Μιχάλης Κατωπόδης Με ονομασία που προέρχεται από το λατινικό Aurum, που σημαίνει «χρυσός», η Toyota επιχειρεί να δώσει νέα λάμψη στη μικρομεσαία κατηγορία. Και πριν βιαστούν ορισμένοι να χαρακτηρίσουν λάθος τον παραγκωνισμό ενός ονόματος τόσο διαδεδομένου όσο αυτό της Corolla, η ίδια η ιαπωνική εταιρία ξεκαθαρίζει ότι αυτό εξυπηρετεί καλύτερα τους στόχους της αλλά και […]
Με ονομασία που προέρχεται από το λατινικό Aurum, που σημαίνει «χρυσός», η Toyota επιχειρεί να δώσει νέα λάμψη στη μικρομεσαία κατηγορία. Και πριν βιαστούν ορισμένοι να χαρακτηρίσουν λάθος τον παραγκωνισμό ενός ονόματος τόσο διαδεδομένου όσο αυτό της Corolla, η ίδια η ιαπωνική εταιρία ξεκαθαρίζει ότι αυτό εξυπηρετεί καλύτερα τους στόχους της αλλά και την ανάγκη να περάσει σε μία νέα εποχή δημιουργίας.
Το περί ου ο λόγος Auris βασίζεται σε νέο πλαίσιο, ελαφρά μεγαλύτερο από αυτό της απερχόμενης Corolla και σχεδιασμένο με βάση τη φιλοσοφία MICS -Minimum Intrusion Cabin System- που βελτιστοποιεί την παρεχόμενη ασφάλεια σε περίπτωση σύγκρουσης. Το μήκος του ανέρχεται στα 4,22 μέτρα, ενώ το πλάτος και το ύψος είναι 1,76 και 1,51 μέτρα αντίστοιχα.
Οπτικά δεν είναι δύσκολο να διακρίνει κανείς τις ομοιότητες με το μικρότερο Yaris, καθώς τα δύο οχήματα ακολουθούν την ίδια σχεδιαστική φιλοσοφία. Ενώ όμως το μπροστινό μέρος είναι αρκετά δυναμικό και όμορφο, το τελείωμα του αυτοκινήτου ίσως να ξενίσει κάποιους με την αισθητική του.
Από αεροδυναμικής απόψεως, ο συντελεστής Cd= 0,29 είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας και μαρτυρά τη δουλειά που έχει επιτελεστεί στο ED2, το ευρωπαϊκό κέντρο σχεδίασης της εταιρίας. Η τιμή αυτή ευνοεί τις επιδόσεις και την κατανάλωση, ενώ παράλληλα εξαλείφει τους όποιους θορύβους από τη σχετική κίνηση του αέρα.
Περνώντας στο εσωτερικό, το πρώτο πράγμα που θα τραβήξει την προσοχή είναι η αισθητική της κεντρικής κονσόλας, η οποία εκτείνεται ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Η υπερυψωμένη «ράχη» της τοποθετεί τον επιλογέα των ταχυτήτων σε μία ιδιαίτερα εργονομική θέση, αφήνοντας ταυτόχρονα αρκετό χώρο για μία διαμπερή θήκη για μικροαντικείμενα κάτω από αυτόν.
Η διχρωμία του ταμπλό και το πληρέστατο επίπεδο εξοπλισμού, ανάλογα με την έκδοση, ενισχύουν την όλη εικόνα. Η ποιότητα κατασκευής και η συναρμογή δείχνουν ανάλογες των περιστάσεων, στον αντίποδα όμως ορισμένα από τα υλικά που χρησιμοποιούνται είναι σκληρά και δεν ταιριάζουν με το γενικότερο προφίλ του αυτοκινήτου.
Ο πίνακας των οργάνων χαρακτηρίζεται από ένα τρισδιάστατο σχεδιασμό που θυμίζει ελαφρά Honda Civic. Χάρη σε αυτή τη λογική προσφέρει μία πληθώρα πληροφοριών, με μόνο αρνητικό την συμπτυγμένη βαθμονόμηση του ταχύμετρου που θα δυσκολέψει την ανάγνωση των σχετικών ενδείξεων.
Σχετικά με τις εσωτερικές διαστάσεις, το Auris δείχνει ιδιαίτερα γαλαντόμο και μελετημένο χωροταξικά. Το αυξημένο πλάτος, το ύψος και ο διαθέσιμος χώρος για τα πόδια θα δημιουργήσουν ένα άνετο περιβάλλον για τη μετακίνηση τριών πίσω επιβατών. Αντίστοιχα άνετα θα νιώσει και ο οδηγός με τον συνοδηγό, με μόνη παραφωνία τον επιπλέον όγκο της κεντρικής κονσόλας που προκαλεί μία ελαφρά ψευδαίσθηση περιορισμού.
Στο θέμα της οδικής συμπεριφοράς, η συνολική αίσθηση που θα αποκομίσει κανείς χαρακτηρίζεται ανάλογη των προσδοκιών. Τα γόνατα McPherson εμπρός συνεργάζονται αρμονικά με τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ ευχάριστα άμεσο στις εντολές του οδηγού εμφανίζεται το σύστημα διεύθυνσης.
Το κύριο βάρος έχει δοθεί στην άνεση και στην ποιότητα κύλισης, με τις αναρτήσεις να απορροφούν επαρκώς τις περισσότερες ανωμαλίες του οδοστρώματος. Οι κλίσεις στις στροφές κυμαίνονται σε λογικά επίπεδα ενώ η ουδετερότητα των αντιδράσεων προσφέρει μία αίσθηση ασφάλειας.
Εδώ κάπου αξίζει να σημειωθεί ότι οι μηχανικοί της Toyota, παραδόξως, αποφάσισαν να εξελίξουν δύο διαφορετικές αναρτήσεις για τον πίσ