Νέου τύπου πλευρικοί αερόσακοι από τη General Motors
Η General Motors σχεδιάζει να εφοδιάσει την πλειοψηφία των μελλοντικών της μοντέλων με πλευρικούς αερόσακους που θα δίνουν έμφαση στην προστασία των κεφαλιών των επιβατών, αλλά και με αερόσακους που θα ανοίγουν σε δύο στάδια, ανάλογα με την σφοδρότητα της σύγκρουσης.
Η General Motors σχεδιάζει να εφοδιάσει την πλειοψηφία των μελλοντικών της μοντέλων με πλευρικούς αερόσακους που θα δίνουν έμφαση στην προστασία των κεφαλιών των επιβατών, αλλά και με αερόσακους που θα ανοίγουν σε δύο στάδια, ανάλογα με την σφοδρότητα της σύγκρουσης.
Οι πλευρικοί αερόσακοι της GM θα πρωτοεμφανιστούν στα μοντέλα Saturn που θα παραχθούν από την επόμενη χρονιά και δεν θα βρίσκονται στο κάθισμα, όπως στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς, αλλά στην οροφή και θα ξεδιπλώνουν σαν κουρτίνες καλύπτοντας το κεφάλι του επιβάτη.
Το σύστημα θα εφοδιάζεται με δύο αισθητήρες στις πόρτες, εκ των οποίων ο ένας θα μετράει τη δύναμη της σύγκρουσης και ο άλλος θα ελέγχει αν η σύγκρουση είναι με αυτοκίνητο ή με κάποιο μικρό αντικείμενο, οπότε δε θα χρειάζεται να λειτουργήσει ο αερόσακος.
Η GM υποστηρίζει ότι το σύστημα της θα προστατεύει καλύτερα από τραυματισμούς στο κεφάλι, ιδιαίτερα τους επιβάτες που δεν θα φορούν ζώνη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, οι πλευρικοί αερόσακοι θα μπορούσαν να προλάβουν περίπου 600 θανάτους ετησίως, αν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υϊοθετούσαν τη χρήση τους.
Οι αερόσακοι δύο σταδίων, πρόκειται να αποτελέσουν μέρος του βασικού εξοπλισμού, στα sedan μοντέλα της GM από το 2001 και μετά. Θα διαθέτουν σύστημα που θα υπολογίζει τη δύναμη της σύγκρουσης και ανάλογα με τη σφοδρότητα της θα φουσκώνει τον αερόσακο με τη πλήρη ορμή του ή με το 70% αυτής. Οι δοκιμές έδειξαν ότι στη δεύτερη περίπτωση αντιμετωπίζονται μεν αποτελεσματικά όλα τα ατυχήματα, μειώνονται δε κατά 20% οι τραυματισμοί εξαιτίας του αερόσακου στις συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα.
Αξίζει να αναφέρουμε πως οι αερόσακοι ευθύνονται για το θάνατο 145 παιδιών και μικρόσωμων γυναικών που ενεπλάκησαν σε συγκρούσεις με μικρές ταχύτητες και που θα είχαν αποφευχθεί εάν δεν υπήρχαν, αλλά και για την σωτηρία 4.600 ατόμων από ισχυρές συγκρούσεις.
Η GM ετοιμάζει επίσης ένα σύστημα που θα θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον αερόσακο του συνοδηγού, όταν σ΄αυτό κάθονται παιδιά ή τοποθετούνται παιδικά καθίσματα. Το σύστημα αυτό θα έχει 22 αισθητήρες και ανάλογα με το βάρος που θα ανιχνεύει στο κάθισμα, θα αντιλαμβάνεται αν ο επιβάτης είναι ενήλικος, παιδί ή παιδικό κάθισμα.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.
Σύνταξη
WIDGET ΡΟΗΣ ΕΙΔΗΣΕΩΝΗ ροή ειδήσεων του in.gr στο site σας