Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
GP Κίνας 2010: Πρωτοφανές ατύχημα του S. Buemi στα ελεύθερα

GP Κίνας 2010: Πρωτοφανές ατύχημα του S. Buemi στα ελεύθερα

Ταυτόχρονη υποχώρηση και των δύο μπροστινών τροχών της Toro Rosso του Ελβετού - Ο Lewis Hamilton (McLaren) σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της ημέρας, νέα προβλήματα στον κινητήρα της Ferrari.

Ο Lewis Hamilton της McLaren-Mercedes σημείωσε τον ταχύτερο γύρο της πρώτης ημέρας ελεύθερων δοκιμών του GP Κίνας, 4ου φετινού αγώνα της Formula 1 – αλλά ο Sebastien Buemi της Toro Rosso ήταν ο αρνητικός πρωταγωνιστής της ημέρας, με ένα παράδοξο ατύχημα στην πρώτη από τις δύο περιόδους των δοκιμών.


Περίπου 15 λεπτά πριν το τέλος της περιόδου, ο Ελβετός φρέναρε βίαια για τη στροφή 14 όταν αποκολλήθηκαν από το μονοθέσιο ταυτόχρονα και οι δύο μπροστινοί τροχοί. Ο νεαρός οδηγός κατέληξε στην αμμοπαγίδα, χωρίς να τραυματιστεί.


Η ομάδα της Φαέντσα δοκίμασε νέες πλήμνες στο μονοθέσιό της και η αιτία του ατυχήματος προήλθε από υποχώρηση της εμπρός δεξιάς πλήμνης. Όταν συνέβη αυτό, η αριστερή δεν άντεξε τη φόρτιση του φρεναρίσματος και έσπασε ακαριαία.


Η STR κράτησε για όλη την υπόλοιπη περίοδο στο γκαράζ τον έτερο οδηγό της, Jaime Alguersuari. Ωστόσο, η πιο ανησυχητική πτυχή του ατυχήματος είναι ότι οι τροχοί αποκολλήθηκαν και κατέληξαν προς τους φράκτες για τους θεατές. Η STR λέει ότι τα συρματόσχοινα συγκράτησης των τροχών ήταν ενωμένα με το ψαλίδι.


Πίσω στη McLaren, ο Lewis Hamilton έδειξε -μεταξύ άλλων- την αποτελεσματικότητα του μονοθεσίου ΜΡ4/25 στην πίσω ευθεία της πίστας της Σαγκάης, κάτι που εν πολλοίς οφείλεται στο αεροδυναμικό σύστημα F-duct που (έπειτα από επιλογή του οδηγού) μειώνει την αντίσταση της πίσω πτέρυγας στον αέρα.


Το ίδιο σύστημα δοκίμασαν στις ελεύθερης δοκιμές της Κίνας και οι Ferrari, Mercedes και Williams, πλην της Sauber που το τοποθέτησε για πρώτη φορά στην Αυστραλία. Ωστόσο, πρόκειται για μια τόσο λεπτομερή ιδέα που χρειάζεται πολλή δουλειά για να αποδόσει σωστά και να επιφέρει κέρδη στο γυρολόγιο.


Ο Lewis ήταν δύόμισι δέκατα ταχύτερος του δεύτερου της ημέρας, Nico Rosberg (Mercedes) και σχεδόν τέσσερα δέκατα ταχύτερος του ομολόγου του, Jenson Button, που είχε σημειώσει τον πρώτο χρόνο στην πρωινή πρώτη περίοδο. Ακολούθησε ο Michael Schumacher, πιο κοντά από ποτέ φέτος στον Nico Rosberg.


Όσο για τις Ferrari και RBR, δεν θέλησαν σήμερα να αποκαλύψουν την αληθινή τους δυναμική – αν και για την πρώτη αποκαλύφτηκαν ξανά τα προβλήματα αξιοπιστίας του κινητήρα της. Ο Fernando Alonso μόλις βγήκε στην πίστα στην πρώτη περίοδο εγκατέλειψε στη στροφή 6 με φλόγες στις εξατμίσεις.


Ξέραμε ότι ο συγκεκριμένος κινητήρας δεν ήταν τόσο καλός, είπε η Ferrari, καθώς ο συγκεκριμένος V8 ήταν εκείνος που αλλάχθηκε από τη Scuderia προληπτικά πριν το GP Μπαχρέιν. Ο Ισπανός έχασε πολύ χρόνο προετοιμασίας και συνεπώς στη δεύτερη περίοδο προσπάθησε να τον καλύψει με 33 γύρους.


GP ΚΙΝΑΣ – ΕΛΕΥΘΕΡΕΣ ΔΟΚΙΜΕΣ


ΠΡΩΤΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ


1. Button (McLaren-Mercedes) 1:36.677


2. Rosberg (Mercedes) 1:36.748


3. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:36.775


4. Vettel (RBR-Renault) 1:37.509


5. Kubica (Renault) 1:37.601


6. Petrov (Renault) 1:37.716


7. Schumacher (Mercedes) 1:37.745


8. Webber (RBR-Renault) 1:37.980


9. Sutil (Force India-Mercedes) 1:38.008


10. Massa (Ferrari) 1:38.098


11. Alguersuari (STR-Ferrari) 1:38.161


12. Kobayashi (Sauber-Ferrari) 1:38.375


13. De la Rosa (Sauber-Ferrari) 1:38.421


14. Hulkenberg (Williams-Cosworth) 1:38.569


15. Di Resta (Force India-Mercedes) 1:38.618


16. Barrichello (Williams-Cosworth) 1:38.678


17. Buemi (STR-Ferrari) 1:39.939


18. Trulli (Lotus-Cosworth) 1:41.531


19. Kovalainen (Lotus-Cosworth) 1:41.779


20. Glock (Virgin-Cosworth) 1:41.830


21. Di Grassi (Virgin-Cosworth) 1:42.181


22. Senna (HRT-Cosworth) 1:43.875


23. Chandhok (HRT-Cosworth) 1:43.949


24. Alonso (Ferrari) –


ΔΕΥΤΕΡΗ ΠΕΡΙΟΔΟΣ


1. Hamilton (McLaren-Mercedes) 1:35.217


2. Rosberg (Mercedes) 1:35.465


3. Button (McLaren-Mercedes) 1:35.593


4. Schumacher (Mercedes) 1:35.602


5. Vettel (RBR-Renault) 1:35.791


6. Webber (RBR-Renault) 1:35.995


7. Sutil (Force India-Mercedes) 1:36.254


8. Alguersuari (STR-Ferrari) 1:36.377


9. Kubica (Renault) 1:36.389


10. Alonso (Ferrari) 1:36.604


11. Massa (Ferrari) 1:36.944


12. Petrov (Renault) 1:36.986


13. De la Rosa (Sauber-Ferrari) 1:37.421


14. Kobayashi (Sauber-Ferrari) 1:37.431


15. Barrichello (Williams-Cosworth) 1:37.657


16. Liuzzi (Force India-Mercedes) 1:37.804


17. Hulkenberg (Williams-Cosworth) 1:37.867


18. Trulli (Lotus-Cosworth) 1:39.624


19. Kovalainen (Lotus-Cosworth) 1:39.947


20. Glock (Virgin-Cosworth) 1:40.233


21. Chandhok (HRT-Cosworth) 1:41.008


22. Di Grassi (Virgin-Cosworth) 1:41.107


23. Senna (HRT-Cosworth) 1:41.345


24. Buemi (Toro Rosso-Ferrari) –


in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο