Με σύγχρονη εμφάνιση, τεράστιους χώρους, υψηλά επίπεδα άνεσης, πλούσιο εξοπλισμό και λογική τιμή πώλησης, το νέο Passat επιστρέφει πιο δυνατό από ποτέ. Να εκανε και λιγότερο θόρυβο το μοτέρ...
Δεν υπάρχει σημαντικότερο πράγμα για μια αυτοκινητοβιομηχανία, από την εμπειρία που αποκτά με την πολύχρονη παρουσία της σε μια συγκεκριμένη κατηγορία. Η VW, για παράδειγμα, δίνει το παρών στην κατηγορία των οικογενειακών sedan εδώ και περίπου 32 χρόνια με το πρώτο της ουσιαστικά προσθιοκίνητο αυτοκίνητο, το Passat.
Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.598 κ.εκ.
Ισχύς:
115 ίπποι/6.000 σ.α.λ.
Ροπή:
155Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα σε 11,4δλ
Τελ. ταχύτητα:
200χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
20.200 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
22.400 ευρώ
Έξι γενιές είναι αρκετές ώστε το γερμανικό μοντέλο να συγκαταλέγεται ανάμεσα στα μοντέλα που οικοδόμησαν το συγκεκριμένο segment. Έξι γενιές είναι αρκετές ώστε να δημιουργηθεί μια μεγάλη προίκα γύρω από το όνομα Passat η οποία κληρονομείται από μοντέλο σε μοντέλο. Ωστόσο, τα νούμερα των πωλήσεων δείχνουν πως το Passat δεν μπόρεσε ποτέ να πλησιάσει την επιτυχία των μικρότερων VW. Λογικό, θα πείτε, αφού κάτι η μεγαλύτερη ζήτηση στα segments των Polo και Golf, κάτι η συντηρητική εμφάνιση απέναντι στον ανταγωνισμό, υποχρέωσαν την απερχόμενη -5η- γενιά Passat να παρακολουθεί τα γεγονότα χωρίς να καταφέρει ποτέ να πρωταγωνιστήσει. Ωστόσο, για την μέτρια απήχηση του γερμανικού sedan στην αγορά δεν ευθύνεται αποκλειστικά ο εξωγενείς ανταγωνισμός αλλά και εκείνος εκ των έσω.
Μια άποψη λέει πως το Passat βρέθηκε κάποια στιγμή ανυπεράσπιστο απέναντι σε συγγενείς προτάσεις του ομίλου που έπαιζαν στο ίδιο γήπεδο. Από την στιγμή, λοιπόν, που στις επιλογές του υποψήφιου αγοραστή υπήρχε μία πιο ελιτίστικη πρόταση -το Audi Α4- καθώς και μία πιο οικονομική -η Skoda Octavia- οι συνθήκες δεν ήταν και οι καλύτερες για το μοντέλο με τα σήματα της VW, ασχέτως αν τα χρήματα έπεφταν στον ίδιο κουμπαρά.
Υπέρ
Οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης
Ανεση, χώροι
Ικανοποιητικές επιδόσεις (για 1.600κ.εκ.)
Τιμή πώλησης, εξοπλισμός
Κατά
Θόρυβος κινητήρα
Συντηρητική σχεδίαση στο εσωτερικό
Τώρα, το νέο Passat έρχεται να διεκδικήσει μια καλύτερη πορεία σε μια περίοδο όπου έχουν ήδη κυκλοφορήσει οι αντίστοιχες ανανεωμένες προτάσεις των Audi και Skoda. Μην προσπαθήσετε όμως να το συσχετίσετε με το προηγούμενο διότι το νέο μοντέλο έχει σχεδιαστεί ξανά σε λευκό χαρτί. Μάλιστα, διαθέτει αρκετά σχεδιαστικά στοιχεία από την νέα ταυτότητα της Audi προκειμένου να αποκτήσει πιο premium ύφος ενώ ο κινητήρας FSI χαρίζει τις επιδόσεις που του έλειπαν -στα 1.600κ.εκ. Από την άλλη, το γεγονός πως η ποιότητα κατασκευής, η εικόνα στο εσωτερικό και η άνεση που προσφέρει το Passat, θυμίζουν Skoda Octavia δεν λειτουργεί ανασταλτικά. Τελικά, όμως, αυτό που συμπεραίνει κανείς είναι πως βαρόμετρο για την εμπορική πορεία του νέου Passat θα αποδειχθεί η καλή τιμή πώλησής του σε συνδυασμό με την βελτίωσή του σχεδόν σε όλα τα σημεία.
Κάθε νέο μοντέλο στο δρόμο είναι φυσικό να τραβά την προσοχή οδηγών και περαστικών. Στην περίπτωση του Passat συνέβη το ίδιο. Όχι όμως ακριβώς για τον λόγο που νομίζετε. Δεν ήταν λίγοι εκείνοι που αν και διέκριναν το μεγάλο λογότυπο της VW στο εμπρός μέρος, δεν δίστασαν να μας ρωτήσουν αν όντως αυτό είναι το νέο Passat ή το… νέο Audi A4;.
Δικαιολογημένα, θα λέγαμε, αφού δεν θέλει και πολύ για να μπερδευτεί κανείς ανάμεσα στα δύο μοντέλα. Αιτία, η χρωμιωμένη τραπεζοειδής μάσκα που εμφανίστηκε για πρώτη φορά στην γκάμα της Audi και σταδιακά έχει αρχίσει να υιοθετείται και από την VW -θυμηθείτε το Golf GTI ή το επερχόμενο Polo.
Το τελικό αποτέλεσμα, πάντως, δικαιώνει το σχεδιαστικό τμήμα της VW που, ναι μεν θέλησε να διατηρήσει την συγκρατημένη άποψη της προηγούμενης γενιάς, ωστόσο φρόντισε ώστε με διάφορα τρικ -όπως το παραπάνω με την εμπρός μάσκα, την εκτεταμένη χρήση χρωμίου στο πλαίσιο των παραθύρων και την πιο compact εμφάνιση- να δημιουργήσει ένα όμορφο, αισθητικά, σύνολο.
Στην θετική εικόνα που αποκομίζεις από το νέο Passat, συμβάλλουν δίχως αμφιβολία τα τολμηρά φωτιστικά σώματα με την κυκλική κατωφέρειά τους. Το εμπρός μέρος δείχνει εντυπωσιακό αλλά την παράσταση στο πίσω κλέβουν τα φωτιστικά σώματα τύπου LED ενώ η κυρτή γωνία της πόρτας του πορτμπαγκάζ, δίνει άλλον αέρα στο τετράθυρο αμάξωμα του Passat.
Αν και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί μόλις κατά μισό εκατοστό, το αμάξωμα του νέου μοντέλου είναι αρκετά μεγαλύτερο από το προηγούμενο. Στο μήκος του και στο πλάτος του έχουν προστεθεί 6,2 και 7,4 εκατοστά αντίστοιχα ενώ στο ύψος του περίπου ένα εκατοστό. Η διόγκωση πάντως του αμαξώματος δεν επηρέασε τον αεροδυναμικό συντελεστή οπισθέλκουσας, απεναντίας μάλιστα, το 0,28 είναι τιμή που τον κατατάσσει στους χαμηλότερους και είναι από τους καλύτερους που έχει να επιδείξει ένα sedan αμάξωμα.Οι ιθύνοντες της εταιρίας γνωρίζουν πολύ καλά πως ο πλούσιος ηλεκτρονικός εξοπλισμός έχει μεγάλη επιρροή στο αγοραστικό κοινό και πως μια λιμουζίνα όπως το Passat έπρεπε να εφοδιαστεί με τα κατάλληλα gadgets, αυτά δηλαδή που τραβούν την προσοχή. Έτσι, στο νέο Passat ο κινητήρας τίθεται σε λειτουργία αφού τοποθετήσεις -και στη συνεχεία σπρώξεις- το κλειδί σε μια υποδοχή, στο ταμπλό, δεξιά από το τιμόνι.
Αριστερά από το τελευταίο, υπάρχει ένας διακόπτης που πιέζοντάς τον ενεργοποιείται το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο (EPB) το οποίο όταν ξεκινάς από στάση και αφήνεις τον συμπλέκτη απασφαλίζει αυτόματα, ιδανικό για εκκίνηση σε ανηφόρα. Αξίζει να σημειωθεί, πως ο κατασκευαστής αναφέρει πως το EPB μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε φρεναρίσματα πανικού καθώς το σύστημα συνεργάζεται με τα συστήματα ABS και ESP.
Οι χώροι ήταν, και είναι, ένα από τα δυνατά σημεία του Passat καθώς η αύξηση των εξωτερικών διαστάσεων έχει άμεση επίπτωση στον θάλαμο των επιβατών. Αν και τα νούμερα πολλές φορές κρύβουν πράγματα -όπως για παράδειγμα οι τιμές για τα επιπλέον εκατοστά που δίνουν ενίοτε οι κατασκευαστές- όποιος πει πως βρέθηκε στα πίσω καθίσματα του νέου Passat και δεν βολεύτηκε με άνεση, μάλλον δεν έχει σωστή αντίληψη.
Τα περισσότερα, πάντως, από τα επιπλέον εκατοστά σε μήκος, ωφέλησαν το πορτμπαγκάζ -στο οποίο έχουν προστεθεί επιπλέον 90 λίτρα- ο όγκος του οποίου φτάνει συνολικά τα 565 λίτρα. Συνεχίζοντας στο χωροταξικό τομέα, μαζί με την Octavia, το Passat διαθέτει κορυφαίους χώρους για τις αποσκευές και τους επιβάτες στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων.
Η έκδοση Sportline διαθέτει αρκετά στοιχεία που χαρίζουν στο εσωτερικό αυτό που θα έλεγε κανείς διακριτική πολυτέλεια. Τα σκουρόχρωμα μαύρα πλαστικά στο πάνω μέρος του ταμπλό, έρχονται σε όμορφη αντίθεση με τα ανοιχτόχρωμα κάτω που είναι σκληρά στην αφή και μάλλον δεν ταιριάζουν στον χαρακτήρα του αυτοκινήτου.
Επίσης, οι επενδύσεις με απομίμηση ανθρακονήματος στην κεντρική κονσόλα και στο μέσο του ταμπλό αναβαθμίζουν το τελικό αποτέλεσμα. Ωστόσο, οι διαφορετικές αποχρώσεις τους βαραίνουν κάπως την εικόνα, ενώ η ποιότητα συναρμολόγησης κυμαίνεται στα συνήθη γερμανικά επίπεδα. Το βράδυ, ο μπλέ φωτισμός του πίνακα οργάνων καθώς και της οθόνης στην κεντρική κονσόλα είναι αρκετά έντονος παρόλο που υπάρχει διακόπτης ρύθμισης.
Τα εμπρός καθίσματα διαθέτουν σωστή εργονομία και δεν κουράζουν στα πολύωρα ταξίδια ενώ το πάνω μέρος από το μεσαίο ντουλαπάκι ρυθμίζεται σε κλίση και λειτουργεί σαν υποβραχιόνιο. Ανάλογες λύσεις υπάρχουν και για τους πίσω επιβάτες οι οποίοι έχουν στην διάθεσή τους ένα πρακτικό υποβραχιόνιο το οποίο συνδυάζεται με αποθηκευτικό χώρο για μικροαντικείμενα καθώς και με πτυσσόμενη διπλή ποτηροθήκη.Όταν αναφέρεται κανείς στο νέο Passat τότε μιλά για ένα ολοκαίνουργιο αυτοκίνητο το οποίο συνδέεται ελάχιστα με το προηγούμενο μοντέλο. Καταρχήν, ο κινητήρας έχει αλλάξει θέση και τοποθετείται πλέον κατά τον εγκάρσιο άξονα και όχι κατά τον διαμήκη.
Στην θέση του αδύναμου οκταβάλβιδου, υπάρχει πλέον ο δεκαεξαβάλβιδος κινητήρας των 1.600κ.εκ., τεχνολογίας άμεσου ψεκασμού (FSI), ο οποίος αποδίδει 115 ίππους στις 6.000σ.α.λ. και 155Nm ροπής στις 4.000σ.α.λ. Οι βαλβίδες εισαγωγής διαθέτουν σύστημα μεταβλητού χρονισμού ενώ ολόκληρο το μοτέρ είναι κατασκευασμένο από αλουμίνιο. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, μέσω μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων που χαρακτηρίζεται από την κοντή κλιμάκωσή του.
Βασισμένο στο δάπεδο της Skoda Octavia5 και άλλων μοντέλων του ομίλου, η αρχιτεκτονική των μηχανικών μερών είναι η ίδια με αυτή του Golf. Στο υποπλαίσιο της εμπρός ανάρτησης έχει τοποθετηθεί η ηλεκτρομηχανική κρεμαγιέρα της οποίας η υποβοήθηση μεταβάλλεται ανάλογα με την ταχύτητα του αυτοκινήτου.
Πίσω χρησιμοποιείται η γνωστή ανάρτηση τεσσάρων συνδέσμων η οποία διαθέτει χαρακτηριστικά παθητικής τετραδιεύθυνσης για μείωση της υποστροφής. Εκτενής είναι η χρήση αλουμινίου και ενδεικτικά αναφέρουμε πως η ανάρτηση του νέου Passat ζυγίζει 13,3 κιλά λιγότερα από εκείνη του προηγούμενου.
Το σύστημα πέδησης συνεργάζεται με τα συστήματα ABS και ESP, αποτελείται από αεριζόμενους δίσκους εμπρός και απλούς πίσω και συνδυάζεται με ένα σύστημα που διατηρεί τους δίσκους -όσο αυτό είναι εφικτό- στεγνούς στην περίπτωση που το αυτοκίνητο περάσει από νερά. Το ηλεκτρομηχανικό χειρόφρενο επεμβαίνει και στους τέσσερις τροχούς ενώ συνεργάζεται με ένα ακόμη σύστημα, το Auto-hold, το οποίο επιτρέπει στο αυτοκίνητο να ξεκινά από στάση στα φανάρια ή στις ανηφόρες χωρίς αυτό να κυλά προς τα πίσω.Με γνώμονα τη νέα γενιά Golf, η οδική συμπεριφορά του νέου Passat θυμίζει σε λίγα σημεία αυτή του προηγούμενου. Χάρη στο νέο πλαίσιο και την πίσω ανάρτηση, η εικόνα που παρουσιάζει το γερμανικό μοντέλο στον δρόμο είναι αισθητά αναβαθμισμένη και εμπνέει ασφάλεια και εμπιστοσύνη στον οδηγό. Το set-up της ανάρτησης δεν μπορεί να θεωρηθεί μαλακό για τον χαρακτήρα του αυτοκινήτου και είναι τόσο σφιχτό ώστε οι κλίσεις στις στροφές να είναι λογικές.
Κοντά στο όριο το νέο Passat διαθέτει μεγάλα περιθώρια πρόσφυσης, οι κινήσεις του είναι προοδευτικές ενώ ιδιαίτερη μνεία αξίζει το διακριτικό, στην λειτουργία του, σύστημα ευστάθειας (ESP). Σε γενικές γραμμές η επαφή που έχει ο οδηγός με το νέο Passat είναι πιο άμεση χωρίς να υπάρχουν οι πλαδαρές αντιδράσεις του προηγούμενου μοντέλου.
Στις υψηλές ταχύτητες το Passat σε εντυπωσιάζει με την σταθερότητά του και την πολύ καλή ποιότητα κύλισής του. Ωστόσο, το ήσυχο περιβάλλον στο θάλαμο των επιβατών διαταράσσει ο θόρυβος του κινητήρα ο οποίος στο ταξίδι γίνεται ενοχλητικός. Πάλι καλά, πάντως, που το κιβώτιο ταχυτήτων διαθέτει και έκτη ταξιδιάρικη σχέση διατηρώντας τις στροφές του κινητήρα αλλά και την… στάθμη των ντεσιμπέλ σε χαμηλότερα επίπεδα.
Απέναντι στον ανταγωνισμό των 1.600κ.εκ., οι επιδόσεις του νέου Passat δεν μπορούν να θεωρηθούν ανεπαρκείς αλλά ικανοποιητικές. Αρωγός του μοτέρ των 115 ίππων, που καλείται να κινήσει τα 1.348 κιλά του αμαξώματος -συν τους επιβάτες- αποδεικνύεται το ιδιαίτερα κοντό, σε κλιμάκωση, κιβώτιο ταχυτήτων. Κατά τα άλλα, ο κινητήρας τραβά από χαμηλά και ξεχωρίζει για την ομαλή και οικονομική λειτουργία του -σύμφωνα με το trip-computer χρειάζεται περίπου 10-11 λίτρα/100χιλιόμετρα.
Η άνεση που προσφέρει η ανάρτηση του νέου Passat δεν περνά σε καμία περίπτωση απαρατήρητη και οι επιβάτες θα εκτιμήσουν τον τρόπο που το γερμανικό μοντέλο περνάει πάνω από τις κακοτεχνίες των ελληνικών δρόμων. Η πληροφόρηση του συστήματος διεύθυνσης είναι ικανοποιητική ενώ το τιμόνι βαραίνει σε αίσθηση όσο αυξάνεται η ταχύτητα του αυτοκινήτου. Ικανοποιητική είναι και η απόδοση των φρένων, αν και στους γλιστερούς δρόμους το ABS εμφανίζεται περισσότερο ευαίσθητο από ότι περιμέναμε.
Με μια μακροσκελή λίστα προαιρετικού εξοπλισμού, που περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- ενεργά φώτα τύπου Χenon (1.225 ευρώ), Bluetooth για το κινητό τηλέφωνο (830 ευρώ), σύστημα δορυφορικής πλοήγησης με DVD (1.975 ευρώ), παροχή ρεύματος 230V για την φόρτιση του laptop και cruise control (380 ευρώ) με δυνατότητα να προσαρμόζει την ταχύτητα ανάλογα με αυτή του προπορευόμενου οχήματος, το Passat των 1.600κ.εκ. διατίθεται σε τρεις εκδόσεις εξοπλισμού, τις Trendline, Comfortline και Sportline.
H βασική, -Trendline-, κοστίζει 20.200 ευρώ και περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- έξι αερόσακους, ABS, HBA, ESP, ημιαυτόματο κλιματισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ενεργά προσκέφαλα εμπρός, κεντρικό κλείδωμα θυρών με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά ρυθμιζόμενους και θερμαινόμενους καθρέπτες, ράδιο CD με τέσσερα ηχεία, μεταβαλλόμενη ηλεκτρομηχανική υποβοήθηση τιμονιού, ηλεκτρικό χειρόφρενο, υποδοχές Isofix στο πίσω κάθισμα και ατσάλινες ζάντες 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 205/55.
Στην αμέσως επόμενη έκδοση, την Comfortline η οποία στοιχίζει 21.900 ευρώ, προστίθενται τα ηλεκτρικά παράθυρα πίσω, οι προβολείς ομίχλης εμπρός, ο αυτόματος κλιματισμός, οι ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 215/55, οι διακοσμητικές λωρίδες χρωμίου στο πλάι του αυτοκινήτου και στο πλαίσιο των παραθύρων, το μεσαίο υποβραχιόνιο και δύο ποτηροθήκες με συρόμενο κάλυμμα.
H κορυφαία έκδοση των 115 ίππων, η Sportline, διατίθεται έναντι 22.400 ευρώ και στον εξοπλισμό της περιλαμβάνονται -επιπλέον της Comfortline- τα σπορ καθίσματα εμπρός με 6 ηλεκτρικές ρυθμίσεις (οδηγού) και ρυθμιζόμενο ύψος (συνοδηγού), το δερμάτινο τιμόνι τριών ακτινών ρυθμιζόμενο σε ύψος και απόσταση, η παροχή ρεύματος 12V στο χώρο αποσκευών και ο υπολογιστής ταξιδίου (trip computer).
Κινητήρας
Κυβισμός
1.598κ.εκ.
Κύλινδροι
4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)
115/6.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)
155/4.000σ.α.λ.
Θέση
Εμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλή
Αλουμίνιο/αλουμίνιο
Τροφοδοσία
Αμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή
76,5×86,9
Βαλβίδες ανά κύλινδρο
4
Εκκεντροφόροι
2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)
71,9
Μετάδοση
Κίνηση
Εμπρός
Κιβώτιο
Μηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα)
1η
3,46:1/
7,2
2η
2,10:1/
13,6
3η
1,43:1/
19,2
4η
1,08:1/
25,5
5η
0,85:1/
32,1
6η
0,71:1/
32,7
Τελική σχέση διαφορικού
5,07
Ανάρτηση
Εμπρός
Γόνατα McPherson με ψαλίδια βάσης, αντιστρεπτική ράβδος
Πίσω
Πολλαπλοί σύνδεμσοι, αντιστρεπτική ράβδος
Φρένα
Εμπρός
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω
Δίσκοι
ABS
Ναι
Τροχοί
Διαστάσεις
6,5Jx16
Υλικό
Αλουμίνιο
Τύπος ελαστικών
Dunlop SP Sport
Ελαστικά
215/55 R16
Ρεζέρβα
Κανονικής διαμέτρου
Σύστημα διεύθυνσης
Τύπος
Κρεμαγιέρα
Υποβοήθηση
Ηλεκτρομηχανική
Στροφές τιμονιού
2,9
Διάμετρος στροφής
11,4 μέτρα
Διαστάσεις
Μήκος
4,765 μέτρα
Πλάτος
1,820 μέτρα
Ύψος
1,472 μέτρα
Μεταξόνιο
2,710 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)
1.522/1.521
Χώρος αποσκευών
565 λίτρα
Βάρος
1.348 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο
11,7
Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη
10,0
Εκτός
6,1
Μέση
7,5
Ρεζερβουάρ (λίτρα)
70
Αυτονομία
933χλμ. (θεωρητική μέση)
Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα
200χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα
11,4 δευτερόλεπτα
Στον ανταγωνισμό περιλαμβάνονται οι οικογενειακές προτάσεις που διαθέτουν παρόμοιο κυβισμό με το Passat καθώς και άλλα μοντέλα που δεν διαθέτουν μικρότερη έκδοση από τα 1.800κ.εκ. Δεδομένης της ιπποδύναμής του, ο κινητήρας του γερμανικού μοντέλου τοποθετεί το Passat άνω του μέσου όρου της κατηγορίας του, ενώ παρά την μικρότερη χωρητικότητά του μπορεί να αντιπαρατεθεί με ισχυρότερα μοντέλα του ανταγωνισμού.
Citroen C5 1.8
Κυβισμός
1.749κ.εκ.
Ιπποδύναμη
116/5.500σ.α.λ.
Ροπή
160Nm/4.000σ.α.λ.
Επιτάχυνση
12,1 δευτ.
Τελική ταχύτητα
196χλμ./ώρα
Τιμή
19.900-22.100 ευρώ
Ο κινητήρας της C5 μοιάζει παρωχημένος απέναντι στον FSI του Passat, που μπορεί να υπολείπεται σε κυβισμό, αλλά αποδίδει την ίδια ιπποδύναμη και προσφέρει, έστω και οριακά, καλύτερες επιδόσεις. Έναντι του γερμανικού μοντέλου, η C5 διαθέτει παρόμοιους χώρους για τους επιβάτες, στον τομέα της άνεσης είναι λίγο καλύτερη αλλά η οδική της συμπεριφορά είναι μάλλον αδιάφορη. Ωστόσο, η πρόσφατη ανανέωση του γαλλικού μοντέλου αναζοπυρώνει το ενδιαφέρον.
Το Mondeo διαθέτει πιο σπορτίφ οδική συμπεριφορά από τo Passat, το οποίο όμως τα καταφέρνει καλύτερα στο τομέα της άνεσης. Στο μοντέλο της Ford οι χώροι είναι περίπου οι ίδιοι αλλά η ποιότητα των υλικών και η πολυτέλεια στο εσωτερικό δίνει το προβάδισμα στo μοντέλο της VW. Η ροπή του κινητήρα κάνει την διαφορά υπέρ του Mondeo το οποίο διατίθεται στην ίδια περίπου τιμή. Ας μην ξεχνάμε πάντως πως το Passat είναι ένα ολοκαίνουργιο μοντέλο ενώ το Mondeo αναμένεται να αντικατασταθεί σε, περίπου, ένα χρόνο.
Το μεσαίο Mazda, μαζί με το Ford Mondeo, μοιράζονταν τον τίτλο της κορυφαίας πρότασης στην κατηγορία των οικογενειακών μοντέλων. Εξαιρετικό κράτημα, καλές επιδόσεις και λογική τιμή πώλησης που συνδυάζεται με σχετικά πλούσιο εξοπλισμό. Σε σχέση με το Passat, το οποίο διαθέτει περισσότερο premium χαρακτήρα, η πρόταση της Mazda φαίνεται να απειλείται χωρίς βέβαια αυτό να σημαίνει πως δεν ανταποκρίνεται στο κόστος της.
H μικρότερη έκδοση του Primera διαθέτει ίδιο κυβισμό με αυτόν του Passat αλλά μικρότερη ιπποδύναμη, κάτι που έχει άμεσο αντίκτυπο στον τομέα των επιδόσεων. Το ιαπωνικό μοντέλο ξεχωρίζει από την επαναστατική εμφάνισή του -εντός και εκτός- ενώ διαθέτει μεγάλους χώρους με εξαίρεση το πορτμπαγκάζ. Ωστόσο, η τιμή πώλησής του κάνει δύσκολα τα πράγματα για αυτό, απέναντι στο φρέσκο Passat που φέρει το κύρος και την υψηλή αξία μεταπώλησης της VW.
Η τρίτη γενιά Vectra έχει αναμφισβήτητα βελτιωθεί σε σχέση με τον προκάτοχό της, καθώς διαθέτει αισθητά καλύτερη οδική συμπεριφορά και ικανοποιητικούς χώρους, οι οποίοι συνδυάζονται με πλούσιο εξοπλισμό ακόμα και στην βασική έκδοση. Ο κινητήρας του Opel όμως δεν διαθέτει τα ίδια αποθέματα ισχύος με εκείνον του Passat, το οποίο στρίβει καλύτερα, είναι πιο άνετο και έχει μεγαλύτερους χώρους.
Το γαλλικό μεσαίο αποτελεί μια από τις ιδανικότερες προτάσεις για όποιον αναζητά στιλ και πολυτέλεια. Ωστόσο, οι επιδόσεις του δεν διαφέρουν σημαντικά από αυτές του Passat στo οποίo οι πίσω επιβάτες μπορούν να καθήσουν με άνεση. Η διαφορά στην τιμή πώλησης αντισταθμίζεται -εν μέρει- από το πλουσιότερο εξοπλισμό του 407 και την πραγματικά ξεχωριστή προσωπικότητά του. To Passat, από την άλλη, αντιπαραθέτει την γερμανική αξία του.
Renault Laguna 1.6
Κυβισμός
1.598κ.εκ.
Ιπποδύναμη
110/5.750σ.α.λ.
Ροπή
148Nm/3.750σ.α.λ.
Επιτάχυνση
11,5δευτ.
Τελική ταχύτητα
195χλμ./ώρα
Τιμή
19.000-27.500 ευρώ
Πρόσφατα ανανεωμένη, η οικογενειακή πρόταση της Renault χαρακτηρίζεται από τους μεγάλους χώρους και την άνεση της ανάρτησης. Η διαφορά στην ισχύ των μοτέρ μπορεί να δείχνει μικρή αλλά το Passat κινείται πιο σβέλτα από ό,τι η Laguna ενώ οι κλίσεις στις στροφές είναι μικρότερες. Η εμφάνιση αποτελεί μια καθαρά υποκειμενική υπόθεση αφού και τα δύο μοντέλα εκφράζουν την διαφορετικότητα δύο μεγάλων σχολών, της γερμανικής και της γαλλικής.
Πολύ καλή ποιότητα κατασκευής, κορυφαίους χώρους για επιβάτες και ασφαλή οδική συμπεριφορά διαθέτει η νέα γενιά Octavia5 η οποία μοιράζεται τα μηχανικά της μέρη με το νέο Passat. Το μοντέλο της Skoda μπορεί να είναι φθηνότερο αλλά ο πιο κομψός σχεδιασμός και το κύρος της μαμάς εταιρίας προσανατολίζουν στην πρόταση της VW.
Toyota Avensis 1.6
Κυβισμός
1.598κ.εκ.
Ιπποδύναμη
110/6.000σ.α.λ.
Ροπή
150Nm/3.800σ.α.λ.
Επιτάχυνση
12 δευτ.
Τελική ταχύτητα
190χλμ./ώρα
Τιμή
20.300-21.600 ευρώ
Το τετράθυρο Avensis κοστίζει περίπου όσο το Passat αλλά δεν διαθέτει τόσο προηγμένο, τεχνολογικά, εξοπλισμό όσο το γερμανικό μοντέλο το οποίο υπερτερεί και στην αίσθηση πολυτέλειας. Τα υπέρ και τα κατά εντοπίζονται λοιπόν κυρίως στα σημεία και λιγότερο στο κόστος αφού και τα δύο μοντέλα τα καταφέρνουν περίφημα. Στα πλεονεκτήματα του ιαπωνικού μοντέλου περιλαμβάνεται η αξιοπιστία που χαρακτηρίζει όλα τα αυτοκίνητα της Toyota.