Ο Πειραιάς παρουσιάζει μεγάλο πρόβλημα καθαριότητας. Τι μπορεί να γίνει για να αλλάξει η εικόνα του πρώτου λιμανιού της χώρας;
Το μοντέλο με το οποίο λειτουργεί η υπηρεσία καθαριότητας του Δήμου Πειραιά παραπέμπει στη δεκαετία του ’70, χωρίς να έχουν φυσικά ευθύνη οι εργαζόμενοι. Οι συνθήκες όμως έχουν αλλάξει και ο καταναλωτικός τρόπος ζωής και οι συνήθειές μας έχουν αυξήσει θεαματικά τον παραγόμενο όγκο απορριμμάτων. Έχω δεσμευθεί ότι θα αναλάβω προσωπικά την αντιδημαρχία καθαριότητας που θα ενισχυθεί με νέο προσωπικό και υποδομές. Τοποθετούμε υπογειοποιημένους κάδους νέας τεχνολογίας και παράλληλα αναπτύσσουμε ένα αυτόνομο τμήμα οδοσάρωσης που θα δώσει αποτελεσματικά τη μάχη για το μικρό σκουπίδι στους δρόμους και τις γειτονιές του Πειραιά.
Η καθαριότητα της πόλης όμως απαιτεί την κινητοποίηση των πολιτών του Πειραιά, την ευαισθητοποίησή τους. Είναι θέμα κοινωνικής ευθύνης. Μειώνουμε τον όγκο των απορριμμάτων με την προώθηση της ιδέας της οικιακής κομποστοποίησης αλλά και με ένα ολοκληρωμένο πρόγραμμα ανακύκλωσης που περιλαμβάνει green points στα σχολεία του Πειραιά αλλά και στα πέντε Δημοτικά Διαμερίσματα. Μπορώ, επίσης, να σας πω ότι ο Δήμος είναι αποφασισμένος να πάρει αυστηρά μέτρα εναντίον αυτών που ρυπαίνουν και επιβαρύνουν την καθαριότητα της πόλης με ένα νέο αυστηρό κανονισμό που θα προβλέπει πρόστιμα και κυρώσεις.
Καλείστε να διαχειριστείτε έναν δήμο με τεράστια χρέη. Από πού θα αντλήσετε πόρους και πώς θα αντιμετωπίσετε το έλλειμμα;
Το χρέος του Δήμου Πειραιά υπερβαίνει τα 165 εκατομμύρια ευρώ. Έθεσα πρώτος το ζήτημα της αναδιάρθρωσης του χρέους και μίλησα ξεκάθαρα για «τοκογλυφική συμπεριφορά» του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων απέναντι στο Δήμο Πειραιά. Τελευταία προσχώρησε σε αυτή την άποψη και ο κ. Μίχας αντιγράφοντας ή υιοθετώντας τη δική μας θέση. Για να μειωθεί το χρέος απαιτούνται συγκεκριμένα μέτρα όπως:
Ένα Ενιαίο Σύστημα Προμηθειών που θα βάζει τέλος στη σπατάλη και στην κακοδιαχείριση.
Η είσπραξη των ανείσπρακτων οφειλών προς το Δήμο Πειραιά που ξεπερνούν τα 8 εκατομμύρια ευρώ.
Η αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας του Δήμου.
Ένα νέο οργανόγραμμα υπηρεσιών που θα κάνει αποτελεσματικότερες τις υπηρεσίες που παρέχονται στους πολίτες και ταυτόχρονα θα μειώσει το κόστος.
Η περιοριστική αυτή πολιτική, σε ό,τι αφορά τις δαπάνες, δεν ακυρώνει το αναπτυξιακό πρόγραμμα του Δήμου, αλλά ούτε και την υλοποίηση έργων που μπορούν να γίνουν μέσα από συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα.
Ποια έργα υποδομής έχει άμεση ανάγκη ο Πειραιάς, για να βελτιωθεί η ζωή των κατοίκων;
Ο Πειραιάς είναι η πόλη με το λιγότερο πράσινο. Αντιστοιχεί 1 τ.μ. πρασίνου σε κάθε κάτοικο. Πρέπει να αξιοποιήσουμε όλους τους ελεύθερους χώρους, να αυξήσουμε το αστικό και περιαστικό πράσινο. Το Πάρκο Δηλαβέρη πρέπει να γίνει πόλος έλξης, πραγματικό πάρκο με πράσινο και υποδομές, να είναι επισκέψιμος χώρος. Το ίδιο ισχύει και για τους ελεύθερους χώρους σε Νέο Φάληρο και Καμίνια. Για να αυξήσουμε όμως το πράσινο χρειαζόμαστε ένα μεγάλο φυτώριο του Δήμου Πειραιά και αποτελεί προγραμματική μας δέσμευση η δημιουργία του. Ο Πειραιάς πρέπει να συνδεθεί σιδηροδρομικά με το Θριάσιο ενώ είναι επιτακτική ανάγκη η κατασκευή σταθμού του ΗΣΑΠ στον χώρο της Στατιστικής Υπηρεσίας για να εξυπηρετεί την περιοχή των Καμινίων. Ένα κορυφαίο όμως έργο υποδομής που θα αναβαθμίσει την ποιότητα ζωής των πολιτών είναι η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου.
Ο Πειραιάς αντιμετωπίζει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα. Πέραν του μετρό, η κατασκευή του οποίου καθυστερεί, πώς μπορεί να ανασάνει η πόλη;
Το κυκλοφοριακό δεν λύνεται με ευχολόγια ούτε με ημίμετρα. Πολύ περισσότερο δεν λύνεται με λανθασμένες κινήσεις και σχεδιασμούς όπως η χάραξη του τραμ που διχοτομεί την πόλη και επιβαρύνει την κυκλοφορία. Χρειαζόμαστε μία νέα επικαιροποιημένη μελέτη για το κυκλοφοριακό που θα καθορίσει παρεμβάσεις και μονοδρομήσεις σε κύριους και δευτερεύοντες οδικούς άξονες. Είναι απόλυτη ανάγκη να δημιουργηθούν χώροι στάθμευσης περιμετρικά της πόλης μέσα από τη διαδικασία των ΣΔΙΤ ενώ σημαντική παράμετρος είναι τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Το μετρό πρέπει να έρθει στον Πειραιά, να επιταχυνθούν οι διαδικασίες για τη δημοπράτηση του έργου αλλά ταυτόχρονα να προβλεφθεί και ένας νέος σταθμός που θα εξυπηρετεί τα δύο μεγάλα νοσοκομεία της πόλης (Τζάννειο και Μεταξά) και την περιοχή του πρώτου διαμερίσματος.