Συνεχίζοντας να γράφει δυσθεώρητα ρεκόρ στο βιβλίο των ράλι, ίσως φέτος ο Γάλλος πετύχει το συγκλονιστικότερο όλων: Τη νίκη σε όλους (12) τους αγώνες της χρονιάς!
Η νίκη στην Κύπρο ήταν η 50η της πρωτόγνωρα επιβλητικής -για τα δεδομένα των ράλι πριν εμφανιστεί- καριέρας του Sebastien Loeb στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Ράλι. Επίσης, ήταν η τρίτη στους ισάριθμους φετινούς αγώνες και, βλέποντας ότι δεν υπάρχει αντίπαλος αντάξιός του εύκολα σκέφτεται κανείς το ακατόρθωτο: Το ρεκόρ νικών και στους 12 αγώνες της χρονιάς – κάτι που θα είναι ασύλληπτο σε παγκόσμιο επίπεδο!
Μάλιστα, για πρώτη φορά ένα μέλος της ομάδας μίλησε δημοσίως για την προσπάθεια επίτευξης αυτού του συγκλονιστικού ρεκόρ. Ο συνοδηγός του Sebastien, Daniel Elena: Το πιο σημαντικό τώρα είναι να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε και τους δώδεκα φετινούς αγώνες! Συνεπώς, ως σκέψη υπάρχει στη γαλλική ομάδα.
Στο τρίτο και τελευταίο σκέλος του Ράλι Κύπρου ο Seb οδήγησε συντηρητικά, καθώς σε πολλά σημεία τα κυπριακά χώματα ήταν λασπωμένα και ολισθηρά. Ξεκίνησε την ημέρα με προβάδισμα 50 δευτερολέπτων και στην πρώτη από τις τρεις Ειδικές Διαδρομές έχασε 5 από τον Mikko Hirvonen.
Ακολούθησε η μεγάλη Ειδική των 40 χιλιομέτρων, όπου η διαφορά μειώθηκε επιπλέον κατά 17,1 και η τελευταία Ειδική, στην οποία ο Γάλλος ήταν τρία δέκατα ταχύτερος του Φινλανδού. Στον τερματισμό της, ο Γάλλος πανηγύρισε πάνω στην C4 WRC και στη σκόνη του πίσω τζαμιού της ο Mikko έγραψε τον αριθμό 50.
Είναι εκπληκτικό! Δεν πέρασε πολύς καιρός από τότε που έσπασα τα ρεκόρ νικών του Carlos [Sainz] και του Colin [McRae] και τώρα φτάσαμε τις 50. Είναι μεγάλο νούμερο. Και ωραίο νούμερο! Είναι σαν όνειρο. Είμαι πολύ ευτυχισμένος με όσα έχω πετύχει αλλά δεν τελείωσα ακόμα. Πάω για τις 51, είπε ο Seb.
Για τον Mikko η Παρασκευή ήταν καταστροφική, διότι δεν κατάφερε να βρει την ισορροπία στις ρυθμίσεις και στην οδήγηση με χωμάτινα ελαστικά στην άσφαλτο. Στο τέλος την πρώτης ημέρας του Ράλι Κύπρου, βρισκόταν ήδη ένα λεπτό και οκτώ δευτερόλεπτα πίσω από τον Γάλλο.
Χάσαμε αυτό τον αγώνα την Παρασκευή, είπε. Καταφέραμε να ανακτήσουμε λίγο χρόνο σήμερα. Αν ο δρόμος ήταν πιο στεγνός ίσως το αποτέλεσμα να ήταν διαφορετικό, όμως έτσι είναι τα πράγματα. Πάντως, σήμερα ήμασταν ταχύτεροι και ελπίζω να διατηρήσουμε αυτή την ταχύτητα και στο Ράλι Πορτογαλίας (σ.σ.: 2-5 Απριλίου 2009).
Ο ομόλογός του στη Ford, Jari Matti Latvala, έχασε κάθε επαφή με την πρώτη οκτάδα και τους βαθμούς στη δεύτερη Ειδική του Σαββάτου (14/03) όταν βγήκε από το δρόμο και κόλλησε για 21 λεπτά σε ανάχωμα του δρόμου, μέχρι το Ford Focus WRC να απεγκλωβιστεί με τη βοήθεια θεατών.
Από την ώρα που ο αγώνας έγινε χωμάτινος, δηλαδή για το δεύτερο και τρίτο σκέλος του, ο Petter Solberg θύμισε εκείνον τον οδηγό που το 2003 είχε γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής. Ο Νορβηγός, με Citroen Xsara WRC που έχει κατασκευαστεί το 2001 (!), κατάφερε σε οκτώ Ειδικές να ανέβει στο βάθρο, μπροστά από την υπερεξελιγμένη σύγχρονη C4 WRCτου Dani Sordo!
Ο Sol ξεκίνησε το τρίτο σκέλος με υστέρηση 15,9’’ από τον Ισπανό. Στην πρώτη ειδική του μείωσε σε 13,2 – και θα το είχε μειώσει περισσότερο αν δεν αντιμετώπιζε προβλήματα με το κατέβασμα ταχυτήτων. Ενδεικτικά, αναγκάστηκε να στρίψει σε μια φουρκέτα με 4η ταχύτητα, ο κινητήρας φυσικά έσβησε και ο Νορβηγός έχασε δώδεκα δευτερόλεπτα προσπαθώντας να κουμπώσει την πρώτη ταχύτητα!
Ωστόσο, στην μεγάλη προτελευταία Ειδική δεν είχε κανένα σημαντικό πρόβλημα και μετέτρεψε την υστέρηση 13,2 δευτερολέπτων σε προβάδισμα μισού λεπτού! Η τελευταία Ειδική κύλησε καλά κι έτσι ο Petter, που ίδρυσε τη Solberg Citroen μετά την αιφνίδια φετινή αποχώρηση της Subaru, έγινε ο πρώτος ιδιώτης που ανεβαίνει στο βάθρο αγώνα του WRC μετά από τέσσερα χρόνια!
Ήμουν τόσο χαρούμενος που κερδίσαμε μια Ειδική στη Νορβηγία, αλλά αυτό είναι πιο εκπληκτικό! είπε εκστασιασμένος στο τέλος ο Νορβηγός. Όλοι στην ομάδα μας έκαναν εκπληκτική δουλειά. Έχουμε μόνο 11 εργαζόμενους στην ομάδα μας και όλοι δούλεψαν απίστευτα σκληρά για να φτάσουμε εδώ.
Η προετοιμασία για αυτό τον αγώνα ήταν εξίσου αγχώδης όσο στη Νορβηγία. Ξέρω ότι αυτό είναι παλιό αυτοκίνητο και ότι ίσως η Citroen θα ήθελε να τερμάτιζε μπροστά, αλλά θα πρέπει να είναι περήφανοι αν σκεφτούμε πόσο καλή είναι ακόμα η Xsara, κατέληξε.
Ο Dani Sordo υπεραμύνθηκε, πάντως, την απόδοσής του: Προτιμώ να τερματίσω τέταρτος και να πάρω τους βαθμούς για τα πρωταθλήματα οδηγών και κατασκευαστών παρά να ρισκάρω, να βγω από το δρόμο και να μην πάρω τίποτα. Τώρα είμαι χαρούμενος για τη Citroen. Ήταν πολύ καλό τριήμερο.
Πέραν της 3ης θέσης, το φινάλε της μάχης για την 5η θέση ήταν χιτσκοκικό. Στις δύο πρώτες Ειδικές του τρίτου σκέλους ο Sebastien Ogier (Citroen Junior) πλησίασε τον Matthew Wilson (Stobart Ford) από τα 29,1 στα 5,1 δευτερόλεπτα και δήλωσε: Χρειάζεται προσοχή, έχουμε άλλη μια Ειδική μπροστά μας.
Τα λόγια του αποδείχθηκαν αληθή και κάπως προφητικά. Διακόσια μέτρα πριν τον τερματισμό της τελευταίας Ειδικής, ο Γάλλος βγήκε από το δρόμο και εγκατέλειψε! Το ρίσκο συνίσταται, πάντως, σε περιπτώσεις σαν του S. Ogier ή του Evgeny Novikov (ο οποίος επίσης εγκατέλειψε, έπειτα από έξοδο), τους οποίους η Citroen έχει τοποθετήσει στη Junior ομάδα της για τη συλλογή εμπειριών και όχι βαθμών.
Διαβάστε στην επίσημη ιστοσελίδα του WRC τα τελικά αποτελέσματα του Ράλι Κύπρου και τις βαθμολογίες έπειτα από τον 3ο φετινό αγώνα του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Ράλι.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.