Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Toyota RAV4: Αλλαγή σκηνικού

Toyota RAV4: Αλλαγή σκηνικού

Το δημοφιλές SUV της Toyota απαρνείται το νεύρο και τον παιχνιδιάρικο χαρακτήρα για χάρη της άνεσης και την πολυτέλειας. Σωστό ή λάθος, ο καιρός θα το κρίνει.

Μιχάλης Κατωπόδης

Είναι αλήθεια ότι το ένστικτο των ανθρώπων της Toyota, μέχρι στιγμής, δεν τους έχει απογοητεύσει. Η ίδια διορατικότητα που το 1994 δημιούργησε την κατηγορία των SUV και το 2000 πήγε ένα βήμα παραπέρα τα fun to drive 4Χ4, τώρα προστάζει μεταστροφή στην άνεση και την πολυτέλεια. Οι Ιάπωνες, φυσικά, υπέκυψαν. Αυτό όμως αποτελεί και το μεγαλύτερο στοίχημα που θα μπορούσαν να βάλουν.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.998 κ.εκ.
Ισχύς:
152 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
194 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 10,6 δλ
Τελ. ταχύτητα:
185 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
29.500 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
36.650 ευρώ

Αντικειμενικά μιλώντας, το νέο RAV4 είναι το πρώτο τετρακίνητο όχημα της Toyota που δεν σε κερδίζει από την πρώτη στιγμή αλλά περιμένει να το εκτιμήσεις με τον καιρό, αναγνωρίζοντας σιγά-σιγά τα πλεονεκτήματά του. Ίσως σε αυτό να φταίει ο σπιρτόζος χαρακτήρας, που αποτελεί πλέον παρελθόν, πράγμα που έρχεται σε αντίθεση με όλο το οικοδόμημα που έχτιζαν οι δύο προηγούμενες γενιές. Ενδεχομένως πάλι, αυτό να οφείλεται στην ψαλίδα του ανταγωνισμού, που έχει κλείσει εδώ και καιρό και μάλιστα από προτάσεις που σχεδιάστηκαν συγκεκριμένα για να κοντράρουν το εν λόγω όχημα, γνωρίζοντας καλά τόσο τα αδύνατα, όσο και τα δυνατά του σημεία. Όπως, πάντως, και να έχει, το νέο RAV4 είναι αποφασισμένο να κοιτάξει μπροστά. Από το παρελθόν κράτησε μόνο ορισμένες σχεδιαστικές πινελιές, σαν φόρο τιμής, αλλάζοντας εκ βάθρων τα όσα στεγανά είχε.



Η αισθητή αύξηση του μεγέθους δεν ευνοεί απαραίτητα το κύρος, σίγουρα όμως προσφέρει μία σαφώς πιο ευρύχωρη καμπίνα, ικανή να μεταφέρει πέντε ενήλικες και επιπλέον 586 λίτρα αποσκευών. Ακρως θετική σε αυτό είναι και η σχεδίαση των πίσω καθισμάτων, που όχι μόνο αναδιπλώνονται αλλά μετακινούνται και κατά μήκος, αφήνοντας, με τη λειτουργικότητά τους, ξεκάθαρες πολυμορφικές προεκτάσεις.




























Υπέρ
Ποιότητα κύλισης-άνεση
Αυξημένοι εσωτερικοί χώροι
Ενεργητική ασφάλεια
Κατά
Επιδόσεις
Θόρυβος κινητήρα
Εκτός δρόμου δυνατότητες

Ο, πάλαι ποτέ, εθισμένος στη γρήγορη -στα μέτρα του δυνατού- οδήγηση, τώρα θα πρέπει να φορέσει κοστούμι και να τιθασεύσει τις ορμές του, που δεν έχουν καμία θέση στο νέο RAV4. Αυτό, από την πλευρά του, θα προσπαθήσει να του χρυσώσει το χάπι με τη μοντέρνα σχεδίαση, τις άφθονες θέσεις για μικροαντικείμενα και την ποιότητα κύλισης, που δείχνει σκάλες καλύτερη από ότι στο παρελθόν.Ο κινητήρας, αν και βασίζεται στο ίδιο μπλοκ, φέρει εκτεταμένες βελτιώσεις που του χαρίζουν δύο ίππους και δύο Nm ροπής παραπάνω. Στην πράξη οι 152 ίπποι που κρύβονται κάτω από το καπό δεν είναι λίγοι για ένα δίλιτρο σύνολο. Αν όμως σε αυτό υπολογίσει κανείς το αυξημένο βάρος, τότε θα αναγνωρίσει μία από τις κύριες αιτίες της λοβοτομής.



Εάν το σκεπτικό στην όλη προσπάθεια ήταν η δημιουργία ενός αυτοκινήτου που θα κάνει λίγο απ΄ όλα, τότε οι Ιάπωνες το πέτυχαν απόλυτα. Βολεμένος στη θέση του οδηγού, εύκολα φέρνει κανείς στα μέτρα του το ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμόνι, που πλέον ρυθμίζεται και στους δύο άξονες. Το κάθισμα πάλι, στην πλούσια έκδοση Luxury, μετακινείται ηλεκτρικά, χωρίς όμως να προσφέρει ιδιαίτερη πλευρική στήριξη, έτσι, για να μην… μπαίνουν ιδέες.



Η φουτουριστική σχεδίαση του ταμπλό και τα παρεχόμενα στοιχεία εξοπλισμού, αποτελούν μεν την τελευταία λέξη της μόδας, στην πράξη όμως πολλές από τις διαθέσιμες λειτουργίες θέλουν αρκετή εξοικείωση ως προς την εργονομία τους. Ο διζωνικός κλιματισμός, το εξάδισκο ηχοσύνολο και το σύστημα έξυπνης εισόδου και εκκίνησης του κινητήρα είναι λίγα μόνο από τα ηλεκτρονικά καλούδια, που ώρες-ώρες, όμως, ίσως και να κουράσουν.



Η συγκεκριμένη διαπίστωση αφορά αποκλειστικά και μόνο τους τελευταίους ρομαντικούς που θα ήθελαν ένα επιπλέον κουμπί, για το σύστημα ελέγχου της ευστάθειας, VSC. Η politically correct τοποθέτηση του αυτοκινήτου στο δρόμο -και εκτός αυτού- αφήνει μεν τον οδηγό να παίξει, άμεσα όμως θα του τραβήξει το αυτί όταν αρχίσει να το παρακάνει, χωρίς να επιτρέπει δικαίωμα στο λάθος.



Η προηγμένη διασύνδεση του VSC με το ηλεκτρικά υποβοηθούμενο σύστημα διεύθυνσης και τη νέα τετρακίνηση, στην οποία θα αναφερθούμε παρακάτω, είναι σε θέση να προσφέρουν ουσιαστική ενεργητική ασφάλεια, προσφέροντας ένα σύνολο τόσο ουδέτερο που είναι πραγματικά δύσκολο να χάσει κανείς τον έλεγχο, ο,τι ατσαλιά και να κάνει.



Το τίμημα για τις υπηρεσίες του Integrated Active Drive System είναι αυτός ακριβώς ο ψαλιδισμός του σκέρτσου που παρείχαν τα προηγούμενα RAV4. Κατά τα άλλα οι κλίσεις του αμαξώματος παραμένουν φυσιολογικές, η πρόσφυση των 225/65 R17 ελαστικών της Yokohama ικανοποιητική και η δυνατότητα άνετων μετακινήσεων με υψηλές ταχύτητες αναλλοίωτη.



Επιστρέφοντας αισίως στα της τετρακίνησης, εντός δρόμου είναι σχεδόν απίθανο να διαπιστώσει κανείς την απώλεια του κεντρικού διαφορικού. Ο ηλεκτρομαγνητικός συμπλέκτης που έχει αναλάβει να καλύψει το κενό δείχνει προσεγμένος και ακριβής, σε βαθμό μάλιστα που δεν περιμέναμε. Αυτό γίνεται ακόμα πιο εμφανές στο χώμα, όπου μεταβάλλει άμεσα την κατανομή της ροπής στους δύο άξονες, ανάλογα με τις περιστάσεις.



Σχετικά αποδοτικό στη λειτουργία του δείχνει και το πίσω διαφορικό περιορισμένης ολίσθησης. Το τελικό αποτέλεσμα, ωστόσο, συμπεριλαμβανομένων των ασφάλτινων ελαστικών και της μείωσης των γωνιών προσέγγισης, ράμπας και αναχώρησης, υστερεί ελαφρά ως προς τις δυνατότητές του σε σχέση με το παρελθόν αλλά και τον άμεσο ανταγωνισμό.



Εν κατακλείδι, εάν υπήρχε δικαίωμα επιλογής, θα θυσιάζαμε ευχαρίστως ορισμένα από τα εξελιγμένα χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου για έναν λιγότερο αποστειρωμένο, οδηγικά, χαρακτήρα. Το σκίρτημα της ερωμένης έχει περάσει ανεπιστρεπτί, για χάρη της ασφάλειας της συζύγου. Εάν το δεχτείτε αυτό, τότε έχετε μπροστά σας ένα SUV στο οποίο πραγματικά αξίζει να βασιστεί κανείς για να ανοίξει σπιτικό…






































Κινητήρας
Κυβισμός1.998 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)152 ίπποι/ 6.000 σ.α.λ.
Ροπή (Νm)194 Nm/ 4.000 σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήΑλουμίνιο/ αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΨεκασμός πολλαπλών σημείων
Διάμετρος x διαδρομή86,0 x 86,0
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)76,1





































Μετάδοση
ΚίνησηΣε όλους τους τροχούς
ΚιβώτιοΜηχανικό πέντε σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου1:3,833
1:2,045
1:1,333
1:1,028
1:0,820
Τελική σχέση διαφορικού1:3,583











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης και αντιστρεπτική ράβδο
ΠίσωΔιπλά ψαλίδια














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις17 X 7,0J
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνYokohama Geolander G91
Ελαστικά225/65 R17
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
ΥποβοήθησηΗλεκτρική
Στροφές τιμονιού2,8
Διάμετρος στροφής10,2 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,395 μέτρα
Πλάτος1,815 μέτρα
Ύψος1,720 μέτρα
Μεταξόνιο2,560 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.560/1.560
Χώρος αποσκευών586-1.469 λίτρα
Βάρος1.465 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο9,63




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη11,0
Εκτός7,2
Μέση8,6
Ρεζερβουάρ (λίτρα)60
Αυτονομία697 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα185 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10,6 δευτερόλεπτα
Ο ανταγωνισμός στη συγκεκριμένη κατηγορία είναι σαφώς πιο σοβαρός από ο,τι είχε να αντιμετωπίσει το προηγούμενο RAV4, στις αρχές του 2000. Tο RAV4, λόγω ονόματος και ικανοτήτων, θα βρει σίγουρα μία ηγετική θέση στον πίνακα των πωλήσεων, παρόλα αυτά, όσοι ασχοληθούν θα βρουν σίγουρα και πιο ικανές προτάσεις, ανάλογα με τα επιμέρους χαρακτηριστικά που ζητούν.















Ford Maverick 2.3
hspace=0



















Κυβισμός2.261 κ.εκ.
Ιπποδύναμη150 ίπποι/5.700 σ.α.λ.
Ροπή200 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,7 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
171 χλμ./ώρα
Τιμή24.969-34.500 ευρώ

Το Maverick εξασφαλίζει ένα πιο ισορροπημένο χαρακτήρα μεταξύ των εντός και εκτός δρόμου ικανοτήτων του, ο κινητήρας όμως που χρησιμοποιεί, ξεπερνά το ψυχολογικό όριο των δύο λίτρων. Γενικά αποτελεί μία αξιόλογη πρόταση, η οποία αποκτά ακόμα μεγαλύτερο ενδιαφέρον χάρη στο κόστος κτήσης και τα ευέλικτα χρηματοδοτικά προγράμματα της Ford












Honda CR-V
hspace=0



















Κυβισμός1.998 κ.εκ.
Ιπποδύναμη150 ίπποι/6.900 σ.α.λ.
Ροπή192 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση10,8 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
177 χλμ./ώρα
Τιμή29.990-34.390 ευρώ

Το CR-V είναι, ίσως, ο,τι πιο κοντά υπάρχει στη λογική του RAV4, αφού αποτελεί ένα κατά κανόνα ασφάλτινο SUV, με σχετικά περιορισμένες εκτός δρόμου ικανότητες. Η λειτουργία και η αίσθηση του κινητήρα του δείχνει καλύτερη, το εσωτερικό όμως είναι μάλλον αδιάφορο σε αίσθηση και ποιότητα κατασκευής. Οι εσωτερικοί χώροι είναι απόλυτα ικανοποιητικοί, ενώ στα θετικά της συγκεκριμένης πρότασης ανήκει και η εγγύηση των επτά ετών της ελληνικής αντιπροσωπείας












Hyundai Santa Fe
hspace=0



















Κυβισμός2.657 κ.εκ.
Ιπποδύναμη189 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή248 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,7 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
179 χλμ./ώρα
Τιμή33.000-39.000 ευρώ

Αισθητά μεγαλύτερο από τη συντριπτική πλειοψηφία του ανταγωνισμού, το Santa Fe στοχεύει -όπως και το RAV4- στην άνεση και την πρακτικότητα κατά την καθημερινή χρήση. Οι επιδόσεις του δεν είναι ιδιαίτερα ανταγωνιστικές, ανάλογα όμως με την έκδοση προσφέρει ένα πλουσιότατο επίπεδο εξοπλισμού και -το κυριότερο- την προαιρετική τοποθέτηση μίας τρίτης σειράς καθισμάτων. Οσο για την τιμή του, κρίνεται λογική με βάση τα όσα προσφέρει












Nissan X-Trail
hspace=0



















Κυβισμός1.998 κ.εκ.
Ιπποδύναμη140 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή192 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση11,3 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
177 χλμ./ώρα
Τιμή26.880-35.220 ευρώ

Παρά τα χρόνια που μετράει στην πλάτη του, το X-Trail δεν δείχνει ανίκανο να σταθεί απέναντι στον ανταγωνισμό. Η οδική συμπεριφορά και οι εκτός δρόμου δυνατότητές του είναι, σε γενικές γραμμές, αξιοπρεπείς, πράγμα όμως που δεν ισχύει και για τις επιδόσεις που χαρακτηρίζονται μέτριες. Στα προσόντα του περιλαμβάνεται το λογικό κόστος κτήσης αλλά και η εξωτερική εμφάνιση, που του χαρίζει μία σκληροτράχηλη αύρα












Subaru Forester
hspace=0



















Κυβισμός1.994 κ.εκ.
Ιπποδύναμη158 ίπποι/6.400 σ.α.λ.
Ροπή186 Nm/3.200 σ.α.λ.
Επιτάχυνση9,7 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
189 χλμ./ώρα
Τιμή28.900-35.350 ευρώ

To Forester αντιπροσωπεύει για την κατηγορία των SUV ότι και το προηγούμενο RAV4 στην εποχή του. Πρόκειται για μία ευχάριστη, οδηγικά πρόταση, με πολύ καλές επιδόσεις και παιχνιδιάρικο χαρακτήρα. Το off road δεν ανήκει στα δυνατά του σημεία, η ύπαρξη όμως κιβωτίου υποπολλαπλασιασμού των σχέσεων βάζει τα γυαλιά σε πολλές άλλες -ικανότερες θεωρητικά- εκτός δρόμου προτάσεις











Suzuki Grand Vitara 2.0
hspace=0



















Κυβισμός1.995 κ.εκ.
Ιπποδύναμη140 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή183 Nm/4.000 σ.α.λ.
Επιτάχυνση12,5 δευτ.
Τελική
ταχύτητα
175 χλμ./ώρα
Τιμή27.500-35.500 ευρώ

Σε σχέση με το RAV4, το πρόσφατα ανανεωμένο Grand Vitara διαθέτει σαφώς περισσότερες εκτός δρόμου ικανότητες, ενώ παράλληλα δεν υστερεί αισθητά στην εντός δρόμου χρήση. Ο κινητήρας του αποδεικνύεται σχετικά λίγος για το βάρος του αμαξώματος, πράγμα που επιβαρύνει τις επιδόσεις. Ενοχλητικός είναι και ο θόρυβος στο εσωτερικό του, από ένα σημείο και μετά, ενώ η τιμή του αυτοκινήτου κρίνεται λογική για τα όσα προσφέρει


auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο