Η ιαπωνική εταιρεία έγινε το πρώτο από τα εργοστάσια του MotoGP που απέρριψε τη μετάβαση στα 1000 κ.εκ. το 2012, για λόγους κόστους - Ίσως αλλάξει γνώμη αν οι Ducati, Honda αποφασίσουν το αντίθετο.
Η Yamaha σκοπεύει να εκμεταλλευτεί την τελευταία παράμετρο που τέθηκε στους κανονισμούς του MotoGP για το 2012 και να εξακολουθήσει να χρησιμοποιεί τον κινητήρα των 800 κ.εκ. για τη Yamaha M1 και πέραν του 2011, όπως αποκάλυψε ο αγωνιστικός διευθυντής της ιαπωνικής εταιρείας, Masao Furusawa.
Η Dorna και η FIM προγραμμάτισαν για το 2012 την επιστροφή στους κινητήρες 1000 κ.εκ., ώστε να επιτραπεί και η χρήση τροποποιημένων μοτοσικλετών παραγωγής, αλλά πριν από λίγες ημέρες ανακοίνωσαν ότι θα εξακολουθήσει να επιτρέπεται παράλληλα και η χρήση των κινητήρων 800 κ.εκ.
Εξάλλου, αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο επετράπη η παράλληλη χρήση των κινητήρων 800 κ.εκ.: Τα εργοστάσια δεν ήθελαν να δαπανήσουν εκ νέου χρήματα για την εξέλιξη νέων κινητήρων 1000 κ.εκ.
Η FIM θα ανακοινώσει αναλυτικούς νέους κανονισμούς (σχετικούς με το κατώτατο όριο βάρους και τη χωρητικότητα του δοχείου καυσίμων) που θα εξισορροπούν την απόδοση των δύο κινητήρων, ώστε να διασφαλιστεί ότι οι μοτοσικλέτες με τους μεγαλύτερης χωρητικότητας κινητήρες δεν θα υπερτερούν.
Ο Masao Furusawa είπε ότι το κόστος θα διπλασιαστεί για την ομάδα του αν αναγκαστεί να εξελίξει νέο κινητήρα. Ωστόσο, δεν απέκλεισε ότι η Yamaha ίσως αλλάξει την απόφασή της αν διαπιστώσει ότι οι αντίπαλοί της θα έχουν πλεονέκτημα αν εξελίξουν κινητήρα 1000 κυβικών.