Κυριακή 28 Απριλίου 2024
weather-icon 21o
Νέες και παλιές εστίες ακρίβειας

Νέες και παλιές εστίες ακρίβειας

Οι εταιρείες των βρεφικών τροφίμων επικαλούνται αυξημένα κόστη μάρκετινγκ στην Ελλάδα, παρά το γεγογονός ότι η διαφήμιση σε αυτά απαγορεύεται

Το «κρυφτούλι» με την αγορά είναι σχεδόν υποχρεωμένη να παίζει η κυβέρνηση καθ’ όλη τη διάρκεια του 2024.

Οσο τα δημοσιονομικά όπλα που έχει στη διάθεσή της είναι ελάχιστα, άρα νέα επιδόματα τα ξεχνάμε, τόσο θα είναι υποχρεωμένη από τη μια να τα «βάζει» με όποιον βρίσκει στο διάβα της και από την άλλη θα προσπαθεί να κλείνει συμφωνίες «κυρίων» ή όχι και τόσο… κυρίων, προκειμένου να αντιμετωπίζει τα νέα και τα παλιά κύματα ακρίβειας που θα εκδηλώνονται.

Κάπως έτσι θα κινηθούν και ο Πρωθυπουργός και ο υπουργός Ανάπτυξης επιχειρώντας να βρουν άκρη με την πιο «παλιά» ακρίβεια, αυτή των βρεφικών τροφών και των απορρυπαντικών.

Για διάφορους λόγους, κατά κύριο λόγο, οι πολυεθνικές εταιρείες που εμπορεύονται τα συγκεκριμένα προϊόντα στην Ελλάδα έχουν βρει στη χώρα μας πεδίο δόξης λαμπρό.

Οχι μόνο την τελευταία διετία, της περιόδου εκτόξευσης του πληθωρισμού, αλλά και πριν, στην καλή από πλευράς τιμών, αλλά κακή από πλευράς εισοδημάτων περίοδο των μνημονίων.

Διαχρονικά πωλούν τα προϊόντα μας ακριβότερα από άλλες χώρες, επικαλούμενες το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς, την απόσταση και κάποια κρυφά έξοδα που κανείς δεν θέλει να ομολογήσει.

Για παράδειγμα, οι εταιρείες των βρεφικών τροφών επικαλούνται αυξημένα κόστη μάρκετινγκ στην Ελλάδα, παρά το γεγονός ότι η διαφήμιση σε αυτά απαγορεύεται.

Οποιος έχει κάνει παιδιά, γνωρίζει ότι το πρώτο κουτί με τη βρεφική τροφή του το δίνει ο ίδιος ο παιδίατρος και μάλιστα δωρεάν.

Οποιος νομίζει ότι αυτό δεν το πληρώνει κανείς, είναι γελασμένος. Κάθε δωρεάν κουτί επιβαρύνει την τιμή του προϊόντος.

Το ίδιο επιβαρύνουν και οι χορηγίες σε συνέδρια και τα ταξίδια που απολαμβάνουν αυτοί που συστήνουν την «κατάλληλη» για το παιδί βρεφική τροφή.

Ολα μπαίνουν στις τιμές και, απουσία ανταγωνισμού, καταλήγει σε μόνιμα ακριβά προϊόντα.

Το παράδοξο είναι ότι όλα αυτά ίσχυαν και πριν από την ακρίβεια που τώρα βιώνουμε.

Απλά έλαχε στη σημερινή κυβέρνηση να αντιμετωπίσει ένα πρόβλημα που έρχεται από τη δεκαετία της προηγούμενης ευμάρειας, που οδήγησε στη χρεοκοπία της χώρας και βέβαια ελάχιστα έχει να κάνει με τη συγκυρία.

Ολο αυτό κρύβει και μια ξεκάθαρη παραδοχή που γίνεται για πρώτη φορά από την κυβέρνηση και τον Πρωθυπουργό, ότι μαζί με την εισαγόμενη ακρίβεια υπάρχουν και εγχώριες εστίες αναζωπύρωσής της.

Ωστόσο, η παραδοχή και η παρέμβαση στην εγχώρια ακρίβεια είναι σημαντικές στη συγκεκριμένη χρονική στιγμή, προκειμένου να σβήσει μια «φωτιά», τη στιγμή που πλησιάζει μια νέα εισαγόμενη εστία ανατιμήσεων, της οποίας το εύρος για την ώρα είναι δύσκολο να εκτιμηθεί.

Είναι γνωστό ότι το πρόβλημα στη διέλευση των πλοίων εμπορικών μεταφορών από την Ερυθρά Θάλασσα γίνεται όσο περνάει ο καιρός και μεγαλύτερο.

Ηδη η υποχρεωτική αναδρομολόγηση μέσω του γύρου της Αφρικής έχει εκτοξεύσει τις τιμές μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κατά 105% μέσα σε έναν μήνα.

Προϊόντα που βρίσκονται εν πλω θα φτάσουν στην Ελλάδα ακριβότερα.

Το επόμενο κύμα ακρίβειας πιάνει Ελλάδα τις επόμενες εβδομάδες, οπότε τα παλαιότερα ήρθε ο καιρός να μετριαστούν.

Premium έκδοση «ΤΑ ΝΕΑ»

Sports in

Μεγαλώνει ο μύθος του Ολυμπιακού: 42ος ευρωπαϊκός τελικός

O oργανισμός του Ολυμπιακού συνεχίζει να γράφει ιστορία και μετά την τεράστια επιτυχία της ομάδας χάντμπολ, έφτασε τους 42 ευρωπαϊκούς τελικούς.

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ ΜΜΕ Α.Ε.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΦΑΕ ΠΕΙΡΑΙΑ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 28 Απριλίου 2024