Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
weather-icon 21o
Skoda Superb 1.4 TSI: Impossimple is nothing

Skoda Superb 1.4 TSI: Impossimple is nothing

Το νέο Skoda Superb εμπιστεύεται τη μεγαλοπρεπή φιγούρα του σε έναν κινητήρα 1.400 κ.εκ., αμφισβητώντας νομοτελειακούς κανόνες της κατηγορίας του.

Γιάννης Αδάναλης

Κοιτώντας πίσω από τους ψυχρούς αριθμούς της ευρωπαϊκής αγοράς, είναι προφανές ότι η κατηγορία της παραδοσιακής, τετράθυρης μπερλίνας χρόνο με το χρόνο συρρικνώνεται, παραχωρώντας το μερίδιο της σε πρακτικότερες ή πιο φαντεζί προτάσεις.


































Ταυτότητα
Κινητήρας:
1.390 κ.εκ.
Ισχύς:
125 ίπποι/5.000 σ.α.λ.
Ροπή:
200 Nm/1.500 σ.α.λ.
Επιτάχυνση:
0-100χλμ./ώρα 10,5 δλ
Τελ. ταχύτητα:
201 χλμ./ώρα
Tιμή βασικής έκδοσης:
19.790 ευρώ
Τιμή αυτοκινήτου δοκιμής:
20.990 ευρώ


Μπορεί τα station wagon να παραμένουν στη χώρα μας ένα σπάνιο είδος προς εξαφάνιση, στην υπόλοιπη Ευρώπη, ωστόσο, τα πράγματα είναι διαφορετικά. Παράλληλα, δεν θα πρέπει να ξεχνάμε και τα τετράθυρα coupe, o πληθυσμός των οποίων αυξάνεται με… ανησυχητικούς ρυθμούς, περιορίζοντας ακόμη περισσότερο το ζωτικό χώρο των premium sedan.



Σε ένα εχθρικό, λοιπόν, περιβάλλον και κάτω από τις δυσμενέστερες οικονομικές συνθήκες, η Skoda τολμά και επαναφέρει στις προθήκες της μια μεγαλοπρεπέστατη μπερλίνα.


Αποφασισμένο να διεκδικήσει τη θέση που του αξίζει στον όμιλο αυτοκινητοβιομηχανιών της VW, το Superb δεύτερης γενιάς έχει απαλλαγεί από οποιοδήποτε σύνδρομο κατωτερότητας που θα μπορούσε να του προκαλέσει η ανατολικο-ευρωπαϊκή καταγωγή του.


Ταυτόχρονα, ένας διόλου ευκαταφρόνητος αριθμός καινοτομιών του επιτρέπουν να κοιτά αφ΄υψηλού τον ανταγωνισμό, χωρίς να τον υποτιμά, αλλά και χωρίς να τρομάζει, πλέον, στο άκουσμα premium κατασκευαστών.



Έχοντας προσθέσει τρία εκατοστά στο συνολικό του μήκος, το νέο Superb
























Υπέρ
Ευρυχωρία εσωτερικού
Ποιότητα κατασκευής
Απόδοση κινητήρα
Κατά
Σχεδιασμός αμαξώματος
Αδιάφορος οδηγικός χαρακτήρας
αγγίζει τα 4,84 μέτρα, δίνοντας εξαρχής την εντύπωση ότι έχεις να κάνει με την long wheelbase έκδοση του αυτοκινήτου.



Στην πραγματικότητα, βέβαια, αυτό που σε πρώτη ανάγνωση φαντάζει… εξωτικό, αντικατοπτρίζει την πρόθεση της φίρμας να δημιουργήσει ένα τετράθυρο sedan, που θα μπορέσει να αντιπαρατεθεί με προτάσεις ανώτερων κατηγοριών, προβάλλοντας ως βασικό του πλεονέκτημα την προσιτή τιμή αγοράς του.



Το… περίσσευμα, ωστόσο, των μεταλλικών επιφανειών δεν στάθηκε ούτε αυτήν τη φορά ικανό να κρύψει τις αδυναμίες που ταλαιπωρούν τα τελευταία χρόνια τους Τσέχους, ή αν προτιμάτε τους Γερμανούς του ομίλου της VW, στον οποίο η Skoda οφείλει την εντυπωσιακή, ομολογουμένως, ανάκαμψή της.



Εγκλωβισμένο στο υπέρμετρα συντηρητικό προφίλ της φίρμας, το νέο Superb δεν εντυπωσιάζει με το σχεδιασμό του. Αντίθετα, μάλιστα, απαιτεί αρκετό χρόνο ώστε να εξοικειωθείς μαζί του και αρκετή… αισιοδοξία για να το αντιπαραβάλεις με τις αντίστοιχες προτάσεις της ευρωπαϊκής αγοράς.



Μοναδική δικαιολογία για το σχεδιαστικό ατόπημα της Skoda, αποτελεί η ιδιότυπη κατασκευή του πίσω τμήματος και συγκεκριμένα της πόρτας του χώρου αποσκευών.



Το twin door system, όπως το ονομάζει η τσεχική αυτοκινητοβιομηχανία, προσφέρει στον οδηγό τη δυνατότητα να επιλέξει τον τρόπο ανοίγματος του πορτμπαγκάζ, ώστε να εκμεταλλευτεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τον όγκο των 565 λίτρων.



Με το πάτημα ενός επιπλέον διακόπτη μια τυπική μπερλίνα αποκτά πέμπτη πόρτα και τα συγκριτικά πλεονεκτήματα ενός hatchback αμαξώματος.



Την πληθωρική φύση του αυτοκινήτου επιβεβαιώνει και το εσωτερικό τμήμα, καθώς οι διαθέσιμοι χώροι στο πενταθέσιο θάλαμο επιβατών φαντάζουν ανεξάντλητοι.



Προσφέροντας first class ανέσεις, το Superb δεν αφήνει περιθώρια κριτικής. Παράλληλα, μετριοπαθής, ο σχεδιασμός στο εσωτερικό στέκεται στο ύψος των περιστάσεων, φροντίζοντας με την απλότητά του να ενισχύσει την ευχρηστία και την πρακτικότητα.



Αντίστοιχα, η ποιότητα κατασκευής υποστηρίζει τον premium προσανατολισμό του αυτοκινήτου, ενώ και ο εξοπλισμός κινείται στα επιθυμητά επίπεδα, μιας και δεν παρουσιάζει ελλείψεις.



Συγκεκριμένα, το Superb εξοπλίζεται από τη βασική του έκδοση με επτά αερόσακους, ενεργά προσκέφαλα, ABS, ESP, κλιματισμό, προβολείς ομίχλης και όλες τις σύγχρονες ηλεκτρικές ευκολίες.



Στα προτερήματα του αυτοκινήτου, τέλος, θα πρέπει να προσθέσουμε και τα πέντε αστέρια του EuroNCAP, τα οποία πιστοποιούν τα υψηλά επίπεδα ασφάλειας που προσφέρει σε περίπτωση πλευρικής ή μετωπικής σύγκρουσης.



Η ουσιαστική διαφοροποίηση της τσεχικής μπερλίνας δεν έχει να κάνει, ωστόσο, με τις διαστάσεις και τον εξοπλισμό της, αλλά με το κινητήριο σύνολο που φιλοξενεί στα σπλάχνα της.



Ακολουθώντας το παράδειγμα της VW και του Passat, η Skoda δεν δίστασε να τοποθετήσει κάτω από το αμάξωμα του νέου Superb έναν κινητήρα, που υπό κανονικές συνθήκες θα συναντούσαμε σε πολύ μικρότερες προτάσεις.



O λόγος βέβαια για το υπερτροφοδοτούμενο μοτέρ των 1.400 κ.εκ., που με τη βοήθεια ενός υπερσυμπιεστή καυσαερίων αποδίδει 125 ίππους και 200 Nm ροπής, αμφισβητώντας το καθεστώς που μέχρι σήμερα επέβαλε την παρουσία κινητήρων μεγαλύτερου κυβισμού σε αυτοκίνητα της κατηγορίας.



Επιταχύνοντας από στάση στα 100 χλμ./ώρα σε 10,5 δευτερόλεπτα και φτάνοντας την τελική ταχύτητα των 201 χλμ./ώρα, το Superb των 1.400 κ.εκ. διαψεύδει όσους προεξόφλησαν τη δημιουργία ενός νωθρού συνόλου.



Το υπερτροφοδοτούμενου μοτέρ κινεί με ευκολία τα 1.425 κιλά του αυτοκινήτου, ακόμη και αν αυτό σημαίνει ότι θα χρειαστεί να μείνεις περισσότερο στο γκάζι, ώστε να επιτευχθεί το επιθυμητό αποτέλεσμα.



Το μόνο που έχεις να κάνεις, λοιπόν, είναι να εκμεταλλευτείς την παρουσία ενός εξαιρετικού -σε αίσθηση και κλιμάκωση- μηχανικού κιβωτίου έξι σχέσεων και να αποφύγεις τις υπερβολές, ώστε στο τέλος της… ημέρας να επιβραβευθείς με τιμές κατανάλωσης που θυμίζουν ατμοσφαιρικά σύνολα ανάλογου κυβισμού.



Αλλωστε, παρά την υψηλή ποιότητα κύλισης, το ακριβές ηλεκτρο-υδραυλικά υποβοηθούμενο τιμόνι και το ικανότατο πλαίσιο, το Superb δεν σε προδιαθέτει να κινηθείς με ρυθμούς που ξεπερνούν τα συνήθη όρια.



Οι εξωτερικές διαστάσεις του, μάλιστα, ίσως δυσκολέψουν την κίνηση σε αστικό περιβάλλον, πόσο μάλλον όταν η διαδικασία στάθμευσης πραγματοποιείται χωρίς την πολύτιμη βοήθεια των αντίστοιχων αισθητήρων, καθώς αυτοί ανήκουν στον προαιρετικό εξοπλισμό του αυτοκινήτου, ανεξάρτητα από την έκδοση.




Το Skoda Superb και οι άλλοι…



Αναπόφευκτη δείχνει η εμφύλια διαμάχη δύο αυτοκινήτων, που με κοινό παρονομαστή βρίσκονται σήμερα να κονταροχτυπιούνται στα όρια της ίδιας κατηγορίας.



Το VW Passat έχει αναδειχθεί -όχι άδικα- ως την πλέον αξιόπιστη λύση στο συγκεκριμένο segment, συγκεντρώνοντας χαρακτηριστικά όπως η υψηλή ποιότητα κατασκευής και το σύγχρονο τεχνολογικό προφίλ



Η πλήρης γκάμα κινητήρων βενζίνης, που ξεκινά από τα 1.400 κ.εκ. και τους 122 ίππους, ισχυροποιεί ακόμη περισσότερο τη θέση του γερμανικού μοντέλου απέναντι στον ανταγωνισμό, πόσο μάλλον όταν η τιμή απόκτησής του παραμένει προσιτή (από 20.120 ευρώ).



Απέναντι στο Skoda Superb θα σταθεί, ωστόσο, και το καταξιωμένο Ford Mondeo. Και σε αυτήν την περίπτωση οι εξωτερικές διαστάσεις είναι αυτές που κάνουν τη διαφορά, καθώς το συνολικό μήκος του μεσαίου Ford ξεπερνά τα 4,84 μέτρα.



Με ελκυστικό σχεδιασμό και τιμή που ξεκινά από τα 19.970 ευρώ, το Mondeo των 1.600 κ.εκ. αποδίδει 125 ίππους, αναζητώντας ακόμη και σήμερα την απάντηση στην υπερτροφοδοτούμενη στρατιά του VW Group.



Το δικό του ρόλο στην κατηγορία αναμένεται να παίξει και το Οpel Insignia. Με τον ευρωπαϊκό τίτλο του Αυτοκινήτου της Χρονιάς, ο αντικαταστάτης του Vectra διακρίνεται για την ποιότητα κατασκευής και το υψηλό τεχνολογικό του προφίλ. Ξεκινώντας από τα 1.600 κ.εκ. και τους 115 ίππους, το Insignia παρουσιάζεται αρκετά ανταγωνιστικό, κοστίζοντας 19.800 ευρώ.






































Κινητήρας
Κυβισμός1.390 κ.εκ.
Κύλινδροι4 σε σειρά
Ισχύς (ίπποι)125/5.000σ.α.λ.
Ροπή (Νm)200/1.500σ.α.λ.
ΘέσηΕμπρός/εγκάρσια
Μπλοκ/κεφαλήAλουμίνιο/αλουμίνιο
ΤροφοδοσίαΆμεσος ψεκασμός
Διάμετρος x διαδρομή76,5×75,6
Βαλβίδες ανά κύλινδρο4
Εκκεντροφόροι2 ΕΕΚ
Ειδική ισχύς (ίπποι/λίτρο)89,6










































Μετάδοση
ΚίνησηΕμπρός
ΚιβώτιοΜηχανικό έξι σχέσεων
Σχέσεις κιβωτίου/Ταχύτητα ανά 1.000σ.α.λ. (χλμ./ώρα):1/3.62
:1/1.95
:1/1.28
:1/0.97
:1/0.78
:1/0.65
Τελική σχέση διαφορικού 4.35 











Ανάρτηση
ΕμπρόςΓόνατα McPherson, αντιστρεπτική ράβδος
ΠίσωΠολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική ράβδος














Φρένα
ΕμπρόςΑεριζόμενοι δίσκοι
ΠίσωΔίσκοι
ABSΝαι




















Τροχοί
Διαστάσεις
ΥλικόΑλουμίνιο
Τύπος ελαστικώνContinental Sport Contact 2
Ελαστικά205/55/16
ΡεζέρβαΚανονικής διαμέτρου

















Σύστημα διεύθυνσης
ΤύποςΚρεμαγιέρα
Υποβοήθησηηλεκτρό-υδραυλική
Στροφές τιμονιού2,9
Διάμετρος στροφής11,5 μέτρα





























Διαστάσεις
Μήκος4,84 μέτρα
Πλάτος1,82 μέτρα
Ύψος1,46 μέτρα
Μεταξόνιο2,761 μέτρα
Μετατρόχιο (Ε/Π σε χιλιοστά)1.545/1.518
Χώρος αποσκευών565-1.670 λίτρα
Βάρος1.425 κιλά
Αναλογία κιλών/ίππο11,4




















Κατανάλωση (λίτρα/100 χλμ.)
Πόλη9,0
Εκτός5,4
Μέση6,8
Ρεζερβουάρ (λίτρα)60
Αυτονομία882 χλμ. (θεωρητική μέση)











Επιδόσεις
Τελική ταχύτητα201 χλμ./ώρα
0-100χλμ./ώρα10,5 δευτερόλεπτα

auto.in.gr

Ακολουθήστε το in.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

in.gr | Ταυτότητα

Διαχειριστής - Διευθυντής: Λευτέρης Θ. Χαραλαμπόπουλος

Διευθύντρια Σύνταξης: Αργυρώ Τσατσούλη

Ιδιοκτησία - Δικαιούχος domain name: ALTER EGO MEDIA A.E.

Νόμιμος Εκπρόσωπος: Ιωάννης Βρέντζος

Έδρα - Γραφεία: Λεωφόρος Συγγρού αρ 340, Καλλιθέα, ΤΚ 17673

ΑΦΜ: 800745939, ΔΟΥ: ΚΕΦΟΔΕ ΑΤΤΙΚΗΣ

Ηλεκτρονική διεύθυνση Επικοινωνίας: in@alteregomedia.org, Τηλ. Επικοινωνίας: 2107547007

ΜΗΤ Αριθμός Πιστοποίησης Μ.Η.Τ.232442

Σάββατο 06 Δεκεμβρίου 2025
Απόρρητο