Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Νέου τύπου πλευρικοί αερόσακοι από τη General Motors

Νέου τύπου πλευρικοί αερόσακοι από τη General Motors

Η General Motors σχεδιάζει να εφοδιάσει την πλειοψηφία των μελλοντικών της μοντέλων με πλευρικούς αερόσακους που θα δίνουν έμφαση στην προστασία των κεφαλιών των επιβατών, αλλά και με αερόσακους που θα ανοίγουν σε δύο στάδια, ανάλογα με την σφοδρότητα της σύγκρουσης.

Η General Motors σχεδιάζει να εφοδιάσει την πλειοψηφία των μελλοντικών της μοντέλων με πλευρικούς αερόσακους που θα δίνουν έμφαση στην προστασία των κεφαλιών των επιβατών, αλλά και με αερόσακους που θα ανοίγουν σε δύο στάδια, ανάλογα με την σφοδρότητα της σύγκρουσης.



Οι πλευρικοί αερόσακοι της GM θα πρωτοεμφανιστούν στα μοντέλα Saturn που θα παραχθούν από την επόμενη χρονιά και δεν θα βρίσκονται στο κάθισμα, όπως στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς, αλλά στην οροφή και θα ξεδιπλώνουν σαν κουρτίνες καλύπτοντας το κεφάλι του επιβάτη.



Το σύστημα θα εφοδιάζεται με δύο αισθητήρες στις πόρτες, εκ των οποίων ο ένας θα μετράει τη δύναμη της σύγκρουσης και ο άλλος θα ελέγχει αν η σύγκρουση είναι με αυτοκίνητο ή με κάποιο μικρό αντικείμενο, οπότε δε θα χρειάζεται να λειτουργήσει ο αερόσακος.



Η GM υποστηρίζει ότι το σύστημα της θα προστατεύει καλύτερα από τραυματισμούς στο κεφάλι, ιδιαίτερα τους επιβάτες που δεν θα φορούν ζώνη. Σύμφωνα με εκτιμήσεις της ομοσπονδιακής κυβέρνησης, οι πλευρικοί αερόσακοι θα μπορούσαν να προλάβουν περίπου 600 θανάτους ετησίως, αν όλες οι αυτοκινητοβιομηχανίες υϊοθετούσαν τη χρήση τους.



Οι αερόσακοι δύο σταδίων, πρόκειται να αποτελέσουν μέρος του βασικού εξοπλισμού, στα sedan μοντέλα της GM από το 2001 και μετά. Θα διαθέτουν σύστημα που θα υπολογίζει τη δύναμη της σύγκρουσης και ανάλογα με τη σφοδρότητα της θα φουσκώνει τον αερόσακο με τη πλήρη ορμή του ή με το 70% αυτής. Οι δοκιμές έδειξαν ότι στη δεύτερη περίπτωση αντιμετωπίζονται μεν αποτελεσματικά όλα τα ατυχήματα, μειώνονται δε κατά 20% οι τραυματισμοί εξαιτίας του αερόσακου στις συγκρούσεις με χαμηλή ταχύτητα.



Αξίζει να αναφέρουμε πως οι αερόσακοι ευθύνονται για το θάνατο 145 παιδιών και μικρόσωμων γυναικών που ενεπλάκησαν σε συγκρούσεις με μικρές ταχύτητες και που θα είχαν αποφευχθεί εάν δεν υπήρχαν, αλλά και για την σωτηρία 4.600 ατόμων από ισχυρές συγκρούσεις.



Η GM ετοιμάζει επίσης ένα σύστημα που θα θέτει αυτόματα εκτός λειτουργίας τον αερόσακο του συνοδηγού, όταν σ΄αυτό κάθονται παιδιά ή τοποθετούνται παιδικά καθίσματα. Το σύστημα αυτό θα έχει 22 αισθητήρες και ανάλογα με το βάρος που θα ανιχνεύει στο κάθισμα, θα αντιλαμβάνεται αν ο επιβάτης είναι ενήλικος, παιδί ή παιδικό κάθισμα.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο