Πιστοποιητικό διαφάνειας ζητά από τους Γερμανούς η Ελλάδα για να προχωρήσει στη ναυπήγηση υποβρυχίων
Επιστολή με την οποία ζητά τη συνδρομή των υπουργών Οικονομικών και Άμυνας της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και Τόμας ντε Μεζιέρ για την παροχή πιστοποιητικού διαφάνειας προκειμένου να προχωρήσει η ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214 που έχει αναλάβει ο Σκαραμαγκάς, υπό τη διοίκηση πλέον του Λιβανέζου Ισκαντάρ Σάφα, αποφάσισε να στείλει ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος.
Επιστολή με την οποία ζητά τη συνδρομή των υπουργών Οικονομικών και Άμυνας της Γερμανίας, Βόλφγκανγκ Σόιμπλε και Τόμας ντε Μεζιέρ για την παροχή πιστοποιητικού διαφάνειας προκειμένου να προχωρήσει η ναυπήγηση των δύο νέων υποβρυχίων τύπου 214 που έχει αναλάβει ο Σκαραμαγκάς, υπό τη διοίκηση πλέον του Λιβανέζου Ισκαντάρ Σάφα, αποφάσισε να στείλει ο υπουργός Άμυνας Ευάγγελος Βενιζέλος.
Στις δύο επιστολές, ο κ. Βενιζέλος επισυνάπτει και την επιστολή που έστειλε στην εταιρεία HDW που είχε αρχικώς αγοράσει τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά πριν τελικά η ίδια ενταχθεί στον όμιλο της Thyssen Krupp Marine Systems (TKMS).
Το υπουργείο Άμυνας επιθυμεί την παροχή του πιστοποιητικού διαφάνειας, έτσι όπως προβλέπεται μετά την υπογραφή της τελευταίας σύμβασης, με την οποία ο έλεγχος του 75% του Σκαραμαγκά πέρασε στα χέρια της Abu Dhabi Mar και του κ. Σάφα. Το πιστοποιητικό διαφάνειας αφορά σε θέματα παράνομων προμηθειών, συνεργασίας με υπεράκτιες εταιρείες και αποδοχής ελέγχων στα λογιστικά τους βιβλία από τις ελληνικές αρχές.
Το πρόβλημα επιτείνεται από το γεγονός ότι μέχρι τις 15 Μαΐου, δηλαδή την προσεχή Κυριακή, η κυβέρνηση θα πρέπει να καταβάλει μία δόση ύψους 50 εκατομμυρίων ευρώ στο πλαίσιο της ναυπήγησης των δύο νέων υποβρυχίων.
Σύμφωνα πάντως με όλες τις ενδείξεις, η ελληνική πλευρά δεν εμφανίζεται διατεθειμένη να καταβάλει τα χρήματα αυτά, όσο διατηρείται η εκκρεμότητα με το πιστοποιητικό διαφάνειας.
Επιπλέον, φαίνεται ότι έχουν βγει τα μαχαίρια μεταξύ του κ. Σάφα και των Γερμανών, μεταξύ άλλων για το θέμα της αποπληρωμής ενός παλαιότερου δανείου ύψους 20 εκατ. ευρώ προς τα ναυπηγεία που καμία πλευρά δεν θέλει να πληρώσει.