Nissan Autonomous Emergency Steer: Το τιμόνι στην υπηρεσία της ασφάλειας
Ένα καινοτόμο σύστημα το οποίο παρεμβαίνει στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου προκειμένου να αποτρέψει ατύχημα με πεζό ή άλλο κινούμενο όχημα εξελίσσει η Nissan, πραγματοποιώντας ήδη δοκιμές με Leaf που διαθέτει το συγκεκριμένο σύστημα.
Μέχρι στιγμής, η πιο καινοτόμος τεχνολογία που στοχεύει στην αποτροπή ατυχημάτων και σταδιακά υιοθετείται από τα μοντέλα μαζικής παραγωγής, παρεμβαίνει, ενεργοποιώντας το σύστημα πέδησης, σε περίπτωση που ανίχνευε ενδεχόμενο σύγκρουσης και έλλειψη αντίστοιχης πρωτοβουλίας από τον οδηγό.
Η Nissan αποφάσισε να εξελίξει ένα αντίστοιχης λογικής σύστημα το οποίο όμως, σε παγκόσμια πρώτη, δεν παρεμβαίνει στο σύστημα πέδησης αλλά στο σύστημα διεύθυνσης του αυτοκινήτου.
Η νέα αυτή τεχνολογία βρίσκεται ήδη στο στάδιο των δοκιμών, καθώς η Nissan έχει εξοπλίσει με αυτήν ένα πρωτότυπο Leaf, προαναγγέλοντας παράλληλα την ενσωμάτωση του συστήματος AES (Autonomous Emergency Steer) στις λίστες εξοπλισμού των αυτοκινήτων της σε διάστημα από 3-5 χρόνια.
Όσον αφορά τη «δομή» και τη λειτουργία του καινοτόμου συστήματος της Nissan, βασίζεται στη λειτουργία αισθητήρων που τοποθετούνται περιμετρικά του αμαξώματος και οι οποίοι, σαρώνουν συνεχώς το χώρο γύρω από το αυτοκίνητο αποτιμώντας ενδεχόμενο ατυχήματος αλλά και πιθανές διεξόδους ασφαλείας.
Ως πιθανές διέξοδοι λογίζονται τα σημεία του δρόμου όπου θα μπορούσε να στρίψει το αυτοκίνητο προκειμένου να αποφύγει ενδεχόμενο ατυχήματος με άλλο όχημα ή πεζό. Σε περίπτωση που εντοπιστεί τέτοιο ενδεχόμενο, το σύστημα διεύθυνσης θα στρίψει αυτομάτως σε ελιγμό αποφυγής της πρόσκρουσης ενώ αν δεν υπάρχει χώρος για τον ελιγμό αποφυγής, τότε το έξυπνο αυτό σύστημα θα ενεργοποιήσει τα φρένα.
Σύμφωνα με τη Nissan το AES μπορεί ν2α λειτουργήσει αποτελεσματικά αποτρέποντας ατύχημα με πεζό, σε ταχύτητες έως και 65 χλμ./ώρα, ενώ το αντίστοιχο μέγεθος για την αποτελεσματική αποτροπή πρόσκρουσης με άλλο μη κινούμενο όχημα ανέρχεται σε 80 χλμ./ώρα.
Επίσης, όπως υπογραμμίζει η Nissan το συγκεκριμένο σύστημα η επίδειξη του οποίου πραγματοποιήθηκε στην Ιαπωνία, θα μπορούσε να αποτρέψει αποτελεσματικά το 95% των περισσότερων σοβαρών ατυχημάτων που σημειώνονται από μη έγκαιρη αντίδραση του οδηγού.
Όσον αφορά την ενσωμάτωση του AES στα αυτοκίνητα μαζικής παραγωγής, ο επικεφαλής εξέλιξης του συγκεκριμένου προγράμματος, Tetsuya Iijima, βάζει ως όριο την πενταετία, τονίζοντας ότι η επόμενη πρόκληση στην οποία πρέπει να ανταποκριθούν προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία είναι: «… να βρούμε έναν τρόπο συρρίκνωσης και ενσωμάτωσης των αισθητήρων στο αυτοκίνητο με έναν αποδοτικό τρόπο».