Προς συνέχιση της απεργίας κινούνται οι ιδιοκτήτες φορτηγών-βυτιοφόρων
Οι πρώτες ελλείψεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα κάνουν την εμφάνισή
τους, λόγω της απεργιακής κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών και
βυτιοφόρων, με τα νησιά να αντιμετωπίζουν σοβαρότερα προβλήματα. Οι αδειούχοι του Αυγούστου, που αναμένεται να φύγουν το Σαββατοκύριακο, προσπαθούν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ, ωστόσο τα περισσότερα πρατήρια έχουν ήδη αναρτήσει πινακίδες «βενζίνη τέλος». Ο κλάδος αποφασίζει το βράδυ της Τρίτης και όλα δείχνουν συνέχιση της απεργίας τους.
Οι πρώτες ελλείψεις σε βασικά καταναλωτικά προϊόντα κάνουν την εμφάνισή τους, λόγω της απεργιακής κινητοποίησης των ιδιοκτητών φορτηγών και βυτιοφόρων, με τα νησιά να αντιμετωπίζουν σοβαρότερα προβλήματα, εν μέσω τουριστικής περιόδου. Οι αδειούχοι του Αυγούστου, που αναμένεται να φύγουν το Σαββατοκύριακο, προσπαθούν να γεμίσουν τα ρεζερβουάρ των οχημάτων τους, ωστόσο τα περισσότερα πρατήρια καυσίμων έχουν ήδη αναρτήσει πινακίδες «βενζίνη τέλος».
Το απεργιακό μπλακ άουτ κινδυνεύει να επιδεινωθεί, καθώς οι βενζινοπώλες ετοιμάζονται να βάλουν λουκέτο στα πρατήρια καυσίμων, αντιδρώντας στα επίμαχο νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών. Οι πρατηριούχοι θα αποφασίσουν το μεσημέρι για τη στάση που θα κρατήσουν.
Οι ιδιοκτήτες βυτιοφόρων και φορτηγών δηλώνουν αποφασισμένοι να συνεχίσουν την κινητοποίησή τους. Η απόφαση θα ανακοινωθεί αργά το απόγευμα της Τρίτης, μετά από τηλεδιάσκεψη.
Ήδη, τα περισσότερα από τα 1.300 πρατήρια της Αττικής έχουν ήδη ξεμείνει από αμόλυβδη. Τα κρούσματα κερδοσκοπίας, μάλιστα, δεν έλειψαν, ενώ στο σύνολο της αγοράς η τιμής της απλής κινήθηκε πάνω από το 1,50 ευρώ και της σούπερ ακόμη πιο πάνω από τα 1,70 ευρώ.
Αξίζει, πάντως, να σημειωθεί ότι γίνεται μερικός ανεφοδιασμός πρατηρίων από βυτιοφόρα ιδιωτικών εταιρειών.
Σήμερα, πάντως και εφόσον δεν υπάρξει κάποια εκτόνωση της κατάστασης υπολογίζεται πως χωρίς καύσιμα θα μείνει το 70%-80% των πρατηρίων, ενώ ακόμη χειρότερα εκτιμάται ότι θα είναι η κατάσταση στη Βόρεια Ελλάδα.
Σύμφωνα με τους προέδρους των σωματείων βενζινοπωλών, ήδη χωρίς καύσιμα έχει μείνει το 70% των πρατηρίων στη Μακεδονία και τη Θράκη. Αισθητές έχουν γίνει οι ελλείψεις σε καύσιμα και στην Πελοπόννησο.
Η κυβέρνηση, ωστόσο, σύμφωνα με «Τα Νέα» εμφανίζεται αποφασισμένη να υλοποιήσει την απόφαση για απελευθέρωση των μεταφορών, ενώ κυβερνητικές πηγές δεν απέκλεισαν το ενδεχόμενο να σκληρύνει τη στάση της, αναφέροντας χαρακτηριστικά ότι η τρόικα πιέζει για άμεση εφαρμογή της σε περίπτωση που συνεχιστεί η απεργία των βυτιοφορέων.
Κόντρα με τους εμπόρους
Εν τω μεταξύ, για ανυπολόγιστες ζημιές, όπως απώλειες πελατών και αγορών, που θα προκαλέσουν στις μεταποιητικές επιχειρήσεις οι απεργιακές κινητοποιήσεις κάνει λόγο ο Σύνδεσμος Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος.
Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ελληνικού Εμπορίου, Β.Κορκίδης προειδοποιεί ότι μια «επικείμενη απεργία διαρκείας των ιδιοκτητών φορτηγών Δημοσίας Χρήσης θα δημιουργήσει χάος στην αγορά και έμφραγμα στο εμπόριο».
Αξίζει να σημειωθεί ότι στη Ρόδο 59 φορτηγά αποκλείστηκαν στη χερσαία ζώνη του λιμένα από μέλη του τοπικού σωματείου ιδιοκτητών φορτηγών δημόσιας χρήσης.