Ερωτική απιστία – γρίφος και παραλογισμοί στην «Κολεξιόν» του Πίντερ
Υποψίες ερωτικής απιστίας οδηγούν σε παραλήρημα, τα ερωτήματα πέφτουν «βροχή» και το «πάρτι» του μυστηρίου ξεκινά στην «Κολεξιόν» του νομπελίστα συγγραφέα Χάρολντ Πίντερ. Διλήμματα, «σπαζοκεφαλιές», εξερεύνηση της ψυχοσύνθεσης, λίγο θρίλερ και λίγο κωμωδία συνθέτουν το έργο του Πίντερ, που έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη 19 Μαρτίου στο Θέατρο Εμπορικόν. Υποψίες ερωτικής απιστίας οδηγούν σε παραλήρημα, τα […]
Διλήμματα, «σπαζοκεφαλιές», εξερεύνηση της ψυχοσύνθεσης, λίγο θρίλερ και λίγο κωμωδία συνθέτουν το έργο του Πίντερ, που έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη 19 Μαρτίου στο Θέατρο Εμπορικόν.
Διλήμματα, «σπαζοκεφαλιές», εξερεύνηση της ψυχοσύνθεσης, λίγο θρίλερ και λίγο κωμωδία συνθέτουν το έργο του Πίντερ, που έκανε πρεμιέρα την Τετάρτη 19 Μαρτίου στο Θέατρο Εμπορικόν.

Το θέατρο του παραλόγου «Κολεξιόν» δεν είναι η πρώτη φορά που «επισκέπτεται» την Ελλάδα. Αυτή τη φορά «εμφανίζεται» σε σκηνοθεσία Ελένης Σκότη και με τον ταλαντούχο ηθοποιό Δημήτρη Καταλειφό σε πρωταγωνιστικό ρόλο.
Το έργο περιστρέφεται γύρω από την «σκιά» της απιστίας, ενώ κεντρικοί άξονες είναι δύο ζευγάρια, που ανήκουν στο χώρο της μόδας και της καλής κοινωνίας της Βρετανίας του ’60.
Όλα ξεκινούν από ένα ύποπτο τηλεφώνημα. Ένας άγνωστος, που υποπτεύεται πως η γυναίκα του τον έχει απατήσει στο παρελθόν, «ταρακουνά» την οικία ενός ευκατάστατου άνδρα ζητώντας ανώνυμα τον σύντροφό του. Ο συγκάτοικός του, ένας νέος άνδρας που από τα παραπήγματα κατάφερε να εισδύσει στην άνεση αρνείται τα πάντα. Οι υποψίες όμως έχουν ριζωθεί.
Ο νεαρός άνδρας και η γυναίκα του αγνώστου βρίσκονται στο στόχαστρο των παρακολουθήσεων.
Κυριευμένοι από ανασφάλεια και καχυποψία οι δύο «απατημένοι» ξεκινούν ένα παιχνίδι ερωτήσεων, επισκέπτονται ο ένας την οικία του άλλου και με φόντο το παράλογο βρίσκουν μια αινιγματική «άκρη».
Η σχέση των δύο ζευγαριών περνά από «κύματα» αναταραχής με τη ζήλια και την ειρωνεία να πρωτοστατούν. Η κρίση επέρχεται αλλά με διαφορετικό τρόπο στο κάθε ζευγάρι.
Στο ζευγάρι των ανδρών ξεδιπλώνεται ένα παιχνίδι εξουσίας – υποταγής ενώ το «φάντασμα» του συμφέροντος καραδοκεί. Ο μεσήλικας άνδρας που έχει περιμαζέψει στην πολυτελή οικία του τον όμορφο νεαρό από τα παραπήγματα ξεκινά την ανάκριση. Ο νεαρός ψύχραιμος αρνείται τα πάντα, και με μπλαζέ στιλ αποκρούει τις κατηγορίες. Έχει άλλωστε μάθει να αντεπεξέρχεται στις δυσκολίες χωρίς πανικό και να ελίσσεται με γνώμονα το συμφέρον.
Στο δεύτερο ζευγάρι η ειρωνεία και η υποτίμηση έχουν τον πρωταγωνιστικό ρόλο. Ο άνδρας που υποψιάζεται πως η γυναίκα του τον απατά ψυχικά κλονισμένος και με την αυτοπεποίθηση στο μηδέν κάνει μανιωδώς ερωτήσεις και εκτοξεύει βολές εναντίον της συζύγου του. Παίρνει τις απαντήσεις που θέλει, αλλά μετά από έρευνα δεν αποκαλύπτει κάποιον κρυμμένο «θησαυρό». Ειρωνεύεται και υποτιμά την απελπισμένη γυναίκα του, απειλεί τον υποτιθέμενο εραστή της, ενώ καταλήγει στο συμπέρασμα πως δεν συνέβη τίποτα μεταξύ τους.
Το πόρισμα, όμως, αυτό είναι αινιγματικό, χαρακτηριστικό της πιντερικής γραφής, όπου η αλήθεια είναι κάτι εντελώς υποκειμενικό, το παράλογο πρωταγωνιστεί, ενώ ο φόβος με κωμικές αποχρώσεις χαράσσει ενδιαφέροντα μονοπάτια εξερεύνησης.
Λύση δεν υπάρχει στον Πίντερ. Ο καθένας ζει στη δική του πραγματικότητα, η συνεννόηση είναι απούσα, και το χιούμορ σε συνδυασμό με το τραγικό «ακολουθεί» τους πρωταγωνιστές.
Όπως και στον «Επιστάτη», έτσι και στην «Κολεξιόν», σε μικρότερο βαθμό όμως, η υπόθεση και τα συναισθήματα των ηρώων παραδίνονται σε μιας μορφής «αφηρημένη τέχνη».

Οι έννοιες αχαριστία, συμφέρον, ειρωνεία, και η εσωτερική αναζήτηση είναι κυρίαρχες στην «Κολεξιόν», όπου συμβιώνει και το ομοφυλοφιλικό στοιχείο. Τα μελανά σημεία των ανθρώπινων σχέσεων, τα αδιέξοδα και οι εσωτερικές διακυμάνσεις βάζουν, επίσης, την πιντερική «υπογραφή» με την αβεβαιότητα και τα συνεχή ερωτηματικά να κλιμακώνουν το απροσδιόριστο.
Το πιντερικό στιλ, ωστόσο, δεν είναι εμφανές καθόλη τη διάρκεια της παράστασης, που είναι μεν ενδιαφέρουσα θα μπορούσε να αποτυπώσει, όμως, σε μεγαλύτερο βαθμό την αγωνία και τον φόβο που δημιουργεί η απιστία.
Η ένταση συχνά απουσιάζει και ο ρυθμός σε ορισμένα σημεία θα μπορούσε να ρέει γρηγορότερα. Το παράλογο, όμως αποδίδεται ξεκάθαρα μέσα από τις ερμηνείες, με την ασυνεννοησία και την ψυχική αναζήτηση να κυριαρχούν.
Η ερμηνεία που ξεχωρίζει είναι εκείνη του Δημήτρη Καταλειφού, που και στο παρελθόν (στον «Επιστάτη») έχει υπάρξει πιντερικός ήρωας. Μέσα από το χιούμορ, αστεία τραγούδια, αλλά και παραλογισμούς ο Δημήτρης Καταλειφός συνθέτει ένα ιδιαίτερο οικοδόμημα. Υπηρετώντας πιστά τον ρόλο του ακροβατεί μεταξύ ρεαλισμού και σουρεαλισμού, αγωνίας και χιούμορ, γνώσης και άγνοιας. Παίρνει τη μορφή ενός κωμικού χαρακτήρα, αλλά διερευνά τα μύχιά του και όλες του οι εκφάνσεις και αδυναμίες, όπως η ζήλια, βγαίνουν επί σκηνής.
Αξιόλογη είναι και η ερμηνεία του Αλέξανδρου Μαυρόπουλου που πειστικά αποτυπώνει την υστερία του απατημένου συζύγου, ενώ ο Δημήτρης Μοθωναίος θα μπορούσε να βγάλει σε μεγαλύτερο βαθμό την αγωνία και τον φόβο. Το χαλαρό ύφος και η αυτοπεποίθηση που τον διακατέχουν δίνουν μια άλλη οπτική στον ρόλο του.
Η Λουκία Μιχαλοπούλου υποδύεται με επιτυχία τον ρόλο της και ενσαρκώνει πειστικά την δυστυχισμένη, χαμένη στους προβληματισμούς της σύζυγο.
Η ιστορία εξελίσσεται σε δύο χώρους πάνω στη σκηνή που με επιτυχία εναλλάσσονται ενώ το στοιχείο της μόδας όπως και τα συναισθηματικά σκαμπανεβάσματα και οι «σπαζοκεφαλιές» είναι εμφανή.
Ελισάβετ Σταμοπούλου
Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11 & Ρ. Παλαμήδη 9, 10554 (Ψυρρή)
Συντελεστές:
Μετάφραση: Δήμος Κουβίδης
Σκηνοθεσία: Ελένη Σκότη
Σκηνικά-κοστούμια: Εύα Μανιδάκη
Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος
Σχεδιασμός φωτισμών: Νίκος Βλασόπουλος
Πρωταγωνιστούν με σειρά εμφάνισης:
Δημήτρης Καταλειφός, Αλέξανδρος Μαυρόπουλος, Λουκία Μιχαλοπούλου, Δημήτρης Μοθωναίος.
Παραγωγή: Ελληνική Θεαμάτων
Ημέρες & Ώρες Παραστάσεων:
Τρίτη 21:00
Τετάρτη 20:00
Τιμές Εισιτηρίων:
Πλατεία: 18€, Φοιτητικό:12€, Ανέργων: 10€ (απαραίτητη η προσκόμιση της ταυτότητας και του δελτίου ανεργίας, αγορά μόνο από το ταμείο του θεάτρου και το ταμείο του Παλλάς)
Προπώληση:
Στα ταμεία του Παλλάς, CityLink, Βουκουρεστίου 5, Τ.: 210 3213100
Θέατρο Εμπορικόν, Σαρρή 11, Ψυρρή, Τ.: 210 3211750
Με πιστωτική κάρτα: 210 8938100
Κρατήσεις μέσω Internet: www.ellthea.gr και στο www.tickethour.com
- Παναθηναϊκός: Στις 39.074 θέσεις η τελική χωρητικότητα του νέου γηπέδου στον Βοτανικό
- Ονδούρα: Ο εκλεκτός του Τραμπ αναδεικνύεται πρόεδρος σε μια αμφισβητούμενη διαδικασία
- Ρεβεγιόν στα πιο διάσημα εστιατόρια του κόσμου
- Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]
- Νέο ιστορικό υψηλό για S&P 500 και Dow Jones στη Wall Street
- Ο επενδυτής της Σίλικον Βάλεϊ που… γοήτευσε τον Τραμπ
- Νέα Οδός και Κεντρική Οδός: Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις λόγω των αγροτικών κινητοποιήσεων
- Η AI στην υπηρεσία της προπαγάνδας: Νετανιάχου και Τραμπ συγκυβερνήτες σε Β-2 που πετάει πάνω από το Ιράν
Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-315x220.jpg)











![Άκρως Ζωδιακό: Τα Do’s και Don’ts στα ζώδια σήμερα [Πέμπτη 25.12.2025]](https://www.in.gr/wp-content/uploads/2025/12/evgeni-tcherkasski-bE4C_M7M4xY-unsplash-1-136x85.jpg)














































Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442