Στο Harvard Art Museum βρίσκονταν πάνω από 2.500 από τις σπάνιες χρωματικές ουσίες του κόσμου. Η είσοδος ωστόσο, για το κοινό ήταν απαγορευμένη, μέχρι τώρα που όλη η ιστορία του χρώματος ήρθε στην επιφάνεια με τη βοήθεια του γραφικού βιβλίου χρωμάτων, το «An Atlas of Rare and Familiar Colour».
Το εξώφυλλο του βιβλίου που αποτελεί ένα γραφικό γλωσσάρι σπάνιων χρωμάτων είναι απόλυτα ταιριαστό στο θέμα του, μιας και ένα ουράνιο τόξο ζωντανών κι έντονων χρωμάτων δίνει ένα στοιχείο παραπάνω στο θεατή για το τι πρόκειται να συναντήσει στο εσωτερικό του.
Το ξεφύλλισμα των σελίδων ξεκινά ένα ταξίδι στην άγνωστη χώρα των χρωμάτων και τις μεθόδους που χρησιμοποιούνταν στο παρελθόν για να αποδοθεί με επιτυχία κάθε χρώμα ξεχωριστά. Φιαλίδια και δοκιμαστικοί σωλήνες με ιδιαίτερες αποχρώσεις εξηγούν περαιτέρω την ιστορία του χρώματος και τη συντήρησης του.
Η συλλογή των χρωμάτων ανήκει στον Έντουαρντ Φορμπς, τον πρώην διευθυντή του Fogg Art Museum. Ο ίδιος ξεκίνησε να φτιάχνει τη συλλογή του, προσπαθώντας να διατηρήσει το ενδιαφέρον για τους πρώιμους ιταλικές βαφές. Η συλλογή του διευρύνθηκε με τη βοήθεια των ανθρώπων που λάτρευαν την τέχνη, οι οποίοι έσπευσαν να δωρίσουν δικές τους μπογιές και χρώματα. Η ιδέα της συλλογής χρωμάτων βασίστηκε στην έρευνα και τη πιστοποίηση της γνησιότητας των χρωμάτων.
Οι μελέτες και το ίδιο το βιβλίο αποκαλύπτουν πόση προσπάθεια χρειαζόταν για να πετύχει η απόδοση ενός χρώματος καθώς και να συντηρηθεί δεδομένου ότι δεν υπήρχαν ακόμη συντηρητικά βότανα και συστατικά. Τουλάχιστον 2.500 βότανα εντοπίζονται μέσα στο φωτοβιβλίο.
Θεωρίες των χρωμάτων, η επιρροή του φωτός ακόμη και πολιτισμική και ιστορική σύνδεση των χρωμάτων κεντρίζουν το ενδιαφέρον του θεατή. Η απόδοση και δημιουργία των χρωμάτων δεν ήταν πάντα εύκολη. Για παράδειγμα το καφέ χρώμα προέκυπτε τα παλαιά χρόνια από κατεστραμμένα απομεινάρια των νεκρών Φαραώ της Αιγύπτου. Το γεγονός ότι μια μούμια μπορεί να είναι πηγή άντλησης ενός χρώματος είναι εντυπωσιακό όχι μόνο από κατασκευαστική άποψη, αλλά και από πολιτισμική.
Ένα βιβλίο γεμάτο με φιαλίδια χρωμάτων, βότανα, παλαιά και νέα χρώματα αποσαφηνίζει τη διαδικασία δημιουργίας χρωμάτων.