Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Τολμηρό πλάνο εξέλιξης της Ferrari F10

Τολμηρό πλάνο εξέλιξης της Ferrari F10

Η Scuderia αναζητά τρόπους ραγδαίας βελτίωσης της αεροδυναμικής απόδοσης του μονοθεσίου της, το οποίο είναι ικανό να της χαρίσει τα πρωταθλήματα όπως λέει ο Fernando Alonso.

Η βελτίωση της αεροδυναμικής απόδοσης της Ferrari F10, δια χειρός του Έλληνα Επικεφαλής Σχεδιαστή Νικόλα Τομπάζη, βρίσκεται στο επίκεντρο ενός τολμηρού προγράμματος εξέλιξης του ιταλικού μονοθεσίου για τη διεκδίκηση των φετινών πρωταθλημάτων της Formula 1.


Η ανωτερότητα της Red Bull RΒ6 στο συγκεκριμένο τομέα είναι τέτοια που στη Βαρκελώνη, ένα σιρκουί που κατεξοχήν βραβεύει την αεροδυναμική απόδοση και τη μέγιστη αρνητική άντωση (κάθετη δύναμη), ο νικητής Mark Webber δεν είχε αντίπαλο.


Νομίζω πως είδαμε το τριήμερο στη Βαρκελώνη ότι πρέπει να βελτιωθούμε σε ορισμένους τομείς για πλησιάσουμε τη Red Bull, ειδικά στις δοκιμές κατάταξης. Δουλεύουμε για να μεγιστοποιήσουμε την απόδοση του μονοθεσίου, είπε ο Fernando Alonso.


Έχουμε προγραμματίσει ένα ιδιαίτερα τολμηρό πλάνο εξέλιξης του μονοθεσίου και θα έχουμε ορισμένα καλά κέρδη στους επόμενους αγώνες. Γνωρίζουμε τους τομείς που θα μας δώσουν αεροδυναμικές βελτιώσεις. Είδαμε στη Βαρκελώνη πόσο σημαντική είναι η αεροδυναμική και η μέγιστη αρνητική άντωση, όπου πασχίζουμε λίγο περισσότερο από όσο θα θέλαμε.


Σχετικά με τη διεκδίκηση του πρωταθλήματος, ο Ισπανός συμπλήρωσε: Σε γενικές γραμμές, για τους 19 αγώνες, ξέρουμε ότι έχουμε μονοθέσιο ικανό για να διεκδικήσουμε το πρωτάθλημα, που είναι ο κυρίως στόχος. Η χρονιά είναι μεγάλη.


Ξέρουμε ότι θα υπάρξουν πίστες στις οποίες θα είμαστε πιο κοντά στη Red Bull και άλλες, όπως στη Βαρκελώνη, που ξέρουμε ότι θα είναι πιο δύσκολο. Χρειαζόμαστε πέντε ή έξι τερματισμούς στο βάθρο, στη σειρά.


Νομίζω ότι κατανοούμε, γνωρίζουμε τα προβλήματα, ξέρουμε τι λάθη κάναμε στην αρχή του πρωταθλήματος και φτάσαμε στη Βαρκελώνη έχοντας πολύ καλή προσέγγιση. Ο 29χρονος, που έχει μια νίκη, μία δεύτερη θέση, δύο τέταρτες και μια εγκατάλειψη φέτος, κατέληξε: Είναι πολύ νωρίς ακόμα. Αναμφίβολα χρειαζόμαστε σταθερότητα, καλά αποτελέσματα όλο το χρόνο.


Όμως εμείς είχαμε δύο προβλήματα με τον κινητήρα, ένα με το κιβώτιο ταχυτήτων, μια ποινή για πρόωρη εκκίνηση και ορισμένους χαοτικούς αγώνες και παρόλα αυτά είμαστε μόνο τρεις βαθμούς πίσω από τον πρωτοπόρο του πρωταθλήματος, οπότε είμαστε χαρούμενοι.


Ο αγωνιστικός διευθυντής της Ferrari, Stefano Domenicali, επιβεβαίωσε την ανάγκη αύξησης της αρνητικής άντωσης της F10: Η αεροδυναμική της Red Bull είναι σημείο αναφοράς για εμάς. Δεν χρειάζεται να έχουμε υπερβολικές αντιδράσεις, αλλά είναι κάτι που πρέπει να κοιτάξουμε προσεκτικά, τόνισε ο Ιταλός.


Αν δείτε το βαθμολογικό πίνακα, [η RBR] είναι τρίτη παρότι έχει το ταχύτερο μονοθέσιο. Αυτός είναι πολύ σημαντκός παράγοντας – μην ξεχνάτε την αξιοπιστία και όλες τις άλλες σημαντικές παραμέτρους του μονοθεσίου.


Αυτή η κατάσταση μας πιέζει να δουλέψουμε πολύ σκληρά στο εργοστάσιο, κυρίως για να βρούμε περισσότερη αρνητική άντωση. Είναι ένας τομέας στον οποίο πρέπει να κάνουμε ένα βήμα εμπρός, διότι έρχονται πίστες που η αεροδυναμική θα είναι πολύ κρίσιμη παράμετρος και δεν μπορούμε να ρισκάρουμε να μην έχουμε άκρως αποδοτικό μονοθέσιο.


Σχετικά με την ανωτερότητα της RBR με τη μαλακότερη από τις δύο γόμες, ο S. Domenicali πρόσθεσε: Δεν είναι ξεκάθαρο, προς το παρόν, για ποιό λόγο συμβαίνει αυτό. Πρέπει οι μηχανολόγοι μας να κατανοήσουν το λόγο, όπως και γιατί η απόδοση των οδηγών μας είναι διαφορετική ανάλογα με τις διαφορετικές γόμες που χρησιμοποιούμε.


Η τελευταία παράμετρος είναι που προβληματίζει τον Felipe Massa και την ομάδα μηχανικών του Βραζιλιάνου, ο οποίος μέχρι στιγμής δεν έχει φέρει την F10 στα μέτρα του, αντιμετωπίζει προβλήματα έλλειψης πρόσφυσης και δεν προσεγγίζει τα αποτελέσματα για τα οποία είναι ικανός.


Καθώς βρίσκεται σε περίοδο ανάλυσης όλων των δεδομένων από το Φεβρουάριο για να διαπιστώσει τι πήγε στραβά, ο Felipe δήλωσε: Ο Fernando είναι πολύ καλός οδηγός, αλλά κάτι έχει συμβεί σε μένα. Κάτι δεν γίνεται με τον τρόπο που θέλω κι έτσι δεν μπορώ να κάνω τους χρόνους και την οδήγηση που θέλω.


Αυτό είναι κάτι που πρέπει να καταλάβουμε και να βελτιώσουμε. Φαίνεται πως κάτι δεν δουλεύει για να μου δώσει πρόσφυση. Είμαι βέβαιος ότι θα κατανοήσουμε τι συμβαίνει, κατέληξε.


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο