Τις θέσεις τους για το νομοσχέδιο ανέπτυξαν στη Βουλή ΠΟΣΔΕΠ, εκπρόσωποι ΤΕΙ και ερευνητές
«Αναμένουμε να ενημερωθούμε για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και θα τοποθετηθούμε καθαρά και ξάστερα σημείο προς σημείο» δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), Ιωάννης Σταυρακάκης, ερωτηθείς από μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τη θέση του στο κείμενο του νομοσχεδίου που επιφέρει ριζικές αλλαγές στο τοπίο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
«Αναμένουμε να ενημερωθούμε για το περιεχόμενο του νομοσχεδίου και θα τοποθετηθούμε καθαρά και ξάστερα σημείο προς σημείο» δήλωσε ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Συλλόγων Διδακτικού Επιστημονικού Προσωπικού (ΠΟΣΔΕΠ), Ιωάννης Σταυρακάκης, ερωτηθείς από μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής για τη θέση του στο κείμενο του νομοσχεδίου που επιφέρει ριζικές αλλαγές στο τοπίο της Ανώτατης Εκπαίδευσης.
Ο κ. Σταυρακάκης έσπευσε, ωστόσο, να διευκρινίσει ότι, προς το παρόν, εμμένει στην απόφαση που πήρε προ ημερών η ΠΟΣΔΕΠ, για τις αλλαγές που προωθούνται, επισημαίνοντας ότι το νομοσχέδιο που προωθεί η κυβέρνηση είναι διαφορετικό από το προσχέδιο που αρχικά «κυκλοφόρησε».
«Μπορούμε να μιλήσουμε και για τα στρατηγικά σημεία του νομοσχεδίου και για τα δευτερεύοντα, που όμως είναι πολύ σημαντικά για τη λειτουργία των πανεπιστημίων. Λίγη υπομονή και θα μιλήσουμε καθαρά και ξάστερα» δήλωσε στην Επιτροπή της Βουλής ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας.
Στο υπουργείο Παιδείας κάνουμε έναν πραγματικό αγώνα, και παρά τις τεράστιες δυσκολίες με τον προϋπολογισμό μας, κάνουμε ένα ποιοτικό άλμα, κρίνοντας ότι η επένδυση στη γνώση και στο επιστημονικό προσωπικό μπορεί να είναι το αντίδοτο στην κρίση, ανέφερε η αναπληρώτρια υπουργός Παιδείας, Φώφη Γεννηματά, σημειώνοντας ότι η συνεργασία με την ΠΟΣΔΕΠ πάνω στο σχέδιο της κυβέρνηση ήταν παραγωγική.
Σκληρή γλώσσα για τον τρόπο που δημιουργήθηκαν παραρτήματα ΤΕΙ αλλά και τμήμα ΑΕΙ, για τον οποίο, όπως είπε, προχώρησε με σκοπιμότητες και «μετά από πιέσεις τοπικών βουλευτών» χωρίς προγραμματισμό και πραγματική ανάγκη, δεν δίστασε να χρησιμοποιήσει ενώπιον της κοινοβουλευτικής επιτροπής ο πρόεδρος της Ομοσπονδίας Συλλόγων Εκπαιδευτικού Προσωπικού-ΤΕΙ (ΟΣΕΠ-ΤΕΙ), Ιωάννης Τσάκνης.
Η ΠΟΣΔΕΠ, η ΟΣΕΠ-ΤΕΙ και η Ένωση Ελλήνων Ερευνητών, είχαν κληθεί στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, προκειμένου να ενημερώσουν τους βουλευτές για τον τομέα έρευνας και το επίπεδό της στη χώρα μας.
Ο κ. Σταυρακάκης, αναφερόμενος στην πανεπιστημιακή έρευνα, χαρακτήρισε άδικες τις κατηγορίες που κατά καιρούς διατυπώνονται, για την ποιότητα και την αξία που εμπεριέχει το πανεπιστημιακό σύστημα, και παρουσίασε στοιχεία για την αύξηση του ρυθμού παραγωγής του ερευνητικού έργου αλλά και της αναγνώρισής του από τη διεθνή επιστημονική κοινότητα.
Στοιχεία που δείχνουν, ότι η Ελλάδα κατέχει την 5η θέση ανάμεσα στις χώρες του ΟΟΣΑ ως προς τη μεταβολή του ρυθμού των ερευνητικών προγραμμάτων και την 8η θέση ανάμεσα στις χώρες-μέλη της ΕΕ.
Ο πρόεδρος της ΠΟΣΔΕΠ υπογράμμισε, επίσης, ότι πρέπει να αυξηθεί η συνεισφορά της πολιτείας στην ενίσχυση της έρευνας, ενώ αναφερόμενος στην αξιολόγηση των πανεπιστημίων, είπε ότι «είναι κρίμα που η χώρα μας δεν έχει ακόμη ολοκληρώσει την πρώτη φάση αξιολόγησης», γιατί αν η αξιολόγηση είχε προχωρήσει, «τότε η Πολιτεία θα είχε ένα τεράστιο υλικό για τη διαμόρφωση της στρατηγικής της στην έρευνα και τεχνολογία».