Μία σχολική τάξη πέφτει θύμα τροχαίων ατυχημάτων κάθε μήνα στους ελληνικούς δρόμους
Αθήνα: Δύο παιδιά κάτω των 15 ετών πέφτουν καθημερινά θύματα τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, είτε ως πεζοί είτε ως επιβάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ). Τραγική συνέπεια, μία ολόκληρη σχολική τάξη να πέφτει θύμα τροχαίων κάθε μήνα.
Αθήνα: Δύο παιδιά κάτω των 15 ετών πέφτουν καθημερινά θύματα τροχαίων ατυχημάτων στη χώρα μας, είτε ως πεζοί είτε ως επιβάτες, σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Λέσχης Αυτοκινήτου και Περιηγήσεων (ΕΛΠΑ). Τραγική συνέπεια, μία ολόκληρη σχολική τάξη να πέφτει θύμα τροχαίων κάθε μήνα.
Με τραγικό δεδομένο ότι στη χώρα μας το 50% των παιδικών θανάτων οφείλεται στα τροχαία ατυχήματα, η ΕΛΠΑ υπενθυμίζει σε όλους τους χρήστες της κυκλοφορίας τα εξής:
Οι γονείς να δείξουν στους μικρούς μαθητές και να περπατήσουν μαζί τους στις διαδρομές και διαβάσεις προς και από το σχολείο, από τις οποίες η μετάβαση και η αποχώρησή τους γίνονται με ασφάλεια, χωρίς να διατρέχουν κανένα κίνδυνο.
Παράλληλα, να ενισχύσουν το θεσμό του «Σχολικού Τροχονόμου», ενός χρήσιμου θεσμού που λειτουργεί με επιτυχία τα τελευταία χρόνια σε αρκετά σχολεία της χώρας. Ακόμη, στις περιπτώσεις που η μετακίνηση των μαθητών γίνεται με σχολικά λεωφορεία, οι γονείς θα πρέπει να λάβουν τη διαβεβαίωση ότι αυτά είναι απολύτως κατάλληλα και εξασφαλίζουν ασφαλείς συνθήκες μεταφοράς.
Οι εκπαιδευτικοί να μυήσουν τους μαθητές στους απλούς κανόνες της ασφαλούς οδικής συμπεριφοράς, όπως στην αποκλειστική χρήση των διαβάσεων και των σηματοδοτών, στην αποφυγή επικίνδυνων παιχνιδιών μέσα και έξω από το σχολείο, στο δρόμο κ.α.
Οι οδηγοί, όταν διέρχονται έξω από παιδικούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, σχολεία και γυμνάσια, παιδικές χαρές, πάρκα και γενικότερα χώρους όπου κυκλοφορούν, συχνάζουν και παίζουν μαθητές και μικρά παιδιά, να οδηγούν με αυξημένη προσοχή και μικρότερη ταχύτητα, προκειμένου να ελαχιστοποιούνται οι περιπτώσεις ατυχήματος.
Τα παιδιά μέχρι 12 ετών πρέπει να μεταφέρονται σε ειδικά καθίσματα, τα οποία προσφέρουν αυξημένη προστασία όχι μόνο στα ατυχήματα, αλλά γενικότερα στη μεταφορά και προστασία του παιδιού κατά τη μετακίνηση.
Στις περισσότερες χώρες, η χρήση παιδικών καθισμάτων ξεπερνά το 80%, ενώ στην Ελλάδα μόνο ένα στα τρία παιδιά ηλικίας έως τεσσάρων ετών μεταφέρεται σε ειδικό κάθισμα, κατάλληλο για την ηλικία και το βάρος τους.