Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια επηρεάζουν τις διατροφικές επιλογές των παιδιών

Νέα Υόρκη: Τα διαδικτυακά παιχνίδια που πολλές βιομηχανίες τροφίμων χρησιμοποιούν για να προάγουν τα προϊόντα τους μπορεί να επηρεάσουν τις διατροφικές επιλογές των παιδιών, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine.

Νέα Υόρκη: Τα διαδικτυακά παιχνίδια που πολλές βιομηχανίες τροφίμων χρησιμοποιούν για να προάγουν τα προϊόντα τους μπορεί να επηρεάσουν τις διατροφικές επιλογές των παιδιών, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Archives of Pediatrics and Adolescent Medicine.

Οι εταιρείες συνήθως χρησιμοποιούν διαδικτυακά παιχνίδια για να ενισχύσουν την επισκεψιμότητα των ηλεκτρονικών τους σελίδων και να προάγουν τα προϊόντα τους. Ορισμένοι ειδικοί επί θεμάτων υγείας ανησυχούν ότι τα παιχνίδια των βιομηχανιών τροφίμων μπορεί να ενθαρρύνουν τα παιδιά να καταναλώνουν περισσότερα ακατάλληλα τρόφιμα.

Στην μελέτη του Πανεπιστημίου του Τζορτζτάουν στην Ουάσιγκτον οι Δρ Τίφανι Πεμπεκ και Σαντρα Κάλβερτ διαπίστωσαν ότι η ενασχόληση του παιδιού με ένα τέτοιου είδους παιχνίδι όντως επηρεάζει τις επιλογές του ως προς τα σνακ.

Αλλά επίσης τα βοηθά να κάνουν εξίσου εύκολα υγιεινές και ανθυγιεινές επιλογές.

Όταν οι ερευνήτριες τροποποίησαν ένα παιχνίδι να επικεντρώνεται σε μπισκότα, πατατάκια και αναψυκτικά, τα παιδιά ήταν πιθανότερο να θέλουν αυτά τα ίδια τρόφιμα όταν τους προσφέρθηκαν αργότερα. Αλλά όταν το παιχνίδι επικεντρώθηκε σε φυσικούς χυμούς πορτοκαλιού και φρούτα, τα παιδιά γενικά ήθελαν περισσότερο αυτά τα τρόφιμα μετέπειτα.

Αυτό δείχνει ότι οι ανησυχίες που διατυπώνονται για τα διαδικτυακά παιχνίδια είναι βάσιμες. Ενώ ταυτόχρονα θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν για να ενθαρρύνουν τα παιδιά να τρώνε πιο υγιεινά σνακς.

Στην μελέτη είχαν πάρει μέρος 30 παιδιά αφρο-αμερικανικής καταγωγής με χαμηλό οικογενειακό εισόδημα, 9-10 ετών, και με τυχαία επιλογή είχαν καταταγεί σε μια από τρεις ομάδες: ομάδα που έπαιξε διαδικτυακό παιχνίδι με υγιεινά σνακ πριν της προσφερθεί ένα σνακ, ομάδα που έπαιξε μια λιγότερο υγιεινή εκδοχή του παιχνιδιού και μετά έφαγε ένα σνακ και μια ομάδα ελέγχου που έπαιξε το παιχνίδι αφού είχε φάει το σνακ.

Και οι δυο εκδοχές του ηλεκτρονικού παιχνιδιού τύπου Pac-Man έδιναν πόντους στους παίκτες επειδή καταβρόχθιζαν τρόφιμα. Στην υγιεινή εκδοχή του παιχνιδιού, τα τρόφιμα ήταν μπανάνες, μήλα, καρότα και χυμός πορτοκαλιού, στην ανθυγιεινή ήταν μπισκότα, σοκολάτες, πατατάκια και αναψυκτικά.

Όλα τα παιδιά είχαν να επιλέξουν μεταξύ μπανάνας, αναψυκτικού, χυμού πορτοκαλιού και πατατάκια.

Γενικώς, οι ερευνήτριες παρατήρησαν ότι τα παιδιά διάλεγαν πιο υγιεινά τρόφιμα αφότου είχαν παίξει την υγιεινή εκδοχή του παιχνιδιού και τα ανθυγιεινά τρόφιμα όταν είχαν επιλέξει την ανθυγιεινή εκδοχή.

health.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο