Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Θριαμβευτική επιστροφή του M.Gronholm και της Peugeot στο Ράλι Φινλανδίας

Θριαμβευτική επιστροφή του M.Gronholm και της Peugeot στο Ράλι Φινλανδίας

Ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Marcus Gronholm, επανήλθε στο club των νικητών έπειτα από μία περίοδο πέντε μηνών κακοτυχίας, κατακτώντας την πρώτη θέση της κατάταξης του Ράλι Φινλανδίας, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.

Η βαθμολογία οδηγών και κατασκευαστών μετά το Ράλι Φινλανδίας



Οι νικητές των ΕΔ του Ράλι Φινλανδίας



Η κατάταξη και οι εγκαταλείψεις του Ράλι Φινλανδίας



Ο περσινός Παγκόσμιος Πρωταθλητής, Marcus Gronholm, επανήλθε στο club των νικητών έπειτα από μία περίοδο πέντε μηνών κακοτυχίας, κατακτώντας την πρώτη θέση της κατάταξης του Ράλι Φινλανδίας, για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά.



Ο οδηγός της Peugeot έπραξε ανάλογα με το συμπατριώτη του, Harri Rovanpera στο Ράλι Σουηδίας, και στάθηκε με τη σειρά του θεματοφύλακας της παράδοσης, διατηρώντας απόρθητο το φινλανδικό κάστρο. Παράλληλα, ανέσυρε από το βαθμολογικό τέλμα την Peugeot Sport, και μάλιστα πριν αρχίσει η περίοδος των αγώνων στους οποίους η γαλλική ομάδα πραγματοποιεί νικηφόρες εμφανίσεις.



Το πράσινο φως άναψε για τους -γνώστες των φινλανδικών διαδρομών- οδηγούς της Peugeot στο δεύτερο Σκέλος, όταν ο οδηγός της Subaru, Richard Burns, αναγκάστηκε να καθαρίζει το δρόμο, ξεκινώντας πρώτος. Το βελτιωμένο σύστημα του ηλεκτρονικού ελέγχου της κατανομής ροπής του κεντρικού διαφορικού προς τους τροχούς του Peugeot 206 WRC ήταν το κλειδί για την επίδοση των Marcus Gronholm και Harri Rovanpera, για το οποίο η γαλλική ομάδα είχε ξοδέψει αναρίθμητες εργατώρες. Τα yumps των ΕΔ βρίσκονται κυρίως στις εξόδους των στροφών και οι περισσότεροι οδηγοί αναγκάζονται να μειώσουν την ταχύτητα εισόδου και να στρίψουν χωρίς μεγάλη γωνία πλαγιολίσθησης, ώστε να μη βρεθούν στη δύσκολη θέση να απογειωθούν με το αυτοκίνητο στραμμένο πλαγίως.



Με το νέο λογισμικό οι μπροστινοί τροχοί αποκτούν τη μέγιστη ελκτική τους ικανότητα νωρίτερα από ό,τι συνήθως σε σχέση με τους πίσω, με αποτέλεσμα τη μείωση της εξολίσθησης του πίσω μέρους στην έξοδο των στροφών και την απογείωση του αυτοκινήτου σε ευθεία πορεία, με μεγαλύτερη ταχύτητα, με μειονέκτημα όμως την πρόωρη φθορά των μπροστινών ελαστικών και την καταπόνηση των αντίστοιχων αμορτισέρ. Για τους λόγους αυτούς, ο Harri Ρovanpera έχασε τη μάχη για τη δεύτερη θέση από τους Richard Burns και Colin McRae στην τελευταία ΕΔ -όπως περιγράφεται αναλυτικά στην εξέλιξη του 2ου και του 3ου Σκέλους-, για να καταλήξει τέταρτος.



Ούτως ή άλλως, ο Harri Ρovanpera δεν είχε την ευκαιρία να διεκδικήσει τη νίκη από τον Marcus Gronholm, αφού ο διευθυντής της Peugeot Sport, Corrado Provera, είχε δώσει σαφείς εντολές στους δύο οδηγούς να μην εμπλακούν σε διαμάχη που θα κατέστρεφε βαθμολογικά την ομάδα σε περίπτωση κακοτυχίας.



Το πρόβλημα με τα αμορτισέρ του Harri Rovanpera ευνόησε τη Ford, η οποία ισοβάθμησε με τη Mitsubishi στην κορυφή της βαθμολογίας του Πρωταθλήματος των Κατασκευαστών, αφού οι οδηγοί της, Colin McRae και Carlos Sainz, έφεραν τα αυτοκίνητα αλώβητα στον τερματισμό, και μάλιστα εντός της πρώτης εξάδας.



Η Subaru πραγματοποίησε τακτικό λάθος, ορίζοντας ως βαθμολογούμενο οδηγό το Νορβηγό Petter Solberg και υποτιμώντας την αποτελεσματικότητα του Εσθονού Markko Martin στις φινλανδικές διαδρομές, που τερμάτισε πέμπτος, παρά τα προβλήματα που συνάντησε, για τα οποία δεν ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα η ομάδα, δίνοντας προτεραιότητα επισκευών στο αυτοκίνητο του Νορβηγού. Έτσι, η Subaru έχασε την ευκαιρία να διατηρήσει το βαθμολογικό της προβάδισμα από την Peugeot, παρά την ηρωική προσπάθεια του Richard Burns, που κατάφερε να ανέβει στο δεύτερο σκαλί του βάθρου των νικητών.



Βέβαια, ουδείς γνωρίζει τι θα συνέβαινε αν ο Tomi Makinen δεν είχε εγκαταλείψει στην πρώτη ΕΔ, όταν χτύπησε έναν αθέατο κομμένο κορμό δένδρου στο εσωτερικό μιας στροφής, λάθος για το οποίο ευθύνεται ο ίδιος, αφού όφειλε να ερευνήσει λεπτομερώς κάθε σημείο των διαδρομών, ούτε να παρεκκλίνει από τις σημειώσεις του συνοδηγού του. Τα προβλήματα με τα φρένα και το κεντρικό διαφορικό του Mitsubishi Carisma GT δεν επέτρεψαν στον Freddy Loix να διακριθεί, ενώ ο Toni Gardemeister, ο οποίος εγκατέλειψε σημειώνοντας έξοδο στην τελευταία ΕΔ, αποδείχθηκε ανεπαρκής, παρά τη φινλανδική του ταυτότητα.



Οι οδηγοί της Hyundai και της Skoda χάθηκαν εν μέσω προβλημάτων και έλλειψης γνώσεων των διαδρομών, ενώ οι Φινλανδοί ιδιώτες, με άψογα προετοιμασμένα και ρυθμισμένα αυτοκίνητα, κέρδισαν -όπως συνηθίζουν κάθε χρονιά- τις εντυπώσεις με τις επιδόσεις τους επί πατρίου εδάφους.



Δημήτρης Πρωτονοτάριος

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο