Το Scirocco επέστρεψε και εμείς βρεθήκαμε πίσω από το τιμόνι της έκδοσης παραγωγής του αναγεννημένου coupe της VW. Είναι η στιγμή που όλοι περίμεναμε από την ώρα που ανακοινώθηκαν οι πρώτες λεπτομέρειες για το τρίθυρο μοντέλο και τώρα μπορούμε να σας περιγράψουμε πως είναι στο δρόμο.
Η άποψή μας
HVW αναμένει ότι το Scirocco θα δημιουργήσει αίσθηση στην Αγγλία και αλλού. Οι τιμές δεν έχουν οριστικοποιηθεί ακόμα αλλά οι αρμόδιοι αφήνουν να εννοηθεί ότι το 2.0 TSI θα κοστίζει -στην Αγγλία- από 24.500 ευρώ, μέγεθος που καταδεικνύει πολύ καλή σχέση αξίας προς τιμή. Η έκδοση της δοκιμής μας – GT- διέθετε επιπλέον εξοπλισμό αξίας 1.260 ευρώ, που περιλαμβάνει μεταξύ άλλων ζάντες 18 ιντσών, ηλεκτρονικό κλιματισμό και το Adaptive Chassis Control
Αυτή είναι η πρώτη φορά που παρατηρούμε το Scirocco σε φυσικό περιβάλλον, μακριά από εκθεσιακούς χώρους με τεχνητό φωτισμό και σας διαβεβαιώνουμε ότι δείχνει πολύ όμορφο. Αν και ίσως δεν έχουν όλοι πειστεί με την ιδέα ενός coupe που έχει στυλ hacthcback, στην πραγματικότητα δείχνει μυώδες και καλοσχηματισμένο.
Τα χωνευτά φωτιστικά σώματα και η στενή γρίλια σε συνδυασμό με τον πίσω προφυλακτήρα και τα τονισμένα φτερά, το κάνουν να φαίνεται υπερβολικά φαρδύ και σίγουρα το διαχωρίζουν από το Golf στο οποίο βασίζεται.
Παρόλα αυτά, η VW κατάφερε να διατηρήσει την πρακτικότητα σε καλά επίπεδα, αφού τα 292 λίτρα του χώρου αποσκευών είναι επαρκή και διευρύνονται σε 755 αν αναδιπλωθούν τα δύο ανεξάρτητα πίσω καθίσματα. Από την άλλη, οι επιβάτες έχουν επαρκείς χώρους, ακόμα και για δύο ενήλικες στο πίσω κάθισμα, καθώς το Scirocco είναι αποκλειστικά τετραθέσιο.
Αν και ο θάλαμος επιβατών είναι σκοτεινός, υπάρχει η επιλογή της πανοραμικής γυάλινης οροφής που φωτίζει το εσωτερικό, αποκαλύπτοντας την κλασική εικόνα ενός VW. Αυτό που σίγουρα μπορούμε να προσάψουμε στην γερμανική φίρμα είναι πως το εσωτερικό του Scirocco δεν είναι διόλου ξεχωριστό, παραπέμποντας έντονα στα υπόλοιπα μοντέλα της εταιρείας. Ακόμα και έτσι όμως, η θέση οδήγησης είναι άψογη και το τιμόνι, με το επίπεδο κάτω μέρος, είναι εξαιρετικό στην αφή.
Εντυπωσιακός είναι επίσης ο δίλιτρος TSI κινητήρας των 200 ίππων. Διαθέτοντας ροπή ακόμα και στις χαμηλές στροφές, είναι ισχυρός ψηλά με ομαλή παροχή ισχύος και σπορτίφ ήχο. Ταιριάζει απόλυτα στο βάρους 1.298 κιλών αμάξωμα. Τo Scirocco είναι, κατά τι, ελαφρύτερο από το Golf GTI, οπότε οι επιταχύνσεις δείχνουν ακόμα πιο έντονες, αν και ο χρόνος που ανακοινώνεται για τα πρώτα 100χλμ./ώρα από στάση ταυτίζεται με εκείνον του Golf GTI, στα 7,2 δευτερόλεπτα.
Ο κινητήρας συνδυάζεται είτε με χειροκίνητο εξατάχυτο κιβώτιο είτε με το ημιαυτόματο DSG των έξι σχέσεων το οποίο και δοκιμάσαμε. Το τελευταίο θα κοστίζει περίπου 2.000 ευρώ επιπλέον και παραμένει εξίσου εντυπωσιακό όπως σε κάθε μοντέλο που έχουμε οδηγήσει, προσφέροντας ταχύτατες και ομαλές αλλαγές ταχυτήτων.
Τα καλά νέα πάντως αφορούν στη νέα ρύθμιση της ανάρτησης και τον ανασχεδιασμένο πίσω άξονα που σε συνδυασμό με το χαμηλότερο κέντρο βάρους του πλαισίου βοηθούν το Scirocco να αποδειχθεί ακόμα καλύτερο στο δρόμο και από το Golf GTI. To διευρυμένο μετατρόχιο προσφέρει καλύτερη πρόσφυση και πάτημα, ενώ οι όποιες κλίσεις παρουσιάζονται στις στροφές είναι απόλυτα ελεγχόμενες.
Συνολικά το Scirocco δείχνει πιο ακριβές και με καλύτερη απόκριση από το Golf GTI, διατηρώντας παράλληλα τον ενθουσιώδη χαρακτήρα του μοντέλου στο οποίο βασίζεται. Υπάρχει επίσης η δυνατότητα επιλογής διαφορετικών ρυθμίσεων στην ανάρτηση χάρη στο σύστημα Adaptive Chassis Control -μέσω του οποίου ο οδηγός επιλέγει μεταξύ Comfοrt, Normal και Sport- που όχι μόνο ρυθμίζει την απόσβεση των αμορτισέρ αλλά παράλληλα τροποποιεί το βάρος του τιμονιού και την απόκριση στο γκάζι.
Ακόμα και χωρίς αυτό πάντως, το τιμόνι είναι σωστά ζυγισμένο ενώ τα φρένα αποκρίνονται με ακρίβεια, χωρίς να ξεχνάμε ότι η ποιότητα κύλισης παραμένει υπεράνω κριτικής. Υπάρχουν κάποιοι αεροδυναμικοί θόρυβοι που προέρχονται από τις, χωρίς πλαίσιο, πόρτες αλλά συνολικά το Scirocco είναι ικανότατο και διανύει άνετα μεγάλες αποστάσεις.