Ford: -Κοντινές- προοπτικές 150 ίππων για τον ΕcoBoost του 1,0 λίτρου
Οι διαδικασίες εξέλιξης στην "μπλε οβάλ" φίρμα φαίνεται να αναγάγουν σε δεδομένη την παρουσία μιας ισχυρότερης έκδοσης του 1.000άρη EcoΒoost στην γκάμα της και ταχύτερα απ’ ό,τι ίσως φανταζόταν κανείς.
Η «μπλε οβάλ» φίρμα εξετάζει σοβαρά το ενδεχόμενο να λανσάρει μια ισχυρότερη εκδοχή του μικρότερου σε χωρητικότητα κινητήρα της, όπως αποκάλυψε ο επικεφαλής μηχανικός για την εξέλιξη των EcoBoost, Andrew Fraser, μιλώντας στο περιθώριο της παρουσίασης του ανανεωμένου Fiesta.
«H ομάδα μου εργάζεται ήδη πάνω στον συγκεκριμένο κινητήρα προσπαθώντας να ανακαλύψει τα όρια του», δήλωσε χαρακτηριστικά ο μηχανικός της Ford αναφερόμενος στον EcoBoost του 1,0 λίτρου.
Η διαθέσιμη ισχυρότερη εκδοχή του συγκεκριμένου κινητήρα έχει απόδοση 123 ίππων και σύμφωνα με τα λεγόμενα του μηχανικού ο στόχος είναι οι 150.
Βέβαια, όπως επισημαίνει ο ίδιος είναι διαφορετικό να έχεις ένα κινητήρα με χωρητικότητα 1,0 λίτρου και απόδοση 150 ίππους για δοκιμές στο δυναμόμετρο και άλλο να τον έχεις σε αυτοκίνητο παραγωγής για αυτό και διευκρινίζει ότι: «… θα πρέπει πρώτα να ολοκληρωθούν όλοι οι παράμετροι της διαδικασίας εξέλιξης μεταξύ των οποίων και η αξιολόγησή του σε συνθήκες από -40 C σε +50 C, όπως επιβάλλουν οι προδιαγραφές της Ford».
Παρά τις απαραίτητες επιφυλάξεις, το ειδικά σχεδιασμένο για πίστα Formula Ford το οποίο έκανε το ντεμπούτο του νωρίτερα μέσα στη χρονιά έχοντας ήδη συμπληρώσει πολλά χιλιόμετρα εξοπλίζεται με έναν EcoBoost 1,0 λίτρου με ισχύ 202 ίππων και έχει ήδη αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις σε στελέχη της Ford που έσπευσαν να το οδηγήσουν και το εγκρίνουν απόλυτα, όπως σημειώνει ο A. Fraser.
«Έχει συμπληρώσει πάνω από 30 γύρους στο Nurburgring και εκατοντάδες άλλους στη δική μας πίστα δοκιμών στο Dunton το κέντρο έρευνας και εξέλιξης της Ford. Πολλά από τα στελέχη μας έχουν κάνει ήδη μια βόλτα με το συγκεκριμένο πρωτότυπο και μας έχουν ζητήσει επανειλημμένως να φτιάξουμε περισσότερα, καμιά πενηνταριά», σημειώνει ο μηχανικός.
Παράλληλα, όπως αποκάλυψε, κατά τη διαδικασία των δοκιμών εξέλιξης της εκδοχής του κινητήρα που εξοπλίζει το Formula Ford, η απόδοση του, στο δυναμόμετρο έφτανε και τους 220 ίππους χάρη σε μια μεγαλύτερη τουρμπίνα στο σύστημα υπερτροφοδότησης.
Και όπως συμπληρώνει δεν πρόκειται για κάτι εκτός πραγματικότητας, μιας και το συγκεκριμένο σύστημα υπερτροφοδότησης, είναι υπό εξέλιξη, «δανεικό» από τον EcoBoost των 1,6 λίτρων που προορίζεται να εξοπλίσει από την επόμενη χρονιά το Ford Fiesta ST με απόδοση 180 ίππων.