Δοκιμές Ιβηρικής & Μουτζέλο, 3η μέρα: Η επιστροφή του Lewis Hamilton
Ο Αγγλος γύρισε στο κόκπιτ μετά από δύο μήνες και οδήγησε για πρώτη φορά τη νέα McLaren ΜΡ4/24. Όλες οι εξελίξεις από τα τρία μέτωπα του πυρετού δοκιμών εξέλιξης της F1 στο Αλγκάρβε, στη Βαλένθια και στο Μουτζέλο.
Δύο μήνες μετά την κατάκτηση του περσινού πρωταθλήματος της Formula 1, o Lewis Hamilton επέστρεψε στο κόκπιτ στις δοκιμές του Αλγκάρβε στην Πορτογαλία για να πάρει τις πρώτες του εντυπώσεις από τη νέα McLaren MP4/24 και να εγκλιματιστεί στο μονοθέσιο των νέων κανονισμών του 2009.
Την ίδια στιγμή, ο Robert Kubica συμπλήρωσε την πρώτη πλήρη ημέρα δοκιμών της νέας BMW Sauber F1.09 στη Βαλένθια της Ισπανίας και ο Felipe Massa έκανε 104 γύρους στο Μουτζέλο της Ιταλίας με τη νέα Ferrari F60 – αν και η κακοκαιρία δεν επέτρεψε στη Scuderia ούτε σήμερα να τοποθετήσει ελαστικά slicks στο μονοθέσιο.
Ο Βραζιλιάνος συμπλήρωσε 104 γύρους, με καλύτερο χρόνο 1:33.353 και θα βρίσκεται στην πίστα της Τοσκάνης και την Πέμπτη (22/01). Ο F. Massa πήρε τη θέση του Kimi Raikkonen, ο οποίος βρισκόταν στο κόκπιτ τις δύο προηγούμενες ημέρες.
Πάντως, διά στόματος του Φινλανδού για πρώτη φορά ακούστηκε κάτι θετικό για το Σύστημα Ανάκτησης Κινητικής Ενέργειας (KERS) της Ferrari, η εξέλιξη του οποίου είχε μείνει πίσω. Και τις δύο ημέρες η χρήση του KERS απέφερε θετικά αποτελέσματα. Το σύστημα δουλεύει καλά, όπως όλα τα νέα εξαρτήματα, είπε ο Kimi.
Έχεις περισσότερη ισχύ αλλά για τόσο σύντομο χρονικό διάστημα, που δεν πιστεύω ότι θα αλλάξει πολύ τα πράγματα. Ίσως είναι ενδιαφέρουσα εφεύρεση, αλλά δεν νομίζω ότι ο ρόλος του είναι αποφασιστικής σημασίας, κατέληξε.
Ο R. Kubica έκανε 99 γύρους στην πίστα Ρικάρντο Τόρμο και δήλωσε: Παρότι φυσούσε αρκετά το απόγευμα, η πίστα προσέφερε περισσότερη πρόσφυση μετά από κάθε πέρασμά μου. Η πρόοδος που κάναμε στη διάρκεια της ημέρας δείχνει ότι κινούμαστε προς τη σωστή κατεύθυνση με την εξέλιξη της F1.09.
Πίσω στο Αλγκάρβε, η επιστροφή του Lewis Hamilton συνοδεύτηκε με ένα πρόβλημα που διέκοψε τη λειτουργία του κινητήρα της Mercedes και άφησε τον νεαρό Αγγλο ακινητοποιημένο στην πίστα. Πάντως, ο πρωταθλητής έμεινε ικανοποιημένος από το νέο μονοθέσιο της McLaren, στους 81 γύρους που συμπλήρωσε.
Με χαρά αναφέρω ότι το μονοθέσιο μου έδωσε καλή αίσθηση, προοδεύσαμε πολύ το χειμώνα και ανυπομονώ να προχωρήσουμε με την εξέλιξή του μέχρι το GP Αυστραλίας, δήλωσε ο Lewis. Προσαρμόστηκα πολύ εύκολα και πάλι στη ρουτίνα.
Είναι εκπληκτικό να σκέφτομαι ότι, ενώ ήμουν στο Ουόκινγκ το χειμώνα, δεν έχω οδηγήσει ένα μονοθέσιο F1 από το GP Βραζιλίας πριν από δύο μήνες, όμως γρήγορα αισθάνθηκα φυσιολογικά σήμερα. Σε αυτές τις πρώτες μου δοκιμές ήθελα να συνηθίσω το νέο μονοθέσιο και τους νέους κανονισμούς και να δώσω τα δεδομένα μου στους μηχανικούς, δεν είχε να κάνει με το γυρολόγιο.
Θα είναι πάρα πολύ φορτικός χειμώνας. Η λίστα με τις δουλειές που έχουμε να κάνουμε την επόμενη εβδομάδα είναι τεράστια. Με την απαγόρευση δοκιμών κατά τη διάρκεια της χρονιάς και τις περιορισμένες δοκιμές που έχουμε για τους προσεχείς δύο μήνες θα είναι τεταμένη περίοδος και πολύ κρίσιμη για κάθε ομάδα, κατέληξε.
Μετά από δύο βροχερές ημέρες, επιτέλους η βροχή σταμάτησε την τρίτη ημέρα στο Αλγκάρβε και το πρωί η πίστα στέγνωσε, επιτρέποντας στις ομάδες να τοποθετήσουν τα ελαστικά slicks. Με την περσινή Toro Rosso, ήταν αναμενόμενο ο Sebastien Buemi να είναι και πάλι ο ταχύτερος όλων.
Ωστόσο, ο Ελβετός είπε ότι η βροχόπτωση των δύο προηγούμενων ημερών μπορεί να χάλασε τον προγραμματισμό των ομάδων, όμως για εκείνον ήταν εξαιρετικά χρήσιμη διότι του προσέφερε εμπειρία σε αυτές τις συνθήκες. Ήταν σημαντικό να οδηγήσω, διότι πριν από αυτές τις δοκιμές είχα περάσει μόλις μισή μέρα στη βροχή, είπε.
Η πίστα γλιστρούσε πολύ και δεν προσέφερε καθόλου πρόσφυση – έτσι αποκόμισα καλή αίσθηση σχετικά με τις δυνατότητες του αυτοκινήτου στη βροχή. Σε αυτές τις δοκιμές προσπαθώ να συνηθίσω τον χειρισμό του αυτοκινήτου για την εκκίνηση, για τις διάφορες διαδικασίες όπως τα pit-stops και να μάθω όλα όσα μπορώ να αλλάξω, όπως το διαφορικό και την καμπύλη ροπής. Ακόμα και στο βρεγμένο προσπαθούμε να δουλέψουμε πάνω σε αυτά, συμπλήρωσε.
Εκτός από τη McLaren του L. Hamilton, προβλήματα παρουσίασε τόσο η Toyota TF109 του Timo Glock όσο και η Renault R29 του Fernando Alonso. Ο Γερμανός σταμάτησε στην πίστα όταν, εξαιτίας διαρροής λαδιού από ένα αποσυνδεδεμένο σωληνάκι του συστήματος λίπανσης, το πίσω μέρος της TF109 τυλίχθηκε στις φλόγες.
Ο Fernando Alonso σταμάτησε εξαιτίας αδιευρκίνιστου προβλήματος στην έξοδο των pits, αλλά τουλάχιστον ο Ισπανός κατάφερε να συμπληρώσει 84 γύρους στην πρώτη του επαφή με το νέο μονοθέσιο της Renault. Είναι ακόμα πολύ νωρίς με το νέο αυτοκίνητο και εξακολουθούμε να ανακαλύπτουμε διάφορα και να κατανοούμε περισσότερα με κάθε γύρο, είπε.
Υπάρχουν πολλά που πρέπει να μάθουμε σε πολύ λίγο χρόνο και χρειάζεται να μένουμε στην πίστα όσο περισσότερο μπορούμε, οπότε ήταν καλό ότι σήμερα συμπληρώσαμε αρκετούς γύρους.
Το ταχύτερο από όλα τα νέα μονοθέσια ήταν η Williams FW31-Toyota του Nico Rosberg – η οποία άφησε καλές ενδείξεις όχι μόνο για την ταχύτητά της, αλλά και για την αξιοπίστία της. Ο νεαρός Γερμανός συμπλήρωσε αρκετές συστοιχίες γύρων σε συνολικά 143 περάσματα!
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.