Yβριδική ανανέωση για το Toyota Prius…
Στην έκθεση της Νέας Υόρκης η Toyota αποκάλυψε τη νέα -δεύτερη- γενιά του πρώτου υβριδικού μοντέλου παραγωγής, του Prius. Η επιλογή της συγκεκριμένης πόλης κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, αφού μεγάλο ποσοστό των Prius που κυκλοφορούν στον πλανήτη έχουν διατεθεί σε περιοχές των ΗΠΑ με επιβαρημένο περιβάλλον, όπως η Πολιτεία της Καλιφόρνια.
Στην έκθεση της Νέας Υόρκης η Toyota αποκάλυψε τη νέα -δεύτερη- γενιά του πρώτου υβριδικού μοντέλου παραγωγής, του Prius. Η επιλογή της συγκεκριμένης πόλης κάθε άλλο παρά τυχαία είναι, αφού μεγάλο ποσοστό των Prius που κυκλοφορούν στον πλανήτη έχουν διατεθεί σε περιοχές των ΗΠΑ με επιβαρημένο περιβάλλον, όπως η Πολιτεία της Καλιφόρνια.
Έξι χρόνια παρουσίας στο αυτοκινητιστικό στερέωμα είναι αρκετά για την αντικατάσταση ενός μοντέλου. Πόσο μάλλον στην ειδική περίπτωση του προηγούμενου Prius, ο σχεδιασμός του οποίου διέθετε έντονα ασιατικά γνωρίσματα και κατακρίθηκε αρκετά.
Ωστόσο, το διάδοχο μοντέλο διαθέτει σαφώς περισσότερο στιλ, στοιχείο που εντοπίζεται και στο σύγχρονο εσωτερικό, του οποίου η κεντρική κονσόλα παραπέμπει στην αντίστοιχη του νέου Land Cruiser. Το δάπεδο είναι ολοκαίνουργιο, ενώ το μεταξόνιο των 2,7 μέτρων σε κάνει να πιστεύεις πως το νέο Prius βασίζεται στο ίδιο με αυτό του Avensis
Απόρροια του αυξημένου μεταξονίου -κατά 45 εκατοστά- είναι και η αλλαγή των εξωτερικών διαστάσεων του αυτοκινήτου, το οποίο πλέον φτάνει τα 4,445 μέτρα σε μήκος, τα 1,725 μέτρα σε πλάτος και τα 1,490 μέτρα σε ύψος.
Η υβριδική μονάδα του νέου μοντέλου έχει αναβαθμιστεί, καθώς η απόδοσή της έχει αυξηθεί κατά 50% σε σχέση με αυτή του προηγούμενου μοντέλου. Συγκεκριμένα, η ισχύς του θερμικού κινητήρα έχει αυξηθεί κατά πέντε ίππους -συνολικά 78-, ενώ του ηλεκτροκινητήρα κατά 23 ίππους – συνολικά 68 ίππους. Σε ό,τι αφορά τη ροπή έχει αυξηθεί αυτή του ηλεκτρικού μοτέρ κατά 50Nm -συνολικά 400Nm-, ενώ η συνολική ροπή όταν λειτουργούν και οι δύο κινητήρες μπορεί θεωρητικά να φτάσει τα 478Nm.
Προκειμένου το βάρος του αυτοκινήτου να διατηρηθεί σε χαμηλά επίπεδα, έχει γίνει εκτεταμένη χρήση αλουμινίου σε διάφορα μηχανικά μέρη (όπως οι αναρτήσεις) αλλά και σε τμήματα του αμαξώματος (όπως το καπό).
Όπως ισχυρίζεται ο κατασκευαστής του Prius, η κατανάλωση και οι εκπομπές ρύπων έχουν μειωθεί ακόμα περισσότερο, χωρίς ωστόσο να υπάρχουν -προς το παρόν- επίσημες τιμές. Ένα σύγχρονο τεχνολογικά αυτοκίνητο όπως το Prius εύλογα εξοπλίζεται με διάφορα συστήματα, όπως τα EPS, VSC (σύστημα ευστάθειας), ABS, ECB και TRC (traction control), ενώ όσον αφορά στις επιδόσεις η διαφορά που υφίσταται στη διαδικασία της επιτάχυνσης από στάση -10,5 δευτερόλεπτα στο καινούργιο έναντι 13,4 δευτερολέπτων στο Prius πρώτης γενιάς- καταδεικνύει την πρόοδο που έχει συντελεστεί.
Πηγή: Toyota
auto.in.gr
- Καυγάς στη λήξη του Μπουλς – Μπακς λόγω καρφώματος του Αντετοκούνμπο (vid)
- Η μετανάστευση στην Ευρώπη αλλάζει – Πώς θα διαμορφωθούν οι τάσεις το επόμενο έτος
- Δημόσια πανεπιστήμια: Προς διαγραφή 280.000 φοιτητές – 35.000 αιτήθηκαν παράταση σπουδών
- Μοντέρνοι «Λουδίτες» και καρυκεύματα: Οι καταναλωτικές τάσεις που θα δούμε το 2026
- Χάρις Αλεξίου: Γενέθλια για την τραγουδίστρια που έγινε 75 χρόνων – Το μήνυμά της
- Η AI εισβάλλει στη διαδικασία προσλήψεων και δημιουργεί «φαύλο κύκλο» δυσαρέσκειας
- Επιμένουν για Λάτσιο και Ιωαννίδη οι Ιταλοί: «Τον παρακολουθεί ενόψει καλοκαιριού…»
- Ανταρκτική: Γραμματοκιβώτιο με βασιλική σφραγίδα στο …τέλος του κόσμου
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις







![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Κυριακή 28.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/jerry-zhang-1mBXWoGoI-s-unsplash-315x220.jpg)


























































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442