Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Mετά τις πιέσεις, η ΕΕ δείχνει να υπαναχωρεί για το φόρο άνθρακα στα αεροπλάνα

Mετά τις πιέσεις, η ΕΕ δείχνει να υπαναχωρεί για το φόρο άνθρακα στα αεροπλάνα

Έπειτα από τις οργισμένες αντιδράσεις χωρών όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Κίνα, και η Ινδία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την αναστολή της επιβολής φόρου τα καυσαέρια των αεροσκαφών. Η Κομισιόν θέλει να περιμένει έως το φθινόπωρο του 2013, οπότε ίσως επιτευχθεί συμβιβαστική συμφωνία στη Διεθνή Ένωσης Πολιτικής Αεροπορία.

Έπειτα από τις οργισμένες αντιδράσεις χωρών όπως οι ΗΠΑ, η Ρωσία, η Κίνα, και η Ινδία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή πρότεινε την αναστολή της επιβολής φόρου τα καυσαέρια των αεροσκαφών. Η Κομισιόν θέλει να περιμένει έως το φθινόπωρο του 2013, οπότε ίσως επιτευχθεί συμβιβαστική συμφωνία στη Διεθνή Ένωσης Πολιτικής Αεροπορία.

«Πρότεινα τη διακοπή επειδή έχουμε ενδείξεις ότι μπορεί να συναφθεί μια συμφωνία σε διεθνές επίπεδο» ανέφερε η Ευρωπαία επίτροπος για την Κλιματική Αλλαγή, Κόνι Χέντεγκαρτ.

«Για να είμαστε όμως σαφείς, αν δεν έχει επιτευχθεί συμφωνία έως αυτή την ημερομηνία, θα ξαναρχίσουμε από το σημείο στο οποίο βρισκόμασταν. Δεν θα υπάρξει νέα πρόταση» προειδοποίησε.

Ανέφερε ακόμα ότι ενημέρωσε τα 27 κράτη-μέλη της ΕΕ για την πρόταση και περιμένει τώρα την έγκρισή τους.

Ο ευρωπαϊκός φόρος για τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα, ο οποίος εντάσσεται στην ευρύτερη προσπάθεια κατά της κλιματικής αλλαγής, και τέθηκε σε ισχύ την 1η Ιανουαρίου του 2012, υποχρεώνει όλες τις αεροπορικές εταιρείες που πετούν από και προς την ΕΕ να πληρώνουν για το διοξείδιο του άνθρακα που εκπέμπουν τα αεροπλάνα τους.

Οι αεροπορικές εταιρείες θα ενημερωθούν για τις οφειλές τους το 2013, όταν θα έχουν υπολογιστεί οι εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα για το 2012.

Μέχρι στιγμής, πάντως, μόνο οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες έχουν συμμορφωθεί με τον κανονισμό αυτόν.

Από τις 36 χώρες-μέλη της Διεθνούς Ένωσης Πολιτικής Αεροπορία, οι 26 αντιτίθενται στο ευρωπαϊκό μέτρo, με βασικό επιχείρημα ότι η ΕΕ δεν μπορεί να φορολογεί τις εκπομπές των αεροπλάνων όταν βρίσκονται και έξω από τον εναέριο χώρο της.

Οι πτήσεις ευθύνονται σήμερα για ένα σχετικά μικρό αλλά σταθερά αυξανόμενο ποσοστό των συνολικών εκπομπών άνθρακα.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Παρασκευή 05 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο