Το «Γεράκι της Μάλτας» με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, το «Φάντασμα της Ελευθερίας» του Λουίς Μπιουνουέλ και η κωμωδία «Ευτυχώς Που Είμαι Γυναίκα», προβάλλονται από σήμερα, Πέμπτη, στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Το «Γεράκι της Μάλτας» με τον Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ, το «Φάντασμα της Ελευθερίας» του Λουίς Μπιουνουέλ και η κωμωδία «Ευτυχώς Που Είμαι Γυναίκα», προβάλλονται από σήμερα, Πέμπτη, στις κινηματογραφικές αίθουσες.
Το Γεράκι της Μάλτας
Η αστυνομική περιπέτεια του Τζον Χιούστον, κλασική ταινία που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ντάσιελ Χάμετ, επιστρέφει στη μεγάλη οθόνη, περίπου 60 χρόνια μετά την πρώτη προβολή της.
Μετά τη δολοφονία του συνεταίρου του, ο ιδιωτικός ντετέκτιβ Σαμ Σπέιντ (Χάμφρεϊ Μπόγκαρτ) κινδυνεύει να συλληφθεί από την αστυνομία ως ύποπτος για το φόνο. Για να αποδείξει την αθωότητά του πρέπει να ανακαλύψει τι κρύβεται πίσω από τη φαινομενικά απλή υπόθεση που του ανέθεσε μία μυστηριώδης πελάτισσα και σχετίζεται με το «Γεράκι της Μάλτας», ένα χρυσό ομοίωμα διακοσμημένο με πολύτιμους λίθους, το οποίο οι ιππότες της Μάλτας φέρονται να έστειλαν στο βασιλιά της Ισπανίας το 1539.
Το Φάντασμα της Ελευθερίας Το «Φάντασμα της Ελευθερίας» (1974) έχει χαρακτηριστεί ως η πιο αντισυμβατική ταινία του Μπιουνουέλ, στην οποία συνοψίζονται όλα τα θέματα που τον απασχολούσαν για πάνω από 30 ταινίες: εκκλησία, αστική συμβατικότητα, έμφυτες καταπιεσμένες ορμές, στρατός, εξουσία, δικαιοσύνη. Ο σκηνοθέτης αυτή τη φορά ερευνά όχι μόνο τις κοινοτυπίες της καθημερινής ζωής των αστών αλλά και πώς αυτές αποτελούν ένα είδος πλασματικής ελευθερίας, η οποία καταπιέζει την πραγματική φύση των ανθρώπων.
Ένα γεγονός που απεικονίζεται στον πίνακα του Γκόγια «3 Μαΐου 1808», ζωντανεύει: Ισπανία, 1808. Στρατιώτες του Ναπολέοντα εκτελούν μια ομάδα επαναστατών, που δεν θέλουν τη γαλλική κυριαρχία και την «ελευθερία» που τους επιβάλλεται. Πριν πεθάνουν φωνάζουν «Κάτω η ελευθερία». Μεταφερόμαστε στη σημερινή εποχή, στη Γαλλία. Παρακολουθούμε μια σειρά από ασύνδετα, παράδοξα, τυχαία, και, πολλές φορές, κωμικά γεγονότα στη ζωή των αστών. Ένας άντρας φαίνεται να πουλάει πορνογραφικά καρτ-ποστάλ σε κοριτσάκια, τα οποία όμως τελικά απεικονίζουν αξιοθέατα. Στην εξοχή, στρατιώτες επιδίδονται στο κυνήγι αλεπούς! Σε ένα επαρχιακό ξενοδοχείο, μια νοσοκόμα παίζει χαρτιά με μια παρέα καλόγερων, που χρησιμοποιούν εκκλησιαστικά αντικείμενα για μάρκες! Στο ίδιο ξενοδοχείο, άλλοι φιλοξενούμενοι είναι αιμομίκτες και σαδομαζοχιστές. Πίσω, στο Παρίσι, ένα κοριτσάκι αγνοείται ενώ βρίσκεται συνέχεια δίπλα στους γονείς του, ένας ελεύθερος σκοπευτής που σκοτώνει περαστικούς αθωώνεται από το δικαστήριο…
Η ταινία είναι μια ρομαντική κωμωδία, ισπανικής παραγωγής, που έχει εντυπωσιάσει κοινό και κριτικούς.
H Φλόρα είναι μια 72χρονη γεροντοκόρη, που μένει σε ένα μικρό χωριό και έχει περάσει όλη της τη ζωή προσέχοντας τους συγγενείς της. Η αδερφή της έχει πεθάνει και της έχει αφήσει τρεις ανιψιές να μεγαλώσει. Όταν ενηλικιωθούν, όλες τους εγκαταλείπουν το χωριό. Η Φλόρα αρχίζει και ανησυχεί. Έχει φτάσει στο σημείο όπου οι τρεις κοπέλες θα έπρεπε να την φροντίσουν και δεν θέλει να την βάλουν σε οίκο ευγηρίας. Η μόνη λύση είναι η Πουρίτα, η οποία της έχει σταθεί τόσα χρόνια και την θεωρεί μέλος της οικογένειας. Αποφασίζει λοιπόν να την παντρευτεί!