Η εξουσία ροκανίζει τη δημοτικότητα πολιτικών προσώπων και κυβερνήσεων. Αλλά με την καταγραφόμενη κατάρρευση (29%) της δημοτικότητας του Εμανουέλ Μακρόν σε συνδυασμό με την ανεργία που επιμένει (9,1%) και τη φτώχεια που μαστίζει το 8% του συνολικού πληθυσμού της Γαλλίας, ο πρόεδρος και η κυβέρνηση του Εντουάρ Φιλίπ ίσως θα πρέπει να δώσουν βαρύνουσα σημασία στο κοινό πόρισμα όλων των δημοσκοπήσεων που διενεργούνται στη χώρα, ότι «πρώτη και απόλυτη προτεραιότητα» του Παρισιού για το 2019 πρέπει να είναι η τόνωση της αγοραστικής δύναμης των πολιτών.
Τα τέσσερα ποσοστά-κλειδιά
Σύμφωνα με το «βαρόμετρο» του Ινστιτούτου ViaVoice, τη δημοσκόπηση δηλαδή που διενήργησε για λογαριασμό της Εμπορικής Σχολής του Παρισιού (HEC Paris), της εφημερίδας «Le Figaro» και του ραδιοφωνικού σταθμού BFM Business, τέσσερα είναι τα ποσοστά-κλειδιά που θα πρέπει να εστιάσουν την προσοχή τους Μακρόν και Φιλίπ.
1. Το 59% των Γάλλων θεωρεί ότι «προτεραιότητα των προτεραιοτήτων» για το 2019 πρέπει να είναι η αύξηση της αγοραστικής τους δύναμης. Μόνο 38% των ερωτηθέντων θεωρεί σημαντική τη μείωση των δημοσίων δαπανών που επαγγέλλεται ο Μακρόν, ενώ ακόμη μικρότερα (28% και 27% αντιστοίχως) είναι τα ποσοστά όσων θεωρούν υψίστης σημασίας τη μείωση των φόρων και εν γένει των επιβαρύνσεων των επιχειρήσεων και του περιορισμού του δημοσιονομικού ελλείμματος και του δημοσίου χρέους. Σύμφωνα με το σχέδιο προϋπολογισμού που κατέθεσαν την περασμένη Δευτέρα στην Εθνοσυνέλευση οι καθ’ ύλην αρμόδιοι υπουργοί, την ερχόμενη χρονιά μόνο 6 δισ. ευρώ προβλέπεται να «επιστραφούν» στους γάλλους πολίτες.