Ο Μάκβεθ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ ανεβαίνει από τη Δευτέρα στο «Από Μηχανής Θέατρο» σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά και διασκευή - σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου. Ο πρωταγωνιστής της παράστασης -και καλλιτεχνικός διευθυντής του θεάτρου- Άκις Βλουτής μίλησε στο in.gr για το εμβληματικό έργο του Σαίξπηρ. «Τα αριστουργήματα ανήκουν στο πάντα και όχι στο τώρα. Στις δύσκολες περιόδους γυρνάμε πάντα στις πηγές. Προσπαθούμε να προσδιορίσουμε από την αρχή τι πιστεύουμε και σε τι στοχεύουμε» λέει.
Ο Μάκβεθ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ ανεβαίνει από τη Δευτέρα στο «Από Μηχανής Θέατρο» σε μετάφραση Γιώργου Χειμωνά και διασκευή – σκηνοθεσία Θάνου Παπακωνσταντίνου.
Τον Μάκβεθ ερμηνεύει ο Άκις Βλουτής -καλλιτεχνικός διευθυντής του Από Μηχανής Θεάτρου- και τη Λαίδη Μάκβεθ η Κωνσταντίνα Τάκαλου.
Ο στρατηγός Μάκβεθ επιστρέφει νικητής από τον πόλεμο και τρεις μάγισσες τον καλούν να του ανακοινώσουν την προφητεία ότι θα γίνει βασιλιάς. Παρακινούμενος από τη σύζυγό του και από τη φιλοδοξία του, ο Μάκβεθ σκοτώνει το βασιλιά Ντάνκαν και γίνεται βασιλιάς της Σκωτίας. Κάπως έτσι ξεκινά ένας κύκλος αίματος με τραγική κατάληξη.
«Η παράσταση είναι μια πολύ αισθητική πρόταση αλλά και θανάσιμα ουσιαστική. Ένα κουτί της Πανδώρας που ξετυλίγει και ξετυλίγει και ξετυλίγει μέχρι το τέλος» λέει ο πρωταγωνιστής, Άκις Βλουτής, μιλώντας στο in.gr.
«Στο έργο υπάρχει πολύ ισχυροποιημένη η έννοια του δυισμού. Άνδρας – Γυναίκα, Ημέρα – Νύχτα, Καλό – Κακό, κ.ά. Όλα αυτά ισορροπούν μεταξύ τους, κι όσο ισορροπούν ο κόσμος υπάρχει όπως τον ξέρουμε» λέει ο κ. Βλουτής.
Τι συμβαίνει, όμως, στον κόσμο του Μάκβεθ;
«Παρακολουθούμε την διαδρομή του (Μάκβεθ), από μία μοιραία συνάντηση που του αποκαλύπτεται ότι θα γίνει βασιλιάς, έως την γνώση που θέλει να κατακτήσει. Είναι ένας φιλόδοξος άνθρωπος, υπάρχουν πολλοί γύρω μας. Είναι γενναίος, υπάρχουν και τέτοιοι. Είναι στην ανώτατη βαθμίδα της ιεραρχίας, ένα βήμα πριν από την θέση του βασιλιά. Αυτό που νομίζω ότι πιο πολύ από όλα τον ενδιαφέρει είναι μια απαγορευμένη γνώση που δεν αφορά τον δικό μας κόσμο. Και αυτός είναι ο λόγος που αν και διαθέτει από γραφής ισχυρό ηθικό κώδικα, τον διαρρηγνύει – σκοτώνοντας τον θεό μέσα του – διαλύοντας τον κόσμο γύρω του» λέει ο ηθοποιός.
Αναφέρεται στη φράση του σκηνοθέτη της παράστασης, Θάνου Παπακωνσταντίνου, ότι «το να σκοτώνεις, ισοδυναμεί με το να σκοτώνεις τον θεό μέσα σου».
«Ο κ. Παπακωνσταντίνου έχει πει: Ο άνθρωπος που έχει σκοτώσει τον θεό μέσα του, δεν έχει άλλη επιλογή – πρέπει να γίνει ένας δαίμονας, ένας τρελός ή ένας ηθοποιός. Εγώ πιστεύω ότι ως καλλιτέχνης πρέπει να είσαι και τα τρία. Και εγώ ως ηθοποιός επιδιώκω τα άλλα δύο» λέει.
Γιατί, όμως, αποφάσισε να ασχοληθεί με τον Μάκβεθ και γιατί τώρα;
«Καταπιάνομαι με ένα έργο, κυρίως με έναν ρόλο, όταν αντιληφθώ ότι με έχει πλησιάσει. Με ενδιέφερε και με ενδιαφέρει πολύ ο Σαίξπηρ και αισθάνθηκα ότι πρέπει να ξεκινήσω με τον Μάκβεθ που τον ένιωθα πολύ κοντά μου» λέει.
«Τα αριστουργήματα ανήκουν στο πάντα και όχι στο τώρα. Ειδικά στις δύσκολες περιόδους γυρνάμε πάντα στις πηγές. Προσπαθούμε να προσδιορίσουμε από την αρχή τι πιστεύουμε και σε τι στοχεύουμε» προσθέτει.