Χωρίς πλήρη κάλυψη από δίκτυα 5G θα μείνουν προσωρινά 50 μεγάλα αεροδρόμια στις ΗΠΑ, καθώς η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας (FAA) ανησυχεί για το ενδεχόμενο παρεμβολών στα ηλεκτρονικά συστήματα των αεροπλάνων.

Η ανησυχία εστιάζεται στην «ζώνη C» του ηλεκτρομαγνητικού φάσματος που χρησιμοποιείται στο 5G. Σύμφωνα με την FAA το σήμα της ζώνης C ίσως προκαλεί παρεμβολές σε ευαίσθητα ηλεκτρονικά συστήματα όπως τα ραδιοϋψόμετρα, όργανα που  δείχνουν το ύψος πτήσης και παίζουν κρίσιμο ρόλο για τις προσγειώσεις σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας.

Η λίστα με τις ζώνες αποκλεισμού περιλαμβάνει αεροδρόμια στη Νέα Υόρκη, το Λος Άντζελες, το Σικάγο, το Λας Βέγκας, τη Μινεάπολις, το Ντιτρόιτ, το Ντάλας, τη Φιλαδέλφεια, το Σιάτλ και το Μαϊάμι, αναφέρει το Reuters.

Διαβάστε επίσης: Boeing και Airbus προειδοποιούν για κίνδυνο παρεμβολών του 5G στα αεροπλάνα

Τα ραδιοϋψόμετρα επιτρέπουν στα αεροπλάνα να προσγειώνονται σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας (Reuters)

Στη λίστα δεν περιλαμβάνονται αεροδρόμια περιοχών που δεν έχουν ακόμα κάλυψη 5G, αεροδρόμια που απέχουν σημαντικά από σταθμούς βάσης 5G, καθώς και αεροδρόμια που δεν προσφέρουν δυνατότητα προσγείωσης σε χαμηλή ορατότητα.

Αναβολή στο λανσάρισμα

Η FAA προειδοποίησε πάντως την Πέμπτη ότι «ακόμα και με τις προσωρινές ζώνες αποκλεισμού γύρω από 50 αεροδρόμια, η ανάπτυξη του 5G θα αυξήσει τον κίνδυνο διαταραχών σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας», όπως «ακυρώσεις πτήσεων, εκτροπή δρομολογίων και καθυστερήσεις σε περιόδους χαμηλής ορατότητας».

Οι μεγάλες εταιρείες κινητής τηλεφωνίας Verizon και AT&T, οι οποίες πλήρωσαν δεκάδες δισεκατομμύρια δολάρια για τα δικαιώματα χρήσης της Ζώνης C, είχαν απορρίψει τις επιφυλάξεις της FAA, την Δευτέρα όμως δέχτηκαν να αναβάλλουν για δύο εβδομάδες το λανσάρισμα του 5G.

Ζώνες αποκλεισμού ισχύουν και γύρω από αεροδρόμια της Γαλλίας για διάστημα έξι μηνών, μέχρι να επιβεβαιωθεί ότι τα δίκτυα πέμπτης γενιάς δεν επηρεάζουν τα αεροπλάνα.

«Οι νόμοι της φυσικής είναι ίδιοι στις ΗΠΑ και τη Γαλλία» έγραψαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι της AT&T και της Verizon σε κοινή επιστολή τους προς τον υπουργό Μεταφορών.

«Εφόσον οι αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες έχουν άδεια να πραγματοποιούν καθημερινά πτήσεις στη Γαλλία, τότε οι ίδιες συνθήκες λειτουργίας θα πρέπει να τους επιτρέπουν να κάνουν το ίδιο και στις ΗΠΑ».

Η FAA υποστήριξε από την πλευρά της ότι οι κεραίες κινητής τηλεφωνίας στη Γαλλία εκπέμπουν σε χαμηλότερα επίπεδα ενέργειας συγκριτικά με τις ΗΠΑ. Επιπλέον, τα γαλλικά δίκτυα χρησιμοποιούν στο 5G τμήμα του φάσματος που βρίσκεται πιο μακριά από το φάσμα των ραδιοϋψομέτρων.

Η Verizon διαβεβαιώνει ότι αρχικά θα χρησιμοποιεί το ίδιο εύρος φάσματος με τη Γαλλία και θα ορίσει μεγαλύτερες ζώνες αποκλεισμού στις ΗΠΑ για να αντισταθμίσει τις διαφορές των δύο χωρών στα επίπεδα ισχύος.

Η ένωση CTIA της βιομηχανίας κινητής τηλεφωνίας ανέφερε από την πλευρά της ότι το 5G χρησιμοποιείται ήδη σε 40 χώρες χωρίς ενδείξεις κινδύνου για τα αεροσκάφη.

TAGS:

Γράψτε το σχόλιό σας

Ακολουθήστε το in.grστο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Δείτε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις από την Ελλάδα και τον Κόσμο, στο in.gr