Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Νόμιμοι οι διαχύτες των Brawn, Toyota, Williams

Νόμιμοι οι διαχύτες των Brawn, Toyota, Williams

Οι φετινές ριζικές αλλαγές των τεχνικών κανονισμών της Formula 1 προκαλούν ήδη προστριβές μεταξύ των ομάδων για τη νομιμότητα των μονοθεσίων. Δεδομένου ότι στις δοκιμές εκτός αγωνιστικού τριημέρου κάθε ομάδα μπορεί να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε εξάρτημα, νόμιμο ή μη, το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί στο πρώτο φετινό Grand Prix της F1. Μετά τις προεξέχουσες απολήξεις της […]

Οι φετινές ριζικές αλλαγές των τεχνικών κανονισμών της Formula 1 προκαλούν ήδη προστριβές μεταξύ των ομάδων για τη νομιμότητα των μονοθεσίων. Δεδομένου ότι στις δοκιμές εκτός αγωνιστικού τριημέρου κάθε ομάδα μπορεί να χρησιμοποιεί οποιοδήποτε εξάρτημα, νόμιμο ή μη, το φαινόμενο αναμένεται να ενταθεί στο πρώτο φετινό Grand Prix της F1.


Μετά τις προεξέχουσες απολήξεις της Ferrari, τις οποίες η Scuderia τροποποίησε, το νέο πρόβλημα που έχει προκύψει είναι οι αμφιβολίες ορισμένων ομάδων για το σχέδιο των Brawn GP, Toyota και Williams στον τομέα του αεροδυναμικού διαχύτη, του «πολυκάναλου» αεροδυναμικού εξαρτήματος στο πίσω άκρο του πατώματος.


Όσο μεγαλύτερο είναι το συγκεκριμένο αεροδυναμικό εξάρτημα, τόσο περισσότερη αρνητική άντωση («κάθετη δύναμη») παράγει και συνεπώς τόσο περισσότερη πρόσφυση δίνει στο μονοθέσιο είτε τόσο περισσότερη ευχέρεια δίνει στις ομάδες να αγωνίζονται με λιγότερη κλίση στην πίσω πτέρυγα. Με λιγότερη κλίση, η αντίσταση του αέρα είναι μικρότερη και το μονοθέσιο ταχύτερο.


Οι φετινοί κανονισμοί μείωσαν ιδιαίτερα το ύψος του διαχύτη (καθώς επέβαλλαν αρχική μείωση της αρνητικής άντωσης κατά 50%), αλλά οι τρεις παραπάνω ομάδες ενσωμάτωσαν το σχέδιό του στο σχέδιο του αμαξώματος στο πίσω μέρος κι έτσι έδωσαν περισσότερο ύψος στο κεντρικό σημείο του διαχύτη.


Ο Flavio Briatore, διευθυντής της Renault F1, δημοσίως σχολίασε: «Τουλάχιστον τρεις ομάδες δεν εμπίπτουν στον κανονισμό. Δεν θέλω φέτος να πάθω ό,τι και με την απαγόρευση εξέλιξης του κινητήρα, την οποία σεβαστήκαμε και βρεθήκαμε πέρσι να έχουμε 50 ίππους λιγότερους από τους άλλους. Τώρα συμβαίνουν πάλι τα ίδια.»


Η Renault πέρσι θεώρησε ότι η παύση εξέλιξης του κινητήρα ήταν πλήρης, την ώρα που όλοι οι υπόλοιποι κατασκευαστές συνέχισαν την έρευνα στις λεπτομέρειες για τις οποίες η εξέλιξη εξακολουθούσε να επιτρέπεται. Για παράδειγμα σε σημεία βελτίωσης της αξιοπιστίας, καθώς και στα καύσιμα και λιπαντικά.


Ο τεχνικός έφορος της FIA, Charlie Whiting, βρέθηκε στις δοκιμές της Βαρκελώνης για να ελέγξει το θέμα του διαχύτη των τριών ομάδων και δεν εντόπισε καμία παραβίαση των κανονισμών. Είπε ότι οι Brawn, Toyota και Williams «…χρησιμοποίησαν ένα ΄παράθυρο΄ των κανονισμών που βρισκόταν πάντα εκεί. Μπορούμε να καταλάβουμε ότι οι ομάδες βλέπουν το θέμα από διαφορετική οπτική γωνία.»


Ο τεχνικός διευθυντής της Williams, Sam Michael, συμπλήρωσε: «Θα ήταν σχετικά εύκολο να αντέγραφαν αυτή τη λύση. Με εκπλήσσει ότι δεν το έχουν κάνει μέχρι στιγμής οι περισσότερες ομάδες» και ο Rubens Barrichello (της Brawn GP) είπε: «Όταν κάποιος είναι πίσω, είναι πιο εύκολο να λέει ότι ΄οι αντίπαλοί μας παραβαίνουν τους κανονισμούς΄ παρά να κάνει καλύτερη δουλειά. Η ομάδα μας εμπίπτει στους κανονισμούς.»


Κι όπως δήλωσε και ο Bernie Ecclestone, «…σας εγγυώμαι πως όποιος κερδίσει στη Μελβούρνη θα του πουν ότι κλέβει – και δεν έχει σημασία ποιος θα είναι»!


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Πέμπτη 25 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο