Αφιερώματα σε μεγάλους δημιουργούς, πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις και εικαστικές εκθέσεις περιλαμβάνει το 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, που σήκωσε αυλαία την Πέμπτη 17/10 και διαρκεί μέχρι τις 27 Οκτωβρίου. Αφιερώματα σε μεγάλους δημιουργούς, πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις και εικαστικές εκθέσεις περιλαμβάνει το 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, που σήκωσε αυλαία […]
Αφιερώματα σε μεγάλους δημιουργούς, πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις και εικαστικές εκθέσεις περιλαμβάνει το 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, που σήκωσε αυλαία την Πέμπτη 17/10 και διαρκεί μέχρι τις 27 Οκτωβρίου.
Αφιερώματα σε μεγάλους δημιουργούς, πρεμιέρες, παράλληλες εκδηλώσεις και εικαστικές εκθέσεις περιλαμβάνει το 7ο Φεστιβάλ Πρωτοποριακού Κινηματογράφου στην Ταινιοθήκη της Ελλάδος, που σήκωσε αυλαία την Πέμπτη 17/10 και διαρκεί μέχρι τις 27 Οκτωβρίου.
Το Φεστιβάλ άνοιξε η ταινία του Ελβετού Λιονέλ Μπαγέ, «Les Grandes Ondes» (a l’Ouest), γυρισμένη το 2013, με αναφορά στη δεκαετία του ’70 και την περίοδο της πορτογαλικής Επανάστασης των Γαριφάλων που ανέτρεψε τη δικτατορία του Σαλαζάρ. Διαβάστε σχετικά με την πρεμιέρα εδώ.
Το φιλμ, το δεύτερο από τα τέσσερα που σκοπεύει να γυρίσει ο σκηνοθέτης σε μια απόπειρα «συναισθηματικής χαρτογράφησης» της Ευρώπης (έχει προηγηθεί η Ανατολή, με το Comme des voleurs (à l’Est) / Stealth του 2006), αποτυπώνει ανάγλυφα το ελπιδοφόρο αίσθημα της συγκεκριμένης ιστορικής περιόδου και ταυτόχρονα αντανακλά το αναρχικό, σουρεαλιστικό πνεύμα των γαλλικών και ιταλικών κωμωδιών της εποχής. Με ένα καλοκουρδισμένο καστ να δίνει το ρυθμό και τις μελωδίες του Γκέρσουιν να υπαγορεύουν τον τόνο, ο Λιονέλ Μπαγέ επιλέγει να μιλήσει για το δυσοίωνο παρόν της Ευρώπης υπενθυμίζοντάς μας το ευοίωνο παρελθόν της. Ή, όπως λέει χαρακτηριστικά ο ίδιος, «τώρα είναι πιο σημαντικό από ποτέ να θυμηθούμε από που ερχόμαστε και τι έχουμε κατακτήσει στη διαδρομή».
AΙΘΟΥΣΑ Α & B 20:00 – 22:00 ΤΕΛΕΤΗ ΕΝΑΡΞΗΣ OPENING CEREMONY Longwave / Les Grandes Ondes* (a l’Ouest) Λ. Μπαγέ 2013, 85’, DCP Είσοδος μόνο με προσκλήσεις
22:00 ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ + ΟΧΙ Exit Elena Ν. Σίλβερ 2012, 72’, Video file
AΙΘΟΥΣΑ B 18:30 ΧΑΡΟΥΝ ΦΑΡΟΚΙ Άσβεστη φωτιά / Inextinguishable Fire 1969, 25’, 16mm Πόλεμος εξ αποστάσεως / War at a Distance 2003, 58’, Video file
20:00 ROSSELLINI PROJECT Ταξίδι στην Ιταλία / Journey to Italy 1954, 97’, DCP
22:00 ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ + ΟΧΙ You Make Me Feel So Young Ζ. Ουάιντραουμπ 2013, 75’, Digital file
AΙΘΟΥΣΑ B 18:00 ΧΑΡΟΥΝ ΦΑΡΟΚΙ Μια εικόνα / An Image 1983, 25’, 16mm Nεκρή φύση / Still Life 1997, 56’, 16mm Ο Ζαν Μαρί Στρομπ και η Ντανιέλ Ουιγέ… Jean-Marie Straub and Danièle Huillet… 1983, 26’, 16mm
18:00 Κινηματογραφικά Μέτωπα: Λευκό παιδί 20:00 Αφηγηματικά + Όχι: Ο χρόνος περνά σαν λιοντάρι που βρυχάται 22:00 Κινηματογραφικά Μέτωπα: Διπλό παιχνίδι*
Αίθουσα Β
18:30 Το άλλο ογδόντα: Ταξίδι στη πρωτεύουσα* 20:30 Κινηματογραφικά μέτωπα: Απο έναν κόλπο σ’έναν κόλπο σ’έναν κόλπο 22:30 Πέδρο Κόστα: Πού είναι κρυμμένο το χαμόγελό σου;
Παράλληλες εκδηλώσεις – Athens talks 1: «Η αγωνία του σκηνοθέτη πριν από το πέναλτι» Η Αθήνα Μιλάει στις 16.00
«Η αγωνία του σκηνοθέτη πριν από το πέναλτι» Τέσσερις Έλληνες σκηνοθέτες που βρίσκονται είτε στη προετοιμασία είτε στο post-production των νέων ταινιών τους, παρουσιάζουν αποσπάσματα (works-in-progress) και συνομιλούν με τη Μαρία Κομνηνού και τη Βένια Βέργου και το κοινό για το πώς έχει αλλάξει το τοπίο στην κινηματογραφική παραγωγή σήμερα, πόσο αποτελεσματικοί είναι οι εναλλακτικοί μέθοδοι χρηματοδότησης (crowd-funding), αλλά και το πώς ενεργοποιούνται οι μηχανισμοί έμπνευσης σε μια τόσο “ρευστή” περίοδο όσο αυτή του post-production. Το πάνελ του Athens Talks 1 απαρτίζεται από τους Κατερίνα Ευαγγελάκου, Μαργαρίτα Μαντά, Νίκο Κορνήλιο και Πέτρο Σεβαστίκογλου.
AΙΘΟΥΣΑ B 17:30 ΕΛΛ. ΣΙΝΕΜΑ ΤΩΡΑ! I hope that this won’t take long… Είσοδος ελεύθερη M. Θεοδωράκη 2011, 63’, Digital Dad’s Stick Τζ. Σμιθ 2012, 5’, Digital
18:30 ΤΟ ΑΛΛΟ ΟΓΔΟΝΤΑ Και ξανά προς τη δόξα τραβά / Marching On to Glory * Γ. Σταμπουλόπουλος 1980, 105’, Beta SP
20:30 ROSSELLINI PROJECT Η μηχανή που σκοτώνει τους κακούς / The Machine that Kills Bad People 1948, 80’, DCP
22:30 ΧΑΡΟΥΝ ΦΑΡΟΚΙ Όπως βλέπετε / As You See 1986, 72’, 16mm Οι δημιουργοί των καταναλωτικών κόσμων / The Creators of the Shopping Worlds 2001, 72’, Digital
ΣΑΒΒΑΤΟ 26
AΙΘΟΥΣΑ Α 17:00 ΧΑΡΟΥΝ ΦΑΡΟΚΙ Ανάπαυλα / Respite * 2007, 40’, Digital Εικόνες του κόσμου και η εγγραφή του πολέμου / Images of the World and the Inscription of War * 1988, 75’, 16mm
20:00 ΤΕΛΕΤΗ ΒΡΑΒΕΥΣΗΣ Θα προβληθεί η νικήτρια ταινία από το διαγωνιστικό τμήμα ΑΦΗΓΗΜΑΤΙΚΑ + ΟΧΙ. Περιορισμένος αριθμός εισιτηρίων.
AΙΘΟΥΣΑ B 18:00 ROSSELLINI PROJECT Ινδία: μάνα γη / India, the Great Mother 1959, 90’, DCP
20:00 ΕΙΔΙΚΕΣ ΠΡΟΒΟΛΕΣ Τo ποτάμι (ΙΙ) / The River (II) Ν. Κούνδουρος 1958, 110’, 35mm
22:00 ΠΕΔΡΟ ΚΟΣΤΑ Μην αλλάξεις τίποτα / Ne change rien* 2009, 97’, 35mm
ΚΥΡΙΑΚΗ 27
AΙΘΟΥΣΑ Α 18:00 ΕΛΛ. ΣΙΝΕΜΑ ΤΩΡΑ! Μήδεια κρείσσων των εμών βουλευμάτων / Medea Louder than Any Thought * Ν. Γραμματικός 2013, 90’, DCP
20:00 ΧΑΡΟΥΝ ΦΑΡΟΚΙ Τα λόγια του προέδρου / The Words of the Chairman * 1967, 3’, 16mm Βιντεογράμματα μιας επανάστασης / Videograms of a Revolution * 1992, 106’, 16mm
22:00 ROSSELLINI PROJECT Ταξίδι στην Ιταλία / Journey to Italy (Ε) 1954, 97’, DCP
ΔΕΥ 21 • 16:00 MASTERCLASS: Aθανάσιος Καρανικόλας Η τεχνική Σάνφορντ Μάισνερ στην Υποκριτική [Goethe-Institut Athen]
ΠΑΡ 25 • 20:00 MASTERCLASS: Harun Farocki & Antje_ Ehmann Δουλειά σε μονοπλάνο / Labor in a single-shot [Goethe-Institut Athen]
H ΑΘΗΝΑ ΜΙΛΑΕΙ /ΑTHENS TALKS ΤΡΙ 22 • 16:00 Η αγωνία του σκηνοθέτη πριν από το πέναλτι The Director’s Anxiety at the Penalty Kick
H ΑΘΗΝΑ ΜΙΛΑΕΙ /ΑTHENS TALKS ΠΕΜ 24 • 16:00 Μια ιστορία της οπτικής αντί- πληροφόρησης από το 1913 έως σήμερα A history of visual counter-information from 1913 till today
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.