Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Αποστολή στην ΟυγγαρίαSkoda Octavia Scout: Παντός καιρού και εδάφους

Αποστολή στην ΟυγγαρίαSkoda Octavia Scout: Παντός καιρού και εδάφους

Τις δυνατότητες της μέχρι σήμερα γνωστής Octavia Scout έρχεται να μεγεθύνει ο TSI κινητήρας βενζίνης των 1.798 κ.εκ., συνοδεύοντας το ανανεωμένο, σχεδιαστικά, προφίλ της.

Γιάννης Αδάναλης

Δεν θα αποτελούσε έκπληξη αν η παγκόσμια αυτοκινητοβιομηχανία εγκατέλειπε, απέναντι στο ενδεχόμενο μιας ανεπανόρθωτης περιβαλλοντικής καταστροφής, τα δημοφιλή και κατά κανόνα θηριώδη SUV, στρέφοντας το επιχειρηματικό της ενδιαφέρον και τον κατασκευαστικό της οίστρο σε εναλλακτικές κατηγορίες αυτοκινήτων.


Το φαινόμενο του θερμοκηπίου και η υπερθέρμανση του πλανήτη ίσως τελικά αποδειχθεί η εποχή των… παγετώνων για τους δεινόσαυρους των τεσσάρων τροχών, προκαλώντας τον οριστικό τους αφανισμό.


Ένα νέο, ευέλικτο και κατά συνέπεια βιώσιμο είδος είναι αυτό που θα πάρει τη θέση των ανοικονόμητων SUV, υποκαθιστώντας την προκλητική, σε πολλές περιπτώσεις, υπερβολή με την πρακτικότητα και την ευχρηστία.


Η αυτοκρατορία των άσημων -μέχρι σήμερα- crossover δεν θα αργήσει να αναδυθεί, εξαργυρώνοντας στην Skoda την πολυετή εξειδίκευσή της στην συγκεκριμένη κατηγορία οχημάτων.


Η αλήθεια είναι ότι η Octavia Scout δεν είχε την ευκαιρία να αποδείξει την πραγματική αξία ενός αυτοκινήτου που καταφέρνει και συνδυάζει τις αυξημένες εκτός δρόμου δυνατότητες με την εξαιρετική συμπεριφορά στην άσφαλτο και τις ανυπέρβλητες μεταφορικές δυνατότητες ενός αυθεντικού station wagon.


Και αυτό γιατί ο δίλιτρος ατμοσφαιρικός κινητήρας που τοποθετήθηκε κάτω από τις μεταλλικές επιφάνειές της δεν στάθηκε αντάξιος των προσδοκιών, που δικαιολογημένα δημιούργησε το υπερτροφοδοτούμενο παρελθόν της φίρμας.


Θα έπρεπε να περιμένουμε μέχρι τον ανασχεδιασμό και τη συνολική αναβάθμιση του αυτοκινήτου, ώστε η τετρακίνητη Octavia Scout να υιοθετήσει την τεχνολογία των TSI κινητήρων, συνδυάζοντας τον άμεσο ψεκασμό καυσίμου με την παρουσία της περιζήτης τουρμπίνας.


Aν και ο παραπάνω συνδυασμός είναι αρκετός για να επισκιάσει κάθε προσπάθεια σχεδιαστικού εκσυγχρονισμού, δύσκολα μπορείς να προσπεράσεις τις εκτεταμένες αλλαγές του μπροστινού τμήματος, στο επίκεντρο των οποίων βρίσκονται τα νέα φωτιστικά σώματα.


Αντίστοιχα, το εσωτερικό έχει ακολουθήσει το παράδειγμα των υπόλοιπων εκδόσεων της πρόσφατα ανανεωμένης Octavia, διαφοροποιώντας το σχεδιασμό του τριάκτινου τιμονιού, του πίνακα οργάνων και της κεντρικής κονσόλας.


Ανάμεσα στα νέα εξοπλιστικά στοιχεία ξεχωρίζει ο διζωνικός κλιματισμός με τον αισθητήρα ελέγχου ποιότητας του εξωτερικού αέρα, ενώ σε κορυφαία επίπεδα έχει διατηρηθεί η κατασκευαστική ποιότητα και η ευρυχωρία.


Μετά τις περιορισμένες τροποποιήσεις που συναντάς στον γενναιόδωρο θάλαμο επιβατών, τον πρώτο λόγο έχουν τα μηχανικά μέρη του αυτοκινήτου και συγκεκριμένα το τετρακύλινδρο μοτέρ των 1.798 κ.εκ.


Αποδίδοντας με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων 160 ίππους και 250 Nm ροπής αποτελεί το σημαντικότερο στοιχείο διαφοροποίησης της ανανεωμένης Οctavia Scout.


Το τετρακίνητο Skoda κινείται, πλέον, με χαρακτηριστική ευκολία εντός και εκτός πόλης, αδιαφορώντας για το παραπανίσιο βάρος και τις όποιες απώλειες προκύπτουν από την παρουσία του κεντρικού διαφορικού.


Η γραμμική λειτουργία του κινητήρα και τα πλούσια αποθέματα ροπής δεν αφήνουν περιθώρια σύγκρισης με το ατμοσφαιρικό παρελθόν του αυτοκινήτου, με το πλαίσιο να ανταποκρίνεται στις αυξημένες απαιτήσεις του υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ, υποβοηθούμενο και από το ηλεκτρονικά ελεγχόμενο σύστημα τερακίνησης.


Το τελευταίο αποτελείται από ένα κεντρικό διαφορικό πολύδισκου υδραυλικού συμπλέκτη ( Haldex τέταρτης γενιάς), που αναλαμβάνει να μεταφέρει μέχρι και το 85% της παραγόμενης ροπής στον τροχό που παρουσιάζει τον μεγαλύτερο συντελεστή πρόσφυσης.


Πέρα από το Haldex τέταρτης γενιάς, στις εκτός δρόμου δυνατότητες της Octavia Scout συμβάλλει η απόσταση των 179 χιλιοστών που διατηρεί το αμάξωμα από το έδαφος.


Μπορεί το τετρακίνητο Skoda να μην είναι σε θέση να ανταγωνιστεί τις αναρριχητικές επιδόσεις ενός αυθεντικού off roader, αυτό δεν σημαίνει, ωστόσο, ότι θα υποταχθεί στις δυσκολίες που θα συναντήσει στο δρόμο του.


Όπως και στο παρελθόν, η ανανεωμένη Octavia Scout θα προσφέρεται αποκλειστικά σε μια εξοπλιστική έκδοση, που θα περιλαμβάνει τέσσερις αερόσακους, ESP, διζωνικό κλιματισμό, ηχοσύστημα, ζάντες αλουμινίου, προβολείς ομίχλης, και όλες τις ηλεκτρικές ευκολίες.


Η τιμή της βενζινοκίνητης έκδοσης ξεκινά από τα 23.428 ευρώ, ενώ η πετρελαιοκίνητη Octavia Scout με τον δίλιτρο κινητήρα των 140 ίππων φτάνει τα 28.802. Και οι δύο εκδόσεις είναι ήδη διαθέσιμες από το επίσημο δίκτυο αντιπροσώπων της Skoda.

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο