Σε απελευθέρωση της αγοράς των ΙΧ από την 1η Οκτωβρίου προχώρησε η Κομισιόν
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε την Τρίτη τους κανόνες, με τους οποίους καταργείται το καθεστώτος εξαίρεσης των αυτοκινήτων και απελευθερώνεται η αγορά του κλάδου, σε ένα πρώτο βήμα για την προώθηση του ανταγωνισμού που αναμένεται να οδηγήσει στη μείωση των τιμών. Οι νέες ρυθμίσεις θα ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή υιοθέτησε την Τρίτη τους κανόνες, με τους οποίους καταργείται το καθεστώς εξαίρεσης των αυτοκινήτων και απελευθερώνεται η αγορά του κλάδου, σε ένα πρώτο βήμα για την προώθηση του ανταγωνισμού που αναμένεται να οδηγήσει στη μείωση των τιμών. Οι νέες ρυθμίσεις θα ισχύουν από την 1η Οκτωβρίου.
Σύμφωνα με τις νέες προτάσεις, οι πωλητές στις 15 χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης θα μπορούν να δραστηριοποιούνται σε διάφορες χώρες και να πωλούν διαφορετικές μάρκες σε κοντινούς εκθεσιακούς χώρους.
Οι κατασκευαστές θα μπορούν εφεξής να επιλέγουν αν θα επιτρέψουν στους πωλητές να περιορίζονται μόνον στις πωλήσεις ή αν θα συνεχίσουν το παρόν σύστημα που συνδέει τις πωλήσεις με το δίκτυο συντήρησης (service).
Οι κατασκευαστές αυτοκινήτων θα επιτρέπουν στους πωλητές να διαθέτουν έκθεση σε ένα σημείο, αλλά θα μπορούν να διαφημίζουν και να πωλούν σε όλο το εύρος της ΕΕ.
Εναλλακτικά, παρέχεται η δυνατότητα πώλησης αυτοκινήτων σε παροχείς υπηρεσιών στο Internet ή στα σούπερ μάρκετ.
Οι αλλαγές αναμένεται ότι θα πλήξουν την κυριαρχία των μεγάλων ευρωπαϊκών εταιρειών, όπως η Volkswagen στη Γερμανία, η Fiat στην Ιταλία, η Renault και η Peugeot/Citroen στη Γαλλία.
Πριν ακόμη αποφασίσει η Κομισιόν, ο Γερμανός καγκελάριος Γκέρχαρντ Σρέντερ αντέδρασε έντονα, υποστηρίζοντας ότι οι αλλαγές απειλούν την ήδη ασθενική αγορά εργασίας της Γερμανίας και ότι η κυβέρνησή του σχεδιάζει να αντισταθεί στην υλοποίησή τους.
«Η κατάργηση του καθεστώτος εξαιρέσεων θα δημιουργήσει πολλά προβλήματα ανταγωνισμού στη γερμανική βιομηχανία», είπε ο Γκ.Σρέντερ που φέτος θα βρεθεί ενώπιον εκλογικής αναμέτρησης και φοβάται ότι οι νέοι κανονισμοί θα επιδεινώσουν το ήδη σημαντικό πρόβλημα της ανεργίας.
Από την άλλη πλευρά, ο Ευρωπαίος επίτροπος, αρμόδιος για θέματα Ανταγωνισμού, Μάριο Μόντι που ετοίμασε τους κανόνες, υποστηρίζεται από τις οργανώσεις των καταναλωτών, οι οποίοι παραπονούνται για τις μεγάλες διακυμάνσεις των τιμών στις διάφορες χώρες της ΕΕ.
«Η τολμηρή πρωτοβουλία της Επιτροπής ενθαρρύνει τη διαφοροποίηση και επιλογή στο λιανικό εμπόριο των αυτοκινήτων και βάζει τον καταναλωτή στη θέση του οδηγού» τονίζει σε ανακοίνωσή του ο κ. Μόντι.
Οι καταναλωτικές οργανώσεις επικρίνουν το καθεστώς εξαιρέσεων, το οποίο, όπως υποστηρίζουν, επιτρέπει στους κατασκευαστές να «στήνουν» δίκτυα πωλήσεων και επισκευών που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Από την πλευρά της αυτοκινητοβιομηχανίας, αναμένεται ότι οι νέες προτάσεις της Επιτροπής θα θέσουν πολλούς μικρούς πωλητές εκτός αγοράς.
Οι προτάσεις θα υποστούν τροποποιήσεις πριν τεθούν σε ισχύ τον ερχόμενο Οκτώβριο, οπότε και λήγουν οι παλαιές ρυθμίσεις που ισχύουν από δεκαετίας.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.