Η στροφή του αναγνωστικού κοινού και των δεκτών των ενημερωτικών ή και ψυχαγωγικών προγραμμάτων προς την ψηφιακή εποχή, όπως είναι λογικό, επηρέασε και τη διαφημιστική αγορά. Τα διαφημιστικά μηνύματα έγιναν εξυπνότερα, πιο άμεσα, ιδιαίτερα προσωποποιημένα και πάντοτε ένα βήμα μπροστά από τον καταναλωτή – χρήστη. Το Διαδίκτυο έφερε στα χέρια των εταιρειών άπειρα εργαλεία για διαφορετικά αποτελέσματα, ανάλογα με τα προϊόντα, τις υπηρεσίες αλλά και το περιεχόμενο του μηνύματος. Σταθερά την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με έρευνες που διεξήχθησαν στις ΗΠΑ, τα διαφημιστικά έσοδα για την τηλεόραση, το ραδιόφωνο και τις εφημερίδες είναι μειωμένα, ενώ φρενήρη ρυθμό ανάπτυξης παρουσιάζουν τα social media, οι τεχνολογικές εφαρμογές και τα βίντεο ως Μέσα που φιλοξενούν διαφημίσεις.

Η μόνη υποστήριξη διαφήμισης που παρουσιάζει μικρή άνοδο και δεν αφορά τον ψηφιακό κόσμο είναι η λεγόμενη Out of Home (OOH) που περιλαμβάνει όλες τις διαφημίσεις εκτός του σπιτιού του χρήστη. Υπαίθριες πινακίδες, διαφημιστικοί χώροι στο μετρό, στο αεροπλάνο, σε μεγάλα κτίρια ή εμπορικά κέντρα. Η πρόβλεψη για το 2019 βρίσκει τις διαφημίσεις OOH να παρουσιάζουν άνοδο κατά 2,4% μπαίνοντας στο παιχνίδι για να «κλέψουν» από τη διαφημιστική πίτα της digital αγοράς. Τι είναι όμως αυτό που οδήγησε μια για πολλούς παρωχημένη μέθοδο διαφήμισης να ξαναβρεί οικονομικό όφελος; Η απάντηση βρίσκεται σε μια γρήγορη ματιά γύρω μας, στο σπίτι μας, στους φίλους μας, αλλά και στον ίδιο μας τον εαυτό, και λέγεται φαινόμενο Multi – Screen. Η καθημερινότητά μας πολλές φορές μάς βρίσκει να βλέπουμε μια εκπομπή στην τηλεόραση και παράλληλα να πλοηγούμαστε στο Facebook στο κινητό μας. Ή άλλες φορές, παίζοντας ένα παιχνίδι στο κινητό, ακούμε ταυτόχρονα τις ειδήσεις στην τηλεόραση που παραμένει ανοιχτή.

Η συνθήκη που μας θέλει συχνά σε δύο ή και περισσότερες οθόνες επηρεάζει άμεσα τις εταιρείες που διαφημίζονται και οι οποίες πασχίζουν να μας… βρουν συγκεντρωμένους ώστε να δούμε το διαφημιστικό μήνυμα. Το κερασάκι στην τούρτα είναι το γεγονός ότι τα ad blocker, δηλαδή οι υπηρεσίες Διαδικτύου που μπλοκάρουν τις διαφημίσεις, δεν μπορούν φυσικά να εφαρμοστούν στην πραγματική μας ζωή. Ενας νέος κύκλος ζωής για τα παραδοσιακά Μέσα πιθανώς να ξεκινήσει, πραγματικά βασισμένος στη ροή της ζωής και στα σημεία των καιρών.

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο