θα ήταν περισσότερο μπόσικο το χώμα. Αλλά όλα καλά.»

5 TANAK Ott – SIKK Kuldar

«Το αυτοκίνητο είναι πολύ καλό. Το χώμα είναι γλιστερό, έκανα ένα μικρό τετ-α-κε.»

6 NOVIKOV Evgeny – GIRAUDET Denis

«Έκανα κάποια λάθη. Τίποτα φοβερό.»

7 AL ATTIYAH Nasser – BERNACCHINI Giovanni

«Δεν υπάρχει σωστή γραμμή. Προσπαθήσαμε για το καλύτερο. Το αυτοκίνητο γλίστραγε. Έπρεπε να τερματίσουμε. Αύριο είναι μεγάλη μέρα.»

8 NEUVILLE Thierry – GILSOUL Nicolas

«Ήταν η χειρότερη ειδική που έχω κάνει ποτέ. Κακό set-up. Γλίστραγε συνεχώς. Όταν προσπαθούσα να πιέσω, το αυτοκίνητο υπέστρεφε.»

9 OLIVEIRA Daniel Rolim – MAGALHAES Carlos

«Ήταν πολύ δύσκολη για αρχή. Προσπάθησα για το καλύτερο. Πολύ δύσκολη.»

10 OSTBERG Mads – ANDERSSON Jonas

«Η ειδική ήταν σχετικά καλή. Η αδυναμία μου είναι η έλλειψη εμπειρίας στο ράλλυ. Το διασκεδάζω. Οι σημειώσεις μου είναι καλές. Πιστεύω ότι η ειδική χρειάζεται καθάρισμα. Καθαρίζουμε αρκετά για τους πίσω…»

12 ARAUJO Armindo – RAMALHO Miguel

«Ήταν ωραία ειδική. Πολύ γλιστερή και δύσκολη, λόγω σκόνης. Πολλοί θεατές. Ωραίο ξεκίνημα.»

14 NOBRE Paulo – PAULA Edu

«Το πρόβλημα ήταν η σκόνη μέσα στο αυτοκίνητο. Η ειδική είναι για τους νέους οδηγούς, όχι για μένα. Ήταν ατελείωτη!»

21 PROKOP Martin – HRUZA Zdenek

«Είχαμε ένα μικρό πρόβλημα με το κιβώτιο. Ο δρόμος είναι σκληρός. Πάλευα να κρατήσω το αυτοκίνητο στην ευθεία.»

ΡΑΛΙ ΑΚΡΟΠΟΛΙΣ 2012

6ος ΓΥΡΟΣ ΠΑΓΚΟΣΜΙΟΥ ΠΡΩΤΑΘΛΗΜΑΤΟΣ ΡΑΛΙ ΤΗΣ FIA 24 – 27 Μαΐου 2012

Παρασκευή 25 Μαΐου: 1η Ημέρα (συνέχεια): Λουτράκι – Λουτράκι

Serv B Loutraki (15 λεπτά) 06.00
2η Ε.Δ. Αγία Μαρίνα 13,80 χλμ. 06.53
3η Ε.Δ. Θήβα 1 23,60 χλμ. 08.31
4η Ε.Δ. Ελικώνας 1 19,89 χλμ. 10.20
RSZ 1 Ιτέα (15 λεπτά) 11.53
5η Ε.Δ. Βωξίτες 1 23,17 χλμ. 12.25
6η Ε.Δ. Δροσοχώρι 22,00 χλμ. 13.19
RSZ 2 Ιτέα (15 λεπτά) 14.50
7η Ε.Δ. Βωξίτες 2 23,17 χλμ. 15.22
8η Ε.Δ. Ελικώνας 2 19,89 χλμ. 17.05
9η Ε.Δ. Θήβα 2 23,60 χλμ. 18.50
Serv C Λουτράκι (flexi 45 λεπτά) 21.05
Ανασυγκρότηση: Λουτράκι 21.50
Σύνολο: 169,12 χλμ.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο