Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Προϋπόθεση της δημοσιονομικής εξυγίανσης η ανάπτυξη, λέει η Ένωση Επιχειρηματιών

Προϋπόθεση της δημοσιονομικής εξυγίανσης η ανάπτυξη, λέει η Ένωση Επιχειρηματιών

Ανώφελα θεωρεί η Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών πως θα είναι οποιαδήποτε επιπλέον μέτρα για τη δημοσιονομική εξυγίανση εάν δεν δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη, υποστηρίζοντας πως η λιτότητα δημιουργεί περιβάλλον ύφεσης και κρίση ρευστότητας. Πρωτίστως στην ύφεση και δευτερευόντως στην αναποτελεσματικότητα των φοροεισπρακτικών μηχανισμών αποδίδει η Ένωση την υστέρηση στα δημόσια έσοδα.

Ψυχογιός Βασίλης

Ανώφελα θεωρεί η Ελληνική Ένωση Επιχειρηματιών πως θα είναι οποιαδήποτε επιπλέον μέτρα για τη δημοσιονομική εξυγίανση εάν δεν δοθεί προτεραιότητα στην ανάπτυξη, υποστηρίζοντας πως η λιτότητα δημιουργεί περιβάλλον ύφεσης και κρίση ρευστότητας.

Η Ένωση αποδίδει μάλιστα τα χαμηλά δημόσια έσοδα πρωτίστως στην ύφεση και δευτερευόντως στην «ομολογουμένως μεγάλη και χρόνια» αναποτελεσματικότητα των φοροεισπρακτικών μηχανισμών.

Στις προτάσεις της που κατέθεσε στο υπουργείο Οικονομικών και στην τρόικα, η Ένωση αναφέρει πως «η επιστροφή στην ανάπτυξη πρέπει να λάβει προτεραιότητα καθώς οποιαδήποτε επιπλέον μέτρα για τη βελτίωση της δημοσιονομικής θέσης θα είναι άνευ αποτελέσματος αν δεν προηγηθεί επιστροφή στην ανάπτυξη».

Για την ανακούφιση της αγοράς, η ‘Ενωση ανέφερε ως «αναγκαίο να ξεκινήσει το Δημόσιο εξόφληση των δικών του χρεών προς την αγορά περιλαμβανομένης και της επιστροφής ΦΠΑ, ιδιαίτερα προς τους εξαγωγείς», προτείτοντας προς αυτήν την κατεύθυνση το συμψηφισμό με χρέη προς το Δημόσιο.

«Η άνευ προηγουμένου κρίση ρευστότητας οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην στάση πληρωμών του Δημοσίου προς τις συμβεβλημένες με αυτό επιχειρήσεις, συσσωρεύοντας χρέη που πλησιάζουν τα 10 δισ. ευρώ» αναφέρει η Ένωση, συμπληρώνοντας πως «οι επιχειρήσεις δεν είναι σε θέση να καλύψουν τις υποχρεώσεις τους με επιπλέον δανεισμό και οδηγούμαστε σε γενικευμένο έμφραγμα της αγοράς».

Επιπλέον, προτείνεται απλούστευση του φορολογικού κώδικα, «ο οποίος θα πρέπει να ξαναγραφεί ώστε να μην ξεπερνά τις 50 σελίδες, με απάλειψη περίπλοκων διατάξεων, εξαιρέσεων κλπ». Προκειμένου να συμβιβαστεί η ανάγκη του κρατικού προϋπολογισμού να μειώσει τα ελλείμματα με την ανάγκη για ανάσα στην αγορά, το μείγμα φορολογικής πολιτικής θα πρέπει να συνδυάσει υψηλούς φόρους κατανάλωσης με χαμηλή φορολόγηση εισοδημάτων και εταιρειών και αναπτυξιακά φορολογικά κίνητρα, υποστηρίζεται.

Στις προτάσεις της Ένωσης συγκαταλέγονται επίσης:

  • Μείωση της φορολογίας και φορολογικά κίνητρα που θα αντισταθμιστούν από μείωση επιδοτήσεων. Οι επιδοτήσεις έχουν γραφειοκρατικά κόστη, καθυστερήσεις, ευκαιρίες για διαφθορά και υπό το καθεστώς της σημερινής αδυναμίας πληρωμών του Δημοσίου έχουν μειωμένη αξιοπιστία και περιορισμένο ή αρνητικό αποτέλεσμα.
  • Αναβάθμιση της Γραμματείας Αποκρατικοποιήσεων και προγραμματισμός αποκρατικοποιήσεων με απλουστευμένες διαδικασίες.
  • Διαπραγμάτευση με πιστωτές για ανταλλαγή χρεών με περιουσία του Δημοσίου. Π.χ. οι τράπεζες ή άλλοι κάτοχοι ομολόγων μπορούν να προσκληθούν να επιστρέψουν ομόλογα έναντι ακίνητης περιουσίας μετά από διαπραγμάτευση τιμήματος. Οι τράπεζες ή άλλοι πιστωτές είναι σε θέση να διαπραγματευτούν πιο αποτελεσματικά την μεταπώληση ή ανάπτυξη της ακίνητης περιουσίας. Μια διαδικασία αποκρατικοίησης θα διαρκέσει πολύ περισσότερο χρόνο ενόσω συσσωρεύονται τόκοι.
  • Ανάθεση υπηρεσιών σε δαπανηρούς τομείς, όπως οι υπηρεσίες υγείας, σε φορείς του ιδιωτικού τομέα και περεταίρω απελευθέρωση στον κρίσιμο αυτό κλάδο σε συνδυασμό με μέτρα για την ενίσχυση της διαφάνειας και την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής.
  • Αξιοποίηση της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης για τη μείωση των επαφών του πολίτη και των επιχειρήσεων με τη γραφειοκρατία. Ανάθεση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης σε ιδιωτικούς φορείς για βελτίωση της αποτελεσματικότητας.
  • Προώθηση επενδύσεων στην ενέργεια, τις μεταφορές και τις ευρυζωνικές υποδομές με χρήση των εργαλείων της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων για την ενίσχυση της πιστοληπτικής ικανότητας ιδιωτικών κοινοπραξιών, συμπεριλαμβανομένων και λιμενικών υποδομών και θαλασσίων μεταφορών για ενίσχυση του τουρισμού.
  • Εκσυγχρονισμός του πολεοδομικού νομοθετικού πλαισίου με στόχο την απλοποίηση των διαδικασιών. Μείωση του αριθμού αδειών και δικαιολογητικών που αποτελούν συχνά όχημα διάδοσης της διαφθοράς και αυξάνουν το κόστος των επενδύσεων.
  • Επιτάχυνση της διαδικασίας κωδικοποίησης και αναδιατύπωσης της νομοθεσίας και τροπολογιών που θα ενισχύσει κυρίως την απλοποίηση του πολεοδομικού σχεδιασμού με εξάλειψη επικαλυπτόμενων και αντικρουόμενων νόμων.
  • Επέκταση του σημερινού νομικού πλαισίου Συμπράξεων Ιδιωτικού και Δημοσίου Τομέα σε νέους τομείς και ενίσχυση των δυνατοτήτων στους υπάρχοντες. Αναβάθμιση της Γραμματείας ΣΔΙΤ.
  • Απελευθέρωση του ωραρίου καταστημάτων, περιλαμβανομένης και της λειτουργίας τις Κυριακές και άρση όλων των περιορισμών για τη διαδικασία των εκπτώσεων προκειμένου να ενισχυθεί ο ανταγωνισμός.
  • Έναρξη μιας γενναίας μεταρρυθμιστικής προσπάθειας στην Ανώτατη Εκπαίδευση που θα περιλαμβάνει την ενίσχυση του ρόλου των μη-κρατικών ιδρυμάτων και αναγνώριση της ισότιμης συμβολής τους στη δημιουργία ανθρωπίνου κεφαλαίου.

Newsroom ΑΛΤΕΡ ΕΓΚΟ,ΑΠΕ-ΜΠΕ

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Κυριακή 07 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο