Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Η εξέλιξη του 2ου Σκέλους του Ράλι Γαλλίας

Η εξέλιξη του 2ου Σκέλους του Ράλι Γαλλίας

ΕΔ 12 (Lopigna II) Τα τρία αυτοκίνητα της Peugeot βρέθηκαν και πάλι στις τρεις πρώτες θεσεις της κατάταξης, έπειτα από την ολοκλήρωση της τελευταίας ΕΔ του 2ου Σκέλους του αγώνα. Οι ολισθηρές συνθήκες που επεκράτησαν από το πρωΐ λόγω των βροχοπτώσεων, δημιούργησαν προβλήματα στον ανταγωνισμό, καθώς οι επιλογές στον τύπο και τη χάραξη των ελαστικών […]

ΕΔ 12 (Lopigna II)



Τα τρία αυτοκίνητα της Peugeot βρέθηκαν και πάλι στις τρεις πρώτες θεσεις της κατάταξης, έπειτα από την ολοκλήρωση της τελευταίας ΕΔ του 2ου Σκέλους του αγώνα. Οι ολισθηρές συνθήκες που επεκράτησαν από το πρωΐ λόγω των βροχοπτώσεων, δημιούργησαν προβλήματα στον ανταγωνισμό, καθώς οι επιλογές στον τύπο και τη χάραξη των ελαστικών έκρινε τα σημερινά αποτελέσματα.



Oι Gilles Panizzi, Marcus Gronholm και Richard Burns κατέλαβαν τις τρεις πρώτες θέσεις, καθώς η συμπεριφορά των intermediate ελαστικών της Michelin ήταν «ομοιογενής» στις εναλλαγές του στεγνού και του βρεγμένου οδοστρώματος, αν και παρατηρήθηκαν προβλήματα υπερθέρμανσης των φρένων στο τέλος των μεγάλων ΕΔ, ιδιαίτερα του επικεφαλής του αγώνα, καθώς και του Richard Burns (κέρδισε την 9η ΕΔ), που χρησιμοποίησαν στη μεσαία τουλίπα του Σκέλους χαραγμένα slick ελαστικά .



«Αισθάνομαι ότι μπορώ να οδηγήσω ακόμη ταχύτερα, αλλά αύριο θα ακολουθήσω το ρυθμό των M.Gronholm και R.Burns», δήλωσε ο Γάλλος επικεφαλής του αγώνα, ενώ ο Φινλανδός, αν και δεν θεωρείται ως ειδικός επί της ασφάλτου, παραμένει μπροστά από τον Βρετανό Πρωταθλητή, προτιμώντας τις ρυθμίσεις του 206 WRC για… στεγνό οδόστρωμα.



Ο Philippe Bugalski, έχοντας αλλάξει σήμερα τις ρυθμίσεις των διαφορικών του Citroen Xsara WRC της ισπανικής Piedrafita Sport, κατάφερε σταδιακά να αναρριχηθεί στην τέταρτη θέση, ενώ την πρώτη εξάδα συμπλήρωσαν οι οδηγοί της Ford, Colin McRae και Carlos Sainz, οι οποίοι άλλαξαν μεταξύ τους θέσεις, έπειτα από τον εκπληκτικό χρόνο που σημείωσε ο πρώτος στην τελευταία ΕΔ της ημέρας, μόλις κατά μισό δευτερόλεπτο αργότερο από του Gilles Panizzi.



Oι δύο οδηγοί της Ford αντιμετώπισαν πρόβλημα με τις επιλογές των ελαστικών, αλλά τουλάχιστον, τα intermediate ελαστικά της Pirelli φάνηκε ότι ταίριαζαν καλύτερα με τα Focus RS WRC 02, παρά με τα αυτοκίνητα της Subaru, αν και ήταν αδύνατο να ζεσταθούν επαρκώς. Σε περίπτωση που αύριο συνεχίσει η βροχόπτωση, ο Colin McRae θα αρκεστεί να παραμείνει εμπρός από τους C.Sainz και P.Solberg, ενώ αν οι ΕΔ στερνώσουν, θα προσπαθήσει να περάσει τον Philippe Bugalski.



O Tommi Makinen, ο οποίος από την 7η μέχρι την 9η ΕΔ χρησιμοποίησε ελαστικά intermediate, παραπονέθηκε για τη συμπεριφορά τους και τα άλλαξε στις επόμενες τρεις τελευταίες με slick χαραγμένα, εγκατέλειψε στη 10η, όταν, λόγω υδρολίσθισης, κατέστρεψε την εμπρός δεξιά ανάρτηση του Impreza S44 WRC P2002 σε ένα βράχο.



Παράλληλα, ο Petter Solberg, ο οποίος χρησιμοποίησε αρχικά ελαστικά slick με περισσότερη πρόσθετη χάραξη από την ιδανική, έκανε ότι μπορούσε αντικαθιστώντας τον Φινλανδό στην τέταρτη θέση με σωστότερα ελαστικά, και κέρδισε δύο ΕΔ (την 6η και τη 12η) για να πέσει τελικά στην έβδομη, από ένα σκασμένο ελαστικό στη 12η ΕΔ, ενώ το ίδιο είχε συμβεί στην αρχή της 9ης ΕΔ.



Ο Francois Delecour κινήθηκε προσεκτικά και τερμάτισε στην όγδοη θέση, μπροστά από τον οδηγό της Hyundai, Armin Schwarz, ο οποίος κινήθηκε ταχύτατα σε βρεγμένο οδόστρωμα, ενώ ο Francois Duval συμπλήρωσε την πρώτη δεκάδα, μπροστά από τον Markko Martin, που μετάνιωσε για την επιλογή των ελαστικών intermediate, ενώ κάποια στιγμή έσβησε ο κινητήρας, και το πλήρωμα έχασε χρόνο, για να αντιληφθεί ότι είχε… κλείσει ο κεντρικός διακόπτης των ηλεκτρικών σε ένα πήδημα!



Δωδέκατος τερμάτισε ο Alister McRae, o oποίος βελτίωσε τη θέση του μεταβάλλοντας το βαθμό εμπλοκής του εμπρός διαφορικού, με αποτέλεσμα να μειωθεί η υποστροφή του Mitsubishi Lancer Evo WRC και να μην υπερθερμαίνονται τα εμπρός φρένα του αυτοκινήτου. Ωστόσο, έχασε χρόνο στη 12η ΕΔ όταν έσπασε ένα αμορτισέρ του αυτοκινήτου.



Ο Freddy Loix τερμάτισε 13ος, αντιμετωπίζοντας αρχικά πρόβλημα πρόσφυσης, λόγω της πτώσης της πίεσης των υδραυλικών του κεντρικού διαφορικού του Hyundai Accent WRC3. Εκτός αυτού, ο Βέλγος οδηγός πολλές φορές πάτησε κατά λάθος το pedal του φρένου -όταν ήθελε να χρησιμοποιήσει το συμπλέκτη-, το οποίο είχε τεράστιο μέγεθος, για να διευκολύνει το αριστερό του πόδι, το οποίο είχε σπάσει στον αστράγαλο στο Ράλι Μonte Carlo.



Στη 14η θέση τερμάτισε ο οδηγός της Skoda, Toni Gardemeister, ενώ ο Harri Rovanpera τερμάτισε 15ος.<P.
<P.
Τις επόμενες δύο θέσεις, κατέλαβαν οι υπόλοιποι οδηγοί της Skoda, Kenneth Eriksson και Roman Kresta, ενώ ο Ramon Ferreyros τερμάτισε 19ος, καταλαμβάνοντας την πρώτη θέση στην ομάδα των αυτοκινήτων παραγωγής (Group N).



ΕΔ 11 (Vero II)



Kαθώς οι τρεις οδηγοί της Peugeot προηγούνται ακολουθούμενοι με σημαντική διαφορά από τον οδηγό της Subaru, Petter Solberg, οι Philippe Bugalski και Armin Schwarz έχουν επιταχύνει το ρυθμό τους, προκειμένου να βελτιώσουν τη θέση τους πριν την ολοκλήρωση του 2ου Σκέλους.



O οδηγός του Citroen Xsara της ισπανικής ομάδας Piedrafita Sport, βρίσκεται στην πέμπτη θέση, έχοντας μειώσει τη διαφορά του από τον οδηγό της Subaru στα 2,6 δευτερόλεπτα, ενώ ο οδηγός της Hyundai βρίσκεται στη δέκατη θέση, έχοντας μειώσει τη διαφορά του από τον Markko Martin στα 9,4 δευτερόλεπτα.



ΕΔ 10 (Carbuccia II)



Στη 10η ΕΔ, ο Tommi Makinen, ο οποίος βρισκόταν στην τέταρτη θέση, εγκατέλειψε όταν παρουσιάστηκε υδρολίσθηση σε μία δεξιά στροφή -4,8 χιλιόμετρα μετά την αφετηρία-, και έπεσε σε ένα βράχο καταστρέφοντας την εμπρός δεξιά ανάρτηση του Mitsubishi Lancer Evo WRC.



Παράλληλα, ο Bruno Thiry, ο οποίος βρισκόταν στη 17η θέση, εγκατέλειψε λόγω βλάβης του συστήματος μετάδοσης του Peugeot 206 WRC της αγωνιστικής ομάδας του Βελγίου.



O Petter Solberg, με σωστότερη επιλογή ελαστικών από τις προηγούμενες ΕΔ, κέρδισε τη 10η ΕΔ και κατάφερε να ανέβει στην τέταρτη θέση, αντικαθιστώντας ουσιαστικά τον team-mate του Φινλανδό, που εγκατέλειψε.



Ενώ οι τρεις οδηγοί της Peugeot, Gilles Panizzi, Marcus Gronholm και Richard Burns, βρίσκονται στις τρεις πρώτες θέσεις, οι Carlos Sainz και Philippe Bugalski βρίσκονται αντίστοιχα στην πέμπτη και την έκτη, μπροστά από τους Colin McRae, Francois Delecour, Markko Martin και Armin Schwarz, που συμπληρώνουν την πρώτη δεκάδα.



Δηλώσεις των οδηγών στο Service Park G



Τommi Makinen (Subaru): «Επιλέξαμε λάθος ελαστικά -intermediate-, των οποίων η σύνθεση είναι διαφορετική από τα στεγνά. Έπρεπε να επιλέξω στεγνά με πρόσθετη χάραξη, και έχασα πολύτιμο χρόνο, εξ αιτίας της βλακώδους επιλογής μου».



Richard Burns (Peugeot): «Τα intermediate ελαστικά στα αυτοκίνητά μας, φαίνεται ότι είναι ταχύτερα των αντίστοιχων στα Subaru. Χάσαμε την απόδοση των φρένων μας προς το τέλος της 9ης ΕΔ».



Gilles Panizzi (Peugeot): «Είμαι ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο στο βρεγμένο δρόμο. Εξαίρεση αποτελούν τα φρένα, τα οποία ζεστάθηκαν στο τέλος της 9ης ΕΔ, αφού αναγκαστικά φρενάρω με το αριστερό πόδι χωρίς να αφήνω το γκάζι, για να βγαίνω πιό γρήγορα από τις στροφές».



Marcus Gronholm (Peugeot): «Είναι αδύνατο να ακολουθήσω το ρυθμό του Gilles (Panizzi)».



Colin McRae (Ford): «Σε όποιο σημείο ο δρόμος είναι βρεγμένος, κινούμαι καλύτερα, αλλά στα περισσότερα σημεία ο δρόμος είναι στεγνός. Πρέπει να το κοιτάξουμε. Προσπαθώ να φτάσω τον Carlos (Sainz), αφού αυτός είναι ο στόχος μου, αλλά ο Tommi (Makinen) είναι πολύ μπροστά».



Petter Solberg (Subaru): «Στην 9η ΕΔ νόμιζα σε μία στροφή ότι έσπασε το εμπρός δεξί αμορτισέρ, αλλά είχε σκάσει το ελαστικό. Επίσης, η πρόσθετη χάραξη των ελαστικών μου ήταν περισσότερη από του Tommi (Makinen), αλλά τώρα έχω τα σωστά ελαστικά».



Markko Martin (Ford): «Στις τρεις τελευταίες ΕΔ δεν υπήρχε τελικά πολλή βροχή. σήμερα δεν έχω εγκλιματιστεί στις συνθήκες, και είμαι αργός».



Freddy Loix (Hyundai): «Κάναμε σωστές επιογές ελαστικών. Στην 9η ΕΔ έχασα χρόνο, όταν έσβησε ο κινητήρας σε μία φουρκέτα».



Francois Delecour (Mitsubishi): «Στην 7η ΕΔ κινηθήκαμε προσεκτικά, καθώς ήταν σχετικά στεγνή, ώστε να διατηρήσουμε τα ελαστικά μας σε καλή κατάσταση για τις επόμενες δύο ΕΔ, οι οποίες ήταν υγρές. Έχω την εντύπωση πως κάποιο από τα αμορτισέρ δεν λειτουργούσε σωστά στην 9η ΕΔ, αλλά γενικά είμαι ευχαριστημένος».



Alister McRae (Mitsubishi): «Πραγματοποιήσαμε κάποιες αλλαγέςστη ρύθμιση των διαφορικών, και σήμερα τα πράγματα είναι καλύτερα. Ίσως να κινήθηκα απρόσεκτα στην 7η Εδ και έφθειρα τα ελαστικά μου, αλλά είμαι ευχαριστημένος με την επίδοσή μου στις επόμενες δύο».



ΕΔ 9 (Lopigna I)



Στην τριτη θέση πέρασε τελικά ο Richard Burns, ο οποίος σημείωσε τον ταχύτερο χρόνο της 9ης ΕΔ, ενώ ο Gilles Panizzi, ο οποίος προηγείται σταθερά, πέτυχε το δεύτερο χρόνο και αύξησε τη διαφορά του από τον Marcus Gronholm στα 34,7 δευτερόλεπτα.



Eνώ οι τρεις οδηγοί της Peugeot προηγούνται και πάλι, ο Tommi Makinen είναι πλέον τέταρτος, με πέμπτο τον Carlos Sainz και έκτο τον Philippe Bugalski, αφού ο Petter Solberg σημείωσε τετακέ και έσκασε το εμπρός δεξί ελαστικό, πέφτοντας στην έβδομη θέση.


Την πρώτη, μέχρι στιγμής, δεκάδα, συμπληρώνουν οι Colin McRae, Markko Martin και Francois Delecour, ενώ ο Armin Schwarz πέρασε τον Francois Duval και βρίσκεται στην 11η θέση.



ΕΔ 8 (Vero I)



Καθώς η υγρασία στις ΕΔ αυξάνεται, λόγω της ελαφράς βροχόπτωσης, ο οδηγός της Peugeot, Gilles Panizzi, βρίσκει την ευκαιρία να δημιουργήσει χρονική διαφορά ασφαλείας, αφού κανείς δεν φαίνεται ικανός να τον ανταγωνιστεί σε ολισθηρές συνθήκες.



O Γάλλος οδηγός, αύξησε τη διαφορά του από τον Marcus Gronholm στα 18,6 δευτερόλεπτα, ενώ ο Carlos Sainz, ο οποίος βρίσκεται στην έκτη θέση, πέτυχε το δεύτερο ταχύτερο χρόνο, μειώνοντας σημαντικά τη διαφορά του από τον Petter Solberg στα 9,5 δευτερόλεπτα.



Αντίστοιχα, ο Richard Burns σημείωσε τον τρίτο χρόνο και μείωσε τη διαφορά του από τον Tommi Makinen στα τρία δέκατα του δευτερολέπτου,διεκδικώντας και πάλι την τρίτη θέση από τον οδηγό της Subaru.



O Francois Duval, ο οποίος ήταν δέκατος, έχασε χρόνο λόγω σκασμένου ελαστικού και έπεσε στην 11η, ενώ πέρασε μπροστά ο Francois Delecour.



ΕΔ 7 (Carbuccia I)



Kαθώς η βροχόπτωση αυξάνεται, οι οδηγοί χρησιμοποιούν πλέον ελαστικά intermadiate, αλλά με πρόσθετη χάραξη στα πλαϊνά, για αποφυγή της υδρολίσθησης, ενώ μαλακώνονυν τις αναρτήσεις.<P.


Ταχύτερος όλων στην 7η ΕΔ ήταν ο Gilles Panizzi, ο οποίος αύξησε τη διαφορά του από τον δεύτερο, Marcus Gronholm, στα 18,6 δευτερόλεπτα.



O οδηγός της Ford, Colin McRae, επιτάχυνε το ρυθμό του, και σημείωσε το δεύτερο ταχύτερο χρόνο, μειώνοντας τη διαφορά του από τον Philippe Bugalski -που βρίσκεται στην έβδομη θέση- στα δέκα δευτερόλεπτα.



H κατάταξη δεν διαφοροποιήθηκε σε σχέση με την προηγούμενη ΕΔ, εκτός του Armin Schwarz, ο οποίος ανέβηκε στη 12η θέση.



Δηλώσεις των οδηγών στο Service Park F



Gilles Panizzi (Peugeot): «Στην αρχή η ΕΔ ήταν στεγνή, αλλά έπειτα από το 20στό χιλιόμετρο ήταν υγρή. Γι’ αυτό το λόγο, δεν κινήθηκα γρήγορα στο τελευταίο τμήμα της ΕΔ.»΄.



Marcus Gronholm (Peugeot): «Τα Subaru κινούνται ταχύτατα.Ο Gilles (Panizzi) χρησιμοποίησε τα ίδια ελαστικά και κέρδισε δέκα δευτερόλεπτα. Στην υγρασία κινείται ταχύτερα απ’ όλους».



Petter Solberg (Subaru): «Δεν υπήρχαν προβλήματα. Στην τρίτη τουλίπα της ΕΔ μείωσα το ρυθμό μου και έχασα έξι δευτερόλεπτασε σχέση με τον Tommi (Makinen)».



Richard Burns (Peugeot): «Στην τρίτη τουλίπα της ΕΔ κινήθηκα ταχύτερα. Είμαι ευχαριστημένος με το αυτοκίνητο, αλλά τα φρένα έχασαν την αποδοτικότητά τους προς το τέλος».



Colin McRae (Ford): «H επιλογή των ελαστικών ήταν η σωστή, σύμφωνα με τις πληροφορίες. Αλλά άρχισε να βρέχει και η σκληρή γόμα τους ήταν αδύνατο να ζεσταθεί¨.



Philippe Bugalski (Citroen): «To αυτοκίνητο συμπεριφέρεται καλύτερα σήμερα. Χθες, πραγματοποιήσαμε αλλαγές στην κατανομή των διαφορικών, και τώρα καταλαβαίνω καλύτερα τη συμπεριφορά του».



Armin Schwarz (Hyundai): «Σημειώσαμε τετακέ, ενώ το αυτοκίνητο υπέρστρεφε. Χρειαζόμαστε ακόμη δουλειά στην ανάρτησή του».



Alister McRae (Mitsubishi): «Η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι παρόμοια με τη χθεσινή, αν και η πρόσφυση είναι λιγότερη. Τα ελαστικά συμπεριφέρθηκαν σωστά, αλλά χρειάζονται αλλαγές στη ρύθμιση των αναρτήσεων. Οι επόμενες τρεις ΕΔ θα είναι περισσότερο υγρές, και θα δούμε την απόδοση των intermediate ελαστικών με πρόσθετη χάραξη».



Francois Delecour (Mitsubishi): «Στις επόμενες ΕΔ προβλέπεται αύξηση της βροχόπτωσης, γι’ αυτό το λόγο πρέπει να μαλακώσουμε τις αναρτήσεις».



ΕΔ 6 (Petreto II)



Τους δύο ταχύτερους χρόνους στην πρώτη ΕΔ του 2ου Σκέλους του Γύρου της Κορσικής, σημείωσαν οι οδηγοί της Subaru, Petter Solberg και Tommi Makinen, ενώ τον τρίτο πέτυχε ο Gilles Panizzi.



O oδηγός της Peugeot συνεχίζει να προηγείται, ενώ η διαφορά του από τον team-mate του, Marcus Gronholm, αυξήθηκε στα 13,6 δευτερόλεπτα.



Λόγω της υγρασίας από τη βραδυνή βροχόπτωση, οι περισσότεροι οδηγοί χρησιμοποίησαν χαραγμένα στεγνά ελαστικά, ενώ οι G.Panizzi, M.Gronholm και F.Duval προτίμησαν ελαστικά intermediate.



O Τommi Makinen ανέβηκε στην τρίτη θέση, μπροστά από τον τρίτο οδηγό της Peugeot, Richard Burns, ενώ ο Petter Solberg ανέβηκε στην πέμπτη, μπροστά από τον Carlos Sainz, που συμπληρώνει την πρώτη εξάδα.



O Philippe Bugalski σημείωσε τον τέταρτο ταχύτερο χρόνο και ανέβηκε στην έβδομη θέση, περνώντας το δεύτερο οδηγό της Ford, Colin McRae, που έπεσε στην όγδοη θέση, μπροστά από τον team-mate του, Μarkko Martin.



Την πρώτη δεκάδα συμπληρώνει ο ημιεργοστασιακός οδηγός της Ford, Francois Duval, ο οποίος σημείωσε τον πέμπτο ταχύτερο χρόνο, ενώ ακολουθούν οι Francois Delecour (Μitsubishi), Bruno Thry (Peugeot) και Alister McRae (Mitsubishi).



O οδηγός της Hyundai, Armin Schwarz, βρίσκεται στη 14η θέση παρά το τετακέ που σημείωσε, ενώ ο team-mate του, Freddy Loix, αντιμετωπίζει πρόβλημα με την πρόσφυση του Accent WRC3.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 26 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο