Tον «Περιποιητή φυτών» του Παύλου Μάτεσι σε δραματουργική επιμέλεια του βραβευμένου σκηνοθέτη Έκτορα Λυγίζου θα ανεβάσει το Εθνικό Θέατρο για την καλλιτεχνική περίοδο 2013-2014. Ο «Περιποιητής φυτών» είναι ένα ευφάνταστο και υπαινικτικό κείμενο, σκληρό και συνάμα τρυφερό, για την αγωνία του ανθρώπου να υπάρξει – μία ωδή για τη ζωή και το θάνατο. Πρωταγωνιστές του […]
Tον «Περιποιητή φυτών» του Παύλου Μάτεσι σε δραματουργική επιμέλεια του βραβευμένου σκηνοθέτη Έκτορα Λυγίζου θα ανεβάσει το Εθνικό Θέατρο για την καλλιτεχνική περίοδο 2013-2014.
Ο «Περιποιητής φυτών» είναι ένα ευφάνταστο και υπαινικτικό κείμενο, σκληρό και συνάμα τρυφερό, για την αγωνία του ανθρώπου να υπάρξει – μία ωδή για τη ζωή και το θάνατο. Πρωταγωνιστές του έργου είναι δύο άνδρες που έχουν εγκατασταθεί εδώ και πέντε χρόνια σε μια ερημική παραλία για να ετοιμάσουν μια θεατρική παράσταση. Μόνο που αυτή η παράσταση δεν ανεβαίνει ποτέ. Οι δύο ερασιτέχνες θεατρίνοι δεν υποδέχονται ποτέ το κοινό τους. Ζουν αυτοεξόριστοι και περιχαρακωμένοι σε μια ‘no man’s land’, βυθισμένοι σε μια εμμονική επανάληψη της καθημερινότητάς τους. Η μόνη επικοινωνία τους με τον έξω κόσμο είναι η επαφή τους με τον έναν και μοναδικό «μαθητή» τους: έναν «περιποιητή φυτών», που τους είναι πιστός και αφοσιωμένος. Η τελευταία όμως επίσκεψη του νεαρού «περιποιητή» θα ταράξει τα γνώριμα νερά…
«Τα παιχνίδια που παίζουν αυτοί οι δυο άνδρες με συγκινούν. Με συγκινούν τα ψέματα που λένε. Στον εαυτό τους και στον άλλον. Άλλωστε «δεν υπάρχουν ψέματα». Μόνο τύφλωση υπάρχει. Σε ένα βαθμό τύφλωση ακούσια-αλλά ως επί το πλείστον οικειοθελής. Γιατί η διαύγεια πονάει», σημειώνει ο σκηνοθέτης της παράστασης.
Το έργο ανεβαίνει για δεύτερη φορά στο Εθνικό Θέατρο. Η πρώτη παράσταση παρουσιάστηκε στη Νέα Σκηνή το 1989, σε σκηνοθεσία του Σπύρου Ευαγγελάτου. Την ίδια χρονιά ο Παύλος Μάτεσις τιμήθηκε για τον «Περιποιητή φυτών» με το Έπαθλο «Κάρολος Κουν» για το καλύτερο ελληνικό έργο της χρονιάς.
Ο Γιώργος Αγγελίδης, μετά την επιτυχία της παράστασης «Αυτόματη Εστίαση», επιστρέφει με το «Toxic» - ένα ψυχολογικό θρίλερ που επιδιώκει να υπενθυμίσει πόσο αδιόρατα μπορεί να μεταμορφωθεί το οικείο σε απειλή.