Μιχάλης Κατωπόδης Είναι γεγονός ότι η συγκεκριμένη κατηγορία, των μεγάλων station wagon, απέχει παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί δημοφιλής, με βάση τα «οικεία» ελληνικά δεδομένα περί αυτοκίνησης.Αυτό, ωστόσο, δεν μειώνει ούτε στο ελάχιστο την αξία και το χαρακτήρα των εν λόγω προτάσεων που, αντικειμενικά, καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα απαιτήσεων, πληρώντας ταυτόχρονα υψηλότατα ποιοτικά και άλλα […]
Είναι γεγονός ότι η συγκεκριμένη κατηγορία, των μεγάλων station wagon, απέχει παρασάγγας από το να χαρακτηριστεί δημοφιλής, με βάση τα «οικεία» ελληνικά δεδομένα περί αυτοκίνησης.
Αυτό, ωστόσο, δεν μειώνει ούτε στο ελάχιστο την αξία και το χαρακτήρα των εν λόγω προτάσεων που, αντικειμενικά, καλύπτουν ένα ευρύτατο φάσμα απαιτήσεων, πληρώντας ταυτόχρονα υψηλότατα ποιοτικά και άλλα κριτήρια.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα εδώ αποτελεί το νέο Volvo V70, προϊόν μίας εταιρίας με μεγάλη παράδοση στις συγκεκριμένες προτάσεις. Με μήκος που αγγίζει πλέον τα 4,838 μέτρα, είναι ελαφρά μεγαλύτερο από το απερχόμενο μοντέλο, γεγονός που -σε συνδυασμό με την αναβαθμισμένη εξωτερική εμφάνιση- αντανακλά άμεσα στο κύρος και στο δυναμισμό του.
Τα οφέλη αυτής της αύξησης γίνονται εμφανή και στο εσωτερικό, που χαρακτηρίζεται παραπάνω από ευρύχωρο. Μέσα σε αυτό μπορούν να μετακινηθούν με κάθε άνεση έως και πέντε ενήλικες, μαζί με ένα διόλου ευκαταφρόνητο όγκο αποσκευών, της τάξης των 575 λίτρων!
Εναλλακτικά τα πίσω καθίσματα μπορούν να αναδιπλωθούν, δημιουργώντας έναν επίπεδο χώρο φόρτωσης 1.600 λίτρων, ενώ επιπλέον διαθέτουν τη δυνατότητα ανασήκωσης της βάσης τους σε δύο επίπεδα, ώστε να προσαρμόζονται ανάλογα για την περίπτωση μεταφοράς παιδιών.
Σε ο,τι αφορά το ταμπλό, δεν διαθέτει παρά ελάχιστες ομοιότητες με το απερχόμενο μοντέλο, καθώς ακολουθεί μία πιο μοντέρνα σχεδιαστική γραμμή, ανάλογη με αυτή που εισήγαγαν τα μικρότερα S40/V50.
Απόλυτα εργονομικό και μοντέρνο, δίνει μεγάλο βάρος στο φινίρισμα και στην ποιότητα των χρησιμοποιούμενων υλικών, ενώ ταυτόχρονα χαρακτηρίζεται από ένα υψηλότατο επίπεδο ηλεκτρονικής ολοκλήρωσης.
Πέρα από το αναβαθμισμένο DSTC, σύστημα ελέγχου της ευστάθειας και το high-end ηχοσύστημα της Dynaudio, στον εξοπλισμό του V70 θα βρει κανείς προβολείς Bi-Xenon κατευθυνόμενης δέσμης και το σύστημα BLIS που ενημερώνει τον οδηγό για τυχόν παράλληλα κινούμενα οχήματα στις νεκρές γωνίες των καθρεφτών.
Η προσφερόμενη ασφάλεια ενισχύεται ακόμα περισσότερο από τους βελτιωμένους αερόσακους κεφαλής, καθώς και από το σύστημα WHIPS δεύτερης γενιάς, που προστατεύει από αυχενικούς τραυματισμούς.
Τον πρωταρχικό, βεβαίως, ρόλο στο συγκεκριμένο θέμα συνεχίζει να παίζει το πλαίσιο, το οποίο είναι νέο, με βελτιωμένη στρεπτική ακαμψία κατά 15%.
Χάρη σε αυτό ο οδηγός δεν απολαμβάνει μόνο μία υψηλότατη αίσθηση ασφάλειας αλλά ταυτόχρονα είναι σε θέση να επιλέξει ένα από τα προγράμματα Comfort, Sport ή Advanced, μεταβάλλοντας ανάλογα το χαρακτήρα του οχήματος.
Οι επιλογές του μάλιστα επεκτείνονται και στο σύστημα διεύθυνσης, στο οποίο μπορεί να μεταβάλλει κατά βούληση το ποσοστό της ηλεκτρικής υποβοήθησης.
Στο πρόγραμμα Comfort η άνεση και η ποιότητα κύλισης, κυμαίνονται σε πολύ καλά επίπεδα. Αντιθέτως, η επιλογή Sport και Advanced σκληραίνει τις αναρτήσεις, περιορίζει τις κλίσεις στις στροφές και χαρίζει μία πιο σπορτίφ αίσθηση. Σε κάθε περίπτωση, πάντως, το τιμόνι δεν καταφέρνει να μεταφέρει αξιόλογη πληροφόρηση στα χέρια του οδηγού.
Οι επιδόσεις του αυτοκινήτου είναι -σε γενικές γραμμές- καλές, ποικίλλοντας ανάλογα με τον κινητήρα που φέρει. Το μικρότερο διαθέσιμο σύνολο είναι πεντακύλινδρο turbo, 2.521 κ.εκ., με ισχύ 200 ίππων και ροπή 300 Nm. Αυτό εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 8,1 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 230 χιλιομέτρων.
Πέραν αυτού το V70 εφοδιάζεται -για πρώτη φορά- με δύο εξακύλινδρα σύνολα