Σε ανθρώπινο λάθος αποδίδεται η πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ στην Ανάφη
Αθήνα: Σε ανθρώπινο λάθος και συγκεκριμένα στη μη τήρηση εγκεκριμένης πορείας των 60 μοιρών, που προέβλεπε η εταιρική διαδικασία αναχώρησης, μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Ρόδου, αποδίδει η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, την πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, στις 17 Ιουνίου 2002 στην Ανάφη.
Αθήνα: Σε ανθρώπινο λάθος και συγκεκριμένα στη μη τήρηση εγκεκριμένης πορείας των 60 μοιρών, που προέβλεπε η εταιρική διαδικασία αναχώρησης, μετά την απογείωσή του από το αεροδρόμιο της Ρόδου, αποδίδει η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων και Ασφάλειας Πτήσεων, την πτώση του ελικοπτέρου του ΕΚΑΒ, στις 17 Ιουνίου 2002 στην Ανάφη.
Όπως αναφέρεται στο πόρισμα της επιτροπής που δόθηκε την Παρασκευή 11 Ιουλίου στη δημοσιότητα, άλλοι παράγοντες που πιθανόν να συνέβαλαν στην πτώση του ελικοπτέρου είναι:
– Πιθανός κακός υπολογισμός του ύψους, σε νυχτερινή πτήση.
– Κακή αξιολόγηση της επικινδυνότητας του αναγλύφου του νησιού.
– Έλλειψη εκπαιδεύσεως των μελών του θαλάμου διακυβερνήσεως και
– Πιθανή απόσπαση της προσοχής των χειριστών λόγω ενασχολήσεως με ενέργειες επί των διακοπτών φωτισμού των οργάνων.
Σε ό,τι αφορά την έρευνα που έκανε η Επιτροπή Διερεύνησης Ατυχημάτων, από αυτήν προκύπτουν τα εξής:
– Το ελικόπτερο είχε συμπληρώσει 1.047 ώρες πτήσεως και σύμφωνα με τα υπάρχοντα αρχεία είχε περάσει από τους προβλεπόμενους ελέγχους.
– Δεν ήταν εφοδιασμένο με συσκευή καταγραφής συνομιλιών θαλάμου διακυβέρνησης.
– Ο κινητήρας και τα όργανά του λειτουργούσαν κανονικά μέχρι την πτώση του.
– Δεν λειτούργησε ο πομπός εντοπισμού ανάγκης.
– Το ελικοδρόμιο της Ανάφης δεν είχε δημοσιευθεί στο εγχειρίδιο Αεροναυτικών Πληροφοριών της Ελλάδας, ενώ παρά το γεγονός ότι έχει νυχτερινό φωτισμό, δεν είχε γίνει επιπρόσθετη φωτοσήμανση λόφων.
– Η ΗELITALIA που είχε την ευθύνη τήρησης των κανόνων ασφαλείας πτήσεων είχε θεσπίσει διαδικασίες για την προσγείωση και απογείωση από το ελικοδρόμιο της Ανάφης.
– Ο κυβερνήτης και συγκυβερνήτης διέθεταν τα νόμιμα προσόντα. Όμως κατά την απογείωση του ελικοπτέρου από το ελικοδρόμιο της Ανάφης, ο κυβερνήτης παρεξέκλινε της πορείας του.
– Τα ελικόπτερα αυτού του τύπου δεν διαθέτουν πλωτήρες και φώτα έρευνας.
Καταλήγοντας η Επιτροπή στο πόρισμά της, συνιστά τη λήψη σειράς μέτρων με στόχο τη διασφάλιση των πτήσεων.